51 Reacties

5 maanden geleden

Door dit topic ben kwam ik erachter dat de jeuk aan mijn voeten ook niet een normaal kwaaltje is. Vandaag te horen gekregen dat ik ook bij de cholestase club hoor. Stom maar ik ben wel blij dat ik door deze app er in ieder geval vroeg bij ben. Mijn waardes zijn gelukkig nog niet heel hoog. Wat is jullie ervaring met de medicatie? Kunnen de waardes ondanks het slikken toch nog opeens flink omhoog gaan?

5 maanden geleden

Reactie op eski1023

Door dit topic ben kwam ik erachter dat de jeuk aan mijn voeten ook niet ee ...
Ik ga woensdag opnieuw prikken. Dan laat ik het weten. Ik slik nu in ieder geval sinds maandag medicatie en de jeuk is nog niet minder. 😭 ik zit inmiddels onder de wondjes van het krabben, om gek van te worden. Mijn waarden waren minimaal verhoogd, maar wel echt cholestase.

5 maanden geleden

Reactie op LPF2020

Ik ga woensdag opnieuw prikken. Dan laat ik het weten. Ik slik nu in ieder ...
Oh vervelend zeg, ik ben benieuwd naar je waardes!

5 maanden geleden

Reactie op eski1023

Oh vervelend zeg, ik ben benieuwd naar je waardes!
Mn waardes zijn verdrievoudigd, ondanks de medicatie. Die slik ik nu 1,5 week. Woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis en dan hoor ik meer. Het is dus geen zekerheidje dat de medicatie zijn werk doet. Haha

5 maanden geleden

Reactie op LPF2020

Mn waardes zijn verdrievoudigd, ondanks de medicatie. Die slik ik nu 1,5 we ...
Zo dat is flink! Had je ook meer jeuk gekregen? Ik moet volgende week weer bloed prikken, ben benieuwd dan..

5 maanden geleden

Hier ook last van de cholestase en veel jeuk. Bij mij niet eens op voetzolen en handpalmen, maar borst, armen en benen. De medicatie die je kan krijgen is puur alleen symptoombestrijding, het gaat dus nul effect hebben op je waardes, hopelijk wel minder jeuk. Er is helaas nog maar weinig bekend over cholestase. Ik laat nu iedere week bloedcontroleren en hopelijk kan de kleine blijven zitten tot week 39. Mijn zusje heeft het ook gehad en kreeg 14jaar geleden het advies minder vet te eten, mijn gynaecoloog geeft aan dat er daar geen positief verband in bewezen is.

5 maanden geleden

Reactie op eski1023

Zo dat is flink! Had je ook meer jeuk gekregen? Ik moet volgende week weer ...
Ja de jeuk is echt niet meer houdbaar eigenlijk. Moet woensdag voor controle en ga dan ook aangeven dat ik het op deze manier niet nog lang volhoud 😂 Ze zeggen wel eens jeuk is erger dan pijn, nou dat kan ik nu écht bevestigen. 😭

5 maanden geleden

Hoe zijn jullie waardes nu? Die van mij blijven helaas stijgen. Vandaag weer geprikt en wacht nog op de uitslag. Die komt waarschijnlijk morgen. Er is in ieder geval een voorlopige datum geprikt om in te leiden, hebben jullie die ook al? Ben benieuwd!

5 maanden geleden

Ik mag zeer waarschijnlijk aansluiten. Vannacht jeuk gekregen dus meteen gebeld. Galzuren is nog niet binnen. Maar asat en alat zijn al te hoog dus vermoeden is heel groot op cholestase (vorige zwangerschap ook gehad).

5 maanden geleden

Mijn waardes bleven ook stijgen, in eerste instantie inleiden week39 vastgelegd. Nu wordt ik donderdag al ingeleid omdat de waardes te hoog zijn, dus inleiden op 37+2.

5 maanden geleden

Reactie op Srai

Mijn waardes bleven ook stijgen, in eerste instantie inleiden week39 vastge ...
Wat zijn jouw waardes? Ik zit op 36. 25 juni weer prikken.

5 maanden geleden

Reactie op Mlisz88

Wat zijn jouw waardes? Ik zit op 36. 25 juni weer prikken.
Voorlaatste was 33 en de laatste 46.

5 maanden geleden

Reactie op Srai

Voorlaatste was 33 en de laatste 46.
Heb je nog jeuk? Bij mij is de jeuk nu weg, dus de hoop zit dan of 't ook op de waardes werkt.

5 maanden geleden

Ja meteen bellen. Ik heb ook zwangerschapscholestase. Je bloed wordt dan weekend geprikt en je wordt medisch. Ze leiden de bevalling meestal in met 37 weken.

5 maanden geleden

Reactie op Mlisz88

Heb je nog jeuk? Bij mij is de jeuk nu weg, dus de hoop zit dan of 't ook o ...
Ik heb vooral nog jeuk op mijn benen. Maar door medicatie is het wel echt goed te doen. Ik hoop en duim voor je mee. Had wel de eerste afspraak gevraagd aan de gynaecoloog of meer jeuk een signaal is van stijgende waardes. Ze gaf toen aan dat daar nog geen verband in is. Ik moest wekelijks prikken. Maar mijn schoonzusje die het ook had elke 3 dagen. Dat ligt volgens mij aan de week waarin je zit en wat je waardes dus doen.

5 maanden geleden

Ik heb nu al 2 dagen enkel jeuk aan men rechtervoetzool ... Nu had ni verwacht dat het ernstig kan zijn.. denk dak morgen maar eens ga bellen 🤔

5 maanden geleden

Mijn waardes zijn in 2 weken van 20 naar 80 gegaan. Donderdag moet ik weer prikken, dat is dan 1 week later weer. Als het 100 of hoger is dan gaan ze inleiden bij 36 weken. Dat is bij mij over precies een week al! Ik ben benieuwd... Jeuk was ook iets erger geworden weer.

5 maanden geleden

Reactie op eski1023

Mijn waardes zijn in 2 weken van 20 naar 80 gegaan. Donderdag moet ik weer ...
Spannend hè. Ik ben bij 36 begonnen en moet nu 2 weken wachten vanwege de ursochol. Ik ben zaterdag 35 weken dus bij de volgende uitslag ben ik ook 36 weken. Heel veel succes allemaal, dit maakt het zo spannend die cholestase. Je kunt er niks aan doen en tis onvoorstelbaar.

5 maanden geleden

Reactie op kimmietjje

Ik heb nu al 2 dagen enkel jeuk aan men rechtervoetzool ... Nu had ni verw ...
Succes. Bij cholestase is de jeuk zo erg dat je er krankzinnig van wordt. De jeuk zit ook niet op de huid, maar komt van binnenuit. Je kunt er niet van slapen en sommige krabben echt tot bloedenstoe door, werkt overigens niks. Alleen zorgt de pijn dat je heel even de jeuk verdoofd met pijn.

5 maanden geleden

Reactie op Mlisz88

Succes. Bij cholestase is de jeuk zo erg dat je er krankzinnig van wordt. D ...
Ja deze nacht heb ik veel wakker geweest door jeuk aan voetzolen en handpalmen... Dus ga sffs eens bellen voor zekerheid 😓