14 Reacties
3 maanden geleden
Ik moet vanmiddag urine inleveren bij de huisarts dus zal dan gelijk bij de apotheek om zakjes vragen, hopelijk kan ik dat zo mee krijgen. Hoe heet het precies wat jullie gekregen hebben?
3 maanden geleden
Het zou ook kunnen dat je ergens een klein scheurtje hebt zitten. Ik heb van de huisarts een crème die ook deels verdoofd. Helpt een stuk en kunnen ze je zo voorschrijven. Hoe dan ook, mocht het blijven zou ik de huisarts contacten voor een oplossing. Ik heb bij de eerste veel te lang doorgelopen met onnodige klachten.
3 maanden geleden
Door het persen kun je ook inwendige spataderen (aambeien) hebben waardoor het gevoeliger is. Naast je ontlasting soepel houden kun je hiervoor ook curanol pilletjes slikken en evt creme smeren voor mocht je toch het gevoel hebben dat het aan de buitenkant gevoelig is of jeukt.
En vooral niet tegenhouden om naar het toilet te gaan!
3 maanden geleden
Heb je niet toevallig door aambeien een scheurtje gekregen rond de kringspier zelf?
Dit heb ik namelijk wel door vaak te harde ontlasting (gewoon in t algemeen al) en mijn darmen zijn gewoon mega gevoelig nu. Trekken samen met mijn baarmoeder extreem vaak aan mijn buikwand waardoor ik gewoon soms jankend op de bank van de pijn zit en dan echt niet bedenk ik ga ff lekker rustig zitten om te poepen....
Je kunt even navraag doen bij de huisarts om te kijken wat zij kunnen bieden. Hier helpen zakjes voor de ontlasting goed maar daar reageert Yinthe weer op met de borstvoeding 🥹 zo blijven we bezig