5 Reacties

2 dagen geleden

Onze kleine man heeft zichzelf ook een tijdje tegen het hoofd geslagen. Was voornamelijk moeite hebben met niet kunnen uitdrukken van emoties en onbegrip. Wij hebben er zo min mogelijk op gereageerd omdat tegen hem zeggen "je hoeft niet op je hoofd te slaan" of het anders benoemen het alleen maar erger maakte. We zijn duidelijker gaan uitleggen waarom iets niet mocht en benoemen welke emotie bij hem (wss) gaande was en dat heeft geholpen. Doet het nu al een tijdje niet meer en is nu 16 maand

2 dagen geleden

Mijn dochter doet dit ook

2 dagen geleden

Reactie op Mama❤️

Mijn dochter doet dit ook
Ja schoonouders blijven zeggen even navragen bij CB, ooit is gevraagd, maar vonden het niet raar of speciaal. Maar met dr sprong gebeurd het vaker, snap dat ze emoties niet kunnen uiten. Misschien idd proberen uit te leggen etc

2 dagen geleden

Ik moet ook bekennen mijn dochtertje zit nu ook in een sprong 16 maanden. Maar poehh ze is echt driftig. Snel boos worden huilen op de grond hard roepen/schreeuwen. En idd ook slaan. Het zijn fases 1 reageerd er heftiger op dan anderen. 🙈 ik heb zelf okk nog 1 van 5 rondlopen en 1 van 2 jaar die ook evht in een periode gaan. Dus soms best even pittig. Maar weet het is even een fase waar we door heen moeten🙈😝

2 dagen geleden

Ach nee, ik kan me voorstellen dat je even zorgen kan voelen, maar dit is heel normaal gedrag. Met deze leeftijd kunnen kinderen emoties heel groot voelen (dat uiten ze met hun lijfje) en zichzelf nog niet rustig krijgen, daar hebben ze jou nog heel erg bij nodig. Meestal helpt gevoel benoemen, uitleggen en met rust troosten 🩵