23 Reacties
2 maanden geleden
We hebben ook dit hele traject gehad maar ik adviseer je om contact op te nemen met een osteopaat dat was voor ons de redding. Verborgen reflux is een gevolg op een ander probleem. Dus laat je kindje ajb even checken. Wij hadden 3 weken lang een huilende baby zn 7 a10 uur per dag . We zijn daar geweest en hebben nu een heel tevreden mannetje die amper meer last heeft van zn reflux
2 maanden geleden
Reactie op teddy2110
Hi! Zou ik mogen vragen wat de klachten zijn bij verbogen reflux? Ik vermoe ...
Ons zoontje krijgt letterlijk de voeding terug in zijn keel maar spuugt het niet uit. We zien dit vaak gewoon in zijn keel zitten. Hij slikt het weer door. Ook overstrekt hij veel en soms heeft hij zelfs een stikkend geluid. En mega vaak de hik, ook dat schijnt erbij te kunnen horen.
2 maanden geleden
Hee niet helemaal antwoord op je vraag. Maar wij hebben bij onze oudste vanuit de kinderarts het advies gekregen gelilact te bestellen en dat door de melk te doen. Ons zoontje had ook verborgen reflux en veel last van de darmen. De kinderarts was zelf geen voorstander van jbpm omdat dit dus vaak nog meer op de darmen werkt.
Misschien iets om te overwegen. 😊
2 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Hee niet helemaal antwoord op je vraag. Maar wij hebben bij onze oudste van ...
Het CB adviseerde deze niet omdat ze veel klachten krijgen dat die niet goed te mengen is. 😟
2 maanden geleden
Op de verpakking staat 2 a 3 scheppen met 100ml, maar wij doen 1 schepje in de melk. Ook bij 120+4.
Ons zoontje geeft bijna niks meer terug, heeft nog heel af en toe de hik. Hij lijkt er verder geen last van te hebben.
Kijk even wat voor jullie werkt. Mocht het met 1 schepje nog niet beter gaan, zou je iets meer toe kunnen voegen.
Omdat de melk wel wat dikker wordt, zou ik wel een groter speen aanschaffen voor de fles. Hebben wij ook gedaan. Mocht je zoontje met s (difrax) of 1 (dr brown) de melk niet makkelijk uit de fles krijgen, kan je de grotere erop zetten.
Het is even spelen en uitproberen wat werkt
2 maanden geleden
Reactie op Anoniemxx1997
Het CB adviseerde deze niet omdat ze veel klachten krijgen dat die niet goe ...
Je moet even doorhebben het het moet. Wij kookte water met de waterkoker deden dat in een maatbeker per 100 ml een schepje van dat spul en dan met de staafmixer erdoor heen. Goed gemengd geen reflux en darmkrampen.
Wij hebben ook lang gezocht naar tips en kwamen deze toen tegen op internet ergens. Maar in Nederland is gelilact niet heel bekend hierdoor kan cb weinig advies erin geven.
2 maanden geleden
Reactie op BabyT 25 Jan
We hebben ook dit hele traject gehad maar ik adviseer je om contact op te n ...
Hier precies hetzelfde en een bezoek aan de osteopaat is voor ons ook de oplossing geweest om de verborgen reflux aan te pakken.
Jbpm zorgde juist voor extra problemen, ondanks dat we maar een mespuntje toevoegden aan de fles. Op advies van de osteopaat zijn we op een andere voeding overgestapt (tegen het advies van de kinderarts in) en hij heeft zijn nek, rug en buik nagekeken. Een week later waren grotendeels van de verborgen reflux en darmklachten weg!
Overigens gebruikten wij ook de biologische jbpm van Holland&Barret. Het verschilt natuurlijk ook per kindje wat werkt, want de dochter van een vriendin had juist baat bij jbpm.
Misschien eerst een paar dagen proberen met een mespuntje door de melk heen en dan merk je snel genoeg of jullie zoontje er tegen kan?
2 maanden geleden
Reactie op Laviedelys
Hier precies hetzelfde en een bezoek aan de osteopaat is voor ons ook de op ...
Wat van de osteopaat heeft gewerkt bij de reflux en hoe weet je dat? Wij zijn ook bij een osteopaat geweest en vond het zelf wat zweverig. Merk zelf ook geen verschil bij de reflux. Ben oprecht benieuwd wat de osteopaat gedaan heeft wat er nu anders is?
2 maanden geleden
Hoi hoi! Mag ik vragen naar welke voeding je bent over gestapt?
2 maanden geleden
Hier dezelfde klachten als wat jij omschrijft. Hierbij ook een onrustige drinker daardoor. Ik gebruikte eerste de nutriton maar daar onwijs veel krampen en obstipatie door ondanks borstvoeding. Nu gebruik ik die van Holland en barret en ondervind ik godzijdank geen krampen of obstipatie. Alleen die van de Holland and barret heb je niet heel veel nodig, anders dikt het onwijs in. Je moet zelf een beetje experimenteren hoeveel je nodig hebt.
2 maanden geleden
Oja en een osteopaat is nooit verkeerd. Die heeft ook wat spanningen weggenomen. De reflux klachten zijn niet geheel weg ondanks de osteopaat en jbpm maar wel al een heel stuk minder. Ik ben geen voorstander van nutriton iniedergeval, zitten ook heel veel andere bestandsdelen in. En die van Holland en barret is zuiver jbpm.
2 maanden geleden
Reactie op MD123
Wat van de osteopaat heeft gewerkt bij de reflux en hoe weet je dat? Wij zi ...
Snap ik! Wij waren ook sceptisch, maar eerlijk gezegd ook wanhopig😅
Ons zoontje bleef maar huilen en zich overstrekken. Wij dachten dat de reflux daarvan kwam; teveel spanning in zijn lijf wat er niet uit kwam.
De osteopaat zei dat zijn middenrif nog niet goed ontwikkeld was (dat wisten wij ook wel😅 want ja.. een baby), maar hij zag ook een verschuiving in zijn nek en rugwervels. Dit heeft hij heel voorzichtig behandeld en eenmaal thuis sliep ons zoontje voor het eerst sinds weken een paar uur door. Na een aantal dagen merkten we dat de reflux minder werd en dat hij zich niet meer zo vaak overstrekte. Hij lag daarnaast ook niet meer in een banaanvorm.
Overigens was dit de tweede osteopaat die we bezocht hadden. De eerste liep alleen een beetje met ons zoontje rond, vertelde dat we hem in de draagzak bij ons moesten houden voor de reflux en vroeg daarna of we met pin of contant wilden betalen 🙃
2 maanden geleden
Reactie op Cheyenne.de.Heus
Hoi hoi! Mag ik vragen naar welke voeding je bent over gestapt?
Ik weet niet of je vraag voor mij bedoeld was, maar wij geven nu Nannycare geitenmelk van Vitalis. Na 6 maanden moeten we kijken of we langzaam weer kunnen opbouwen naar koemelk.
2 maanden geleden
Reactie op Lifewithboys
Op de verpakking staat 2 a 3 scheppen met 100ml, maar wij doen 1 schepje in ...
Welke speen gebruik je dan nu voor jullie zoontje, met 1 schepje jbpm? Ik ben zo zoekende, fase 1 speen wordt hij erg gefrustreerd en lukt het hem niet goed. Fase 3 speen gaat weer veelste hard voor mijn gevoel😶
2 maanden geleden
Hier werkte het ook even, maar na een tijdje had hij obstipatie waardoor we uiteindelijk laxeermiddel zijn moeten gaan gebruiken… nu weer een hele onrustige baby die melk terug geeft ondanks het indikken met biologische jbpm. Weet niet of dit door het laxeermiddel komt of de jbpm, maar ga hier niet mee door… morgen overleg met de diëtiste om te kijken hoe verder en of gelilact een oplossing is.
2 maanden geleden
Reactie op Bo-tje
Welke speen gebruik je dan nu voor jullie zoontje, met 1 schepje jbpm? Ik b ...
Wij hebben difrax en gebruiken de s-speen. Met de m-speen ging het voor hem ook te snel
We zijn inmiddels gestopt. Ons zoontje heeft een hartruis en is na de fles erg vermoeid. Met jbpm was de melk nog dikker waardoor hij nog meer moeite moest doen.
2 maanden geleden
Reactie op Laviedelys
Snap ik! Wij waren ook sceptisch, maar eerlijk gezegd ook wanhopig😅
Ons ...
Dankjewel voor je reactie! Super fijn dat het geholpen heeft. Wat je zegt over de eerste osteopaat herken ik wel! Wij kregen hetzelfde advies met daarnaast nog de zin “het hoort erbij”. Daarna de vraag of we contant of met pin wilde betalen. Bij wijze van spreken.
Wij hebben er ook twee bezocht. Bij de de tweede kwam er een hele waslijst uit wat niet goed was en nog niet goed ontwikkelt is. Hij kreeg een behandeling alles. Mja tot op heden nog geen verandering.