10 Reacties
18 dagen geleden
Hahaha, mijn dochter is 4,5 maand en dit is een constant 'discussie' punt bij ons thuis ;)Ik heb bruine ogen, mijn ouders ook, maar ik heb 2 opa's met blauwe ogen, dus er is kans dat ik dat bij me draag. Mijn vriend heeft grijs/blauwe ogen. Bij geboorte waren mijn dochters ogen echt blauw. Nu een beetje rare donkere tussen kleur. Voor mijn idee is dit onderweg naar bruin, er zit links boven een plekje die duidelijk bruin is en de rest nog wat ondefinieerbaar. Maar mijn vriend zei vorige week: haar ogen zijn echt blauw nu. Dus tegenovergestelde van wat ik denk/zie hahaha. Het licht maakt ook heel veel verschil. Dus we hebben nog geen idee wat het gaat worden.
18 dagen geleden
Het kan zeker! Toevallig heeft mijn moeder groene ogen terwijl haar vader bruin had en moeder blauw. Zij had de oogkleur van haar oma!
Maar hier is m’n dochter nu 2,5 en al die tijd blauw gebleven, en ZO blauw dat was eigenlijk al wel duidelijk met een jaar. Ik denk nu hetzelfde bij m’n zoontje. Ook echt heel fel. (Ik had blauw tot pubertijd, nu de afgelopen 10 jaar naar groen, wist niet dat het kon haha) en hun papa blauw en oma ook!
18 dagen geleden
Hier bij de geboorte blauw, en nu worden ze eigenlijk lichter en is het blauw/grijs! Ik ben ook heel benieuwd, ik ben half Moluks met donkerbruine ogen, vriend is Nederlands met blauwe ogen! Zou mooi zijn een licht tintje met blauw/grijze ogen hahaha.
17 dagen geleden
Hier dezelfde discussie. Man halfbloedje dus kind “kwartbloefje”. Man bruine ogen, ik blauw. Mijn vader grijs en m’n broer grijsgroen en m’n zus en moeder blauw. Mijn vriend z’n kant bruin op de broer van z’n vader na die heeft blauw. Zoontje vanaf de geboorte hele donkere antraciete ogen. Nu iets lichter geworden maar zeker niet fel blauw. Eerder grijs. Sinds 2 maand lijkt nu rondom zijn pupil bruinig te worden vind ik maar toch ook blauw en groen zitten er in. Bestaan er nog meer kleur ogen dan grijs, groen, bruin en blauw 🤣?
17 dagen geleden
Hier nog wel dat blauwachtige zoals van de geboorte, maar je ziet het donkerder worden en er komen bruine spikkels in. Zo ging het bij mijn zoon ook die bruine ogen heeft.