51 Reacties

7 maanden geleden

Ik zou even je verloskundige bellen. Je klachten komen overeen met die van zwangerschaps cholestase

7 maanden geleden

Idd bellen! Kan zwangerschapsvergifitiging zijn.

7 maanden geleden

Bellen. Heb vandaag ook bloed laten prikken voor de jeuk

7 maanden geleden

Inderdaad, je verloskundige bellen. Dit zijn symptomen van zwangerschapscholestase.

7 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik kreeg de verloskundige niet te pakken dus ik heb de gynaecoloog gebeld omdat ik bij beide loop tijdens de zwangerschap. Ik moet nu morgen bloed laten prikken

7 maanden geleden

Goed dat je bloed laat prikken. Bij mijn eerste was dit bij mij zwangerschapscholestase en had precies dezelfde klachten. Hopelijk is dat het niet bij jou 🤞🏼

7 maanden geleden

Reactie op Anouk_21

Goed dat je bloed laat prikken. Bij mijn eerste was dit bij mij zwangerscha ...
Ben erg benieuwd, ga vanmorgen gelijk prikken. Misschien toch nog even bellen straks want merk toch wel flink verschil in hoe beweeglijk de baby is. Afgelopen weken had ik echt een duidelijk patroon maar gisteren en vandaag is dat ook echt minder

7 maanden geleden

Reactie op xsheroon

Ben erg benieuwd, ga vanmorgen gelijk prikken. Misschien toch nog even bell ...
Ik kan me voorstellen dat dat wel wat spanning met zich mee brengt, hopelijk valt het allemaal mee!

7 maanden geleden

Jullie tip om te bellen is zeker goed geweest. Ik ben vanmorgen voor extra controle geweest bij de gynaecoloog en daar hebben ze gelijk bloed afgenomen, zojuist is daar uitgekomen dat ik een lichte verhoging van de galzuren in het bloed heb, dus kort samengevat is dat al zwangerschaps cholestase. Blij dat ik meteen gehandeld heb na jullie adviezen

7 maanden geleden

Reactie op xsheroon

Jullie tip om te bellen is zeker goed geweest. Ik ben vanmorgen voor extra ...
Wat vervelend enerzijds dat het al zwangerschapscholestase is, maar wat goed dat je zo snel gehandeld hebt! Krijg je nu medicatie of hoe gaan ze er mee om?

7 maanden geleden

Reactie op Anouk_21

Wat vervelend enerzijds dat het al zwangerschapscholestase is, maar wat goe ...
Ja ik ben gistermiddag gelijk kunnen starten met ursochol. Niet dat ik echt effect merk maar ik ga er vanuit dat het ook even tijd nodig heeft en eventueel we moeten zoeken naar wat de juiste dosering is. Wel is mij verteld dat ik uiterlijk met 39 weken ingeleid wordt. Indien de bloedwaardes echt drastisch omhoog schieten wordt de inleiding tussen 35 en 37 weken gepland. Tot die tijd is het wekelijks bloedprikken en hier en daar wat extra controles. Hoop het te kunnen rekken tot die 39 weken. Lijkt me heel spannend als ze met 35 weken al zeggen dat het genoeg is. Hoe is dat bij jou toen gegaan als ik vragen mag?

7 maanden geleden

Reactie op xsheroon

Ja ik ben gistermiddag gelijk kunnen starten met ursochol. Niet dat ik echt ...
Hopelijk gaat de medicatie goed aanslaan! Fijn dat ze je goed in de gaten houden. Ik ben uiteindelijk met 38 weken ingeleid omdat mijn waardes boven de 300 uitschoten en met 38 + 5 bevallen dus gelukkig met medicatie ook kunnen rekken! Ik ga voor je duimen dat je lichaam het goed opneemt en zo iig over die 37 weken heen gaat. Blijf erin geloven 💗

7 maanden geleden

Reactie op Anouk_21

Hopelijk gaat de medicatie goed aanslaan! Fijn dat ze je goed in de gaten h ...
Dankjewel voor je reactie, dat geeft me wel wat hoop dat hij misschien toch wel tot die 38 weken kan blijven zitten 🙏🏼 Sloeg de medicatie goed aan bij jou? Ik merk nog vrij weinig en dat kost me echt mijn nachten.

7 maanden geleden

Reactie op xsheroon

Dankjewel voor je reactie, dat geeft me wel wat hoop dat hij misschien toch ...
Ja dat duurde denk ik een week en toen merkte ik echt dat het minder werd. Blijf goed de dosering afstemmen. Je merkt het ook in je waardes met bloedprikken of het aanslaat of niet en dan kunnen ze bijstellen. Wat bij mij nog hielp was ‘s ochtends en ‘s avonds een lauwe douche. En als het jeukt niet krabben maar kriebelen. Klinkt beetje vreemd haha, maar heb vanalles geprobeerd en dat werkte het beste. Hopelijk voor jou ook 🤞🏼🍀

5 maanden geleden

Hoe snel kreeg jij de uitslag van je bloedtest terug? In het ziekenhuis zeiden ze bij mij een uur. Maar zo geduldig als ik ben, zijn we nu bijna 6 uur verder en heb ik nog geen uitslag 😂

5 maanden geleden

Reactie op LPF2020

Hoe snel kreeg jij de uitslag van je bloedtest terug? In het ziekenhuis zei ...
Ze zeiden tegen mij dat ik de uitslag waarschijnlijk aan het eind van de middag zou krijgen, ben geloof ik tussen half 12 en 12 zo ongeveer geprikt. Daarna wat controles gehad en naar huis gegaan en weet nog dat ik thuis gebeld werd al tussen 13u en 13:30u. Was makkelijk onthouden omdat mijn vriend toen thuis was om even te lunchen tussen zijn werk door😅 Dus al met al best snel de uitslag gekregen. Kun je niet bellen met het ziekenhuis gezien het vrijdag is? Ik heb toen advies gekregen dat als ik tussen 16u en 17u nog niks gehoord had ik even moest bellen zodat ze er achter aan konden gaan

5 maanden geleden

Reactie op xsheroon

Ze zeiden tegen mij dat ik de uitslag waarschijnlijk aan het eind van de m ...
Ze waren m’n buisje vergeten op te sturen. Maar ik heb ook bingo. Ik word waarschijnlijk pas maandag gebeld door het ziekenhuis. Wat zijn de stappen die ze bij jou hebben genomen? En hoe vaak moet je op controle komen?

5 maanden geleden

Wow bedankt voor dit topic, ik heb al 2 nachten ook onwijze jeuk aan mijn voetzolen. Alleen overdag dus geen last van? Had jij dat ook? Ga morgen voor de zekerheid de verloskundige bellen!

5 maanden geleden

Reactie op LPF2020

Ze waren m’n buisje vergeten op te sturen. Maar ik heb ook bingo. Ik word ...
Bij mij was het wekelijks bloedprikken voor extra controle van de galzuren tot 2 weken geleden. Toen ben ik onverwachts met spoed geopereerd waardoor ik nu even rust mag pakken van het bloedprikken tot begin juni. Verder heb ik medicatie gekregen die de jeuk wel onderdrukt gelukkig. Maar mij is wel gezegd dat ik sowieso ingeleid wordt op 38 weken mits mijn waardes onder de 100 blijven. Gaan ze daarboven dan inleiden tussen 35 en 37 weken is het beleid in mijn ziekenhuis

5 maanden geleden

Reactie op cloverrainbow

Wow bedankt voor dit topic, ik heb al 2 nachten ook onwijze jeuk aan mijn v ...
Ik had op de piek overdag ook echt last, was continue aan het krabben. Dacht dus eerst dat het geen cholestase zou zijn omdat mijn huid wat gevoeliger reageert nu in de zwangerschap, maar helaas toch wel cholestase. Met medicatie goed te doen. Zou zeker even informeren want die jeuk is echt gekmakend