Hoi!
Ik ben bezig met het installeren van de isofix, maar ik kom er niet uit.. de voorstoel moet zo ver naar voor dat er voorin eigenlijk niemand meer mee kan rijden al wil de isofix + maxicosi in de auto passen. Ik heb een renault captur dus geen ‘kleine’ auto. Is mijn auto nou evengoed te klein of doe ik iets verkeerd? 😅 lijkt me toch niet dat je alleen dit systeem kan hebben als je een hele grote auto hebt..
Liefs.
Het ligt er aan hoe groot de base is. Heb je m helemaal naar achteren gezet? Vaak is de base verder naar achter te zetten aan de zijkanten waar je de Isofix klemmen uit de base zet.
Ik heb bij zowel mijn Ford Fiesta als bij mijn Mitsubishi Evo 8 daar geen last van en de family base van de maxicosi die ook best lomp is
hier ook weinig ruimte. wanneer we met de fiesta gaan zit mijn man vaak ook redelijk krap. goede reden om partner achterin te zetten, scheelt jou opletten🤭
Wij hebben hetzelfde met het stoeltje van ons zoontje (was met maxi cosi hetzelfde) en wij hebben een Ford Focus station. Dus ook geen kleine auto. Denk niet dat je iets verkeerd doet. Die dingen zijn gewoon loch😓
Wat zonde dat die base zoveel ruimte inneemt, dat brengt mij wel een beetje aan t twijfelen 🫣
Al heeft isofix natuurlijk wel voordelen…
Ik heb een Toyota Yaris, niet echt ‘s werelds grootste auto.
Wij hadden eerst gepast in de Volkswagen polo, paste niet. Dus toen nog niet aangeschaft. En nu grotere auto opnieuw gepast en dat ging wel, dus toen pas aangeschaft
Ik heb de maxicosi om die reden in mijn auto achter mij (de bestuurdersstoel) staan. Ik ben zelf niet zo groot dus merk het niet dat de stoel niet zo ver naar achter kan.
Ik heb dit indd ook in mn Suzuki Swift, wat natuurlijk geen grote auto is. Zat gister bij vriendin in haar grote Mazda cx3 en die had het ook. Ga inderdaad nog eens kijken of het passender is om de baby achter mij te zetten daar ik inderdaad ook niet zo groot ben!
Herkenbaar! Wij hadden een Skoda Fabia station met voldoende ruimte maar wij zijn lang (183 en 200 cm) dus het paste met isofix maar net. Toen toch na een maand een Tiguan gekocht. 😅
De vervolgstoel (axissfix) past sowieso al beter. 😊
Wij hadden dit ook met de maxicosi. Mijn man is lang en kon niet in de stoel voor de maxicosi als deze in de isofix zat. Dan heb je 2 opties: of in de gordels zetten, of de maxicosi op de bijrijdersstoel (ook in de gordels trouwens). Met de opvolgstoel is het probleem minder groot
Wij hadden een Suzuki Alto, toen we onlangs de base en maxicosi in de auto deden bleef er geen ruimte over voor de bijrijder 🙈 vorige week de alto ingeruild en een Suzuki Vitara aangeschaft en daar in geen probleem 😂
Daarom gingen wij eerst naar babypark om te testen. Man is lang en wij hebben een Suzuki Grand Vitara en wouden eigenlijk graag de 360 maar dat word hem niet. Dus nu een keer terug om 1 te vinden die wel fijn zit.