8 Reacties

茅茅n dag geleden

Hey! Heeeel herkenbaar. Dat is blijkbaar het enige wat mensen bezig houdt over baby鈥檚 馃槈. Ik probeer me er maar niet over op te winden, maar het is wel opvallend.

茅茅n dag geleden

Ik snap dat het irritant kan zijn om steeds die vraag te krijgen, maar ik zie het zelf meer als interesse van anderen als ik die vraag krijg. Voor mij voelt het dan alsof ze zich afvragen hoe het met m铆j gaat, of ik zelf goed slaap nu ik een baby heb. Sommigen hebben zelf kinderen en weten hoe intens het slaapgebrek kan zijn in de eerste maanden.

茅茅n dag geleden

Voor ik kinderen had vroeg ik dat ook altijd heel vaak. Rede: je hoorde vaak dat ze je wakker houden, ik wilde zelf toen ook altijd weten waar klaar voor was en je hoopt een keer iemand horen zeggen dat hun kleine wel de hele nacht door slaapt. Ook was het bij mij een stukje belangstelling, je wil wel weten of ze hun rust een beetje kunnen vinden in het ouderschap. Ik denkt dat iedereen het goed bedoeld iig.

茅茅n dag geleden

Reactie op PatriciaCalum

Voor ik kinderen had vroeg ik dat ook altijd heel vaak. Rede: je hoorde vaa ...
Ja, volgens mij ook. Ik merkte aan het begin dat deze vraag mij best wel onzeker maakte, omdat mijn kind nog niet doorsliep. Maar inmiddels merk ik dat ik veel meer ok茅 ben met hoe het nu is en dat mensen dit vooral vragen interesse en dat ze begrijpen dat slaap best wel een groot deel is waar je mee bezig bent met je baby.

茅茅n dag geleden

Herkenbaar! Een prettigere vraag vind ik zelf om te krijgen: "hoe gaan de nachten?"

茅茅n dag geleden

Zo herkenbaar. Bij mijn dochter altijd. Ik zei altijd; nee maar ze is echt een super vrolijk en tevreden meisje. En doorslapen op deze leeftijd is eerder uitzondering dan regel. 馃槈

茅茅n dag geleden

Je kan het ook anders bekijken en denken: ze zijn ge茂nteresseerd, ze leven mee, ze gunnen ons betere nachten etc. 馃槉

茅茅n dag geleden

Als ik dat aan iemand vraag dan is dat omdat ik hoop dat diegene een beetje oke slaapt. Hoe fijn is het om te horen dat de nachten goed gaan. Dat gun je iemand gewoon. En als de nachten slecht gaan dan wil je iemand een hart onder de riem steken. Want als snap ik hoe zwaar de nachten kunnen zijn.