7 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb ook ontzettend veel last van jeuk wanneer ik vocht vasthoud… verschrikkelijk, helaas nog geen tips voor gevonden

4 maanden geleden

Koud douchen, of je handen onder de koude kraan en je voeten in een koud badje! Leg je benen ook omhoog in bed en op de bank. En veel water drinken!

4 maanden geleden

Ik kreeg hier ook last van. Van het ene op het andere moment zat ik vol met vocht, beginnend bij handen en voeten. Ook begonnen mijn voetzolen en handpalmen te jeuken als een gek en al snel had ik jeuk over mijn hele lichaam. Bij mij bleek dit geen normale zwangerschapsjeuk te zijn maar zwangerschapscholestase. Een keertje bloed laten prikken kan geen kwaad om dit uit te sluiten!

4 maanden geleden

Reactie op Sunnflowerr

Ik kreeg hier ook last van. Van het ene op het andere moment zat ik vol me ...
Het is nu al wel iets minder. Morgen weer controle in het ziekenhuis. Dan maar even vragen

4 maanden geleden

Ik zou bloed laten prikken ivm zwangerschapscholestase en er niet per se lang mee te wachten. Probeer je VK poli te bellen 😊

4 maanden geleden

Reactie op pln92

Ik zou bloed laten prikken ivm zwangerschapscholestase en er niet per se la ...
Inderdaad. Cholestase is alles behalve onschuldige jeuk. Ik heb het nu voor de 2de keer. Begon in de nacht te krabben, wist direct hoelaat het was. In de ochtend gebeld, gynaecoloog zei nu komen. En inderdaad gynaecoloog zei al ik geef de medicijnen al mee, ik durf erom te wedden dat je het hebt. En inderdaad asat te hoog, alat te hoog en glazuren ook te hoog.

4 maanden geleden

Ik heb het alleen in de avond, niet in nacht en geen andere symptomen van cholestase. Het begon hier met jeuk aan m’n voeten toen ik vocht begon vast te houden, toen ook m’n handen. Het is puur jeuk door het vocht. Moest wel in de gaten houden of m’n ontlasting van kleur veranderd, het in de nacht is of dat ik pijn in de bovenbuiknkrijg. Maar niet het geval. Dus bij mij puur jeuk van vocht vasthouden