24 Reacties

één maand geleden

Het is wel zo dat hij altijd 5 uurtjes doorslaapt en overdag nauwelijks dutjes doet

één maand geleden

Mijn dochter is 3 maanden en slaapt 8 u door. Had consultatiebureau gesproken dat dit prima is. Ik gebruik halve theelepel (ook bio) :)

één maand geleden

Zou dus kunnen komen daardoor misschien? Omdat het wat zwaarder op de maag valt daardoor (denk ik)

één maand geleden

Mijn dochter krijgt ook jbpm bij elke voeding 1 lepel, maar zij komt nog om de 3/4 uurtjes weer melden. In de nacht ook. Hoeveel lepels geef je met hoeveel ml?

één maand geleden

Bij ons zit het in de voeding zelf. Maar ze moeten er vaak 1a 2 weken aan wennen. Mijn zoontje ging juist veel meer er van poepen, maar een andere baby poept er minder door. 8,5 u doorslapen is prima hoor. Doet die van ons ook. Ze halen hun voeding overdag wel in☺️.

één maand geleden

Reactie op babyloveee

Mijn dochter krijgt ook jbpm bij elke voeding 1 lepel, maar zij komt nog om ...
175 ml met halve thee lepel. Wij geven om de 4u voeding omdat zij echt de tijd moet hebben het te laten zakken (geeft ze aan). Dit werkt prima! :)

één maand geleden

Reactie op WonderlijkeFee416025

175 ml met halve thee lepel. Wij geven om de 4u voeding omdat zij echt de t ...
Soms iets meer dan een halve thee lepel, beetje uitproberen zei het consultatiebureau

één maand geleden

Reactie op WonderlijkeFee416025

Zou dus kunnen komen daardoor misschien? Omdat het wat zwaarder op de maag ...
Ik gebruik wel telkens een mespuntje en niet meer, en toch reageert hij er heel erg op wel apart

één maand geleden

Reactie op babyloveee

Mijn dochter krijgt ook jbpm bij elke voeding 1 lepel, maar zij komt nog om ...
Met 120 en 150 ml geef ik gewoon een mespuntje. Hij is wel 11 weken misschien maakt dat het verschil?

één maand geleden

Johannesbroodpitmeel is een verdikkingsmiddel, tegen reflux super maar ook voor de nachten, die van mij slaapt nu door🥰 en ik doe 2 schepjes erin, laatste voeding nu 21:00 en komt om 06:00/07:00.

23 dagen geleden

Ik heb het ook een paar dagen gebruikt met wisselend effect om verborgen reflux uit te kunnen sluiten. Op zich ging het prima. Ik zag wel dat de poep dikker en slijmeriger werd erdoor. Ik ben er alleen mee gestopt omdat ik hoorde dat het écht niet goed is voor je kindje. Ben me in gaan lezen en geloof dat dat inderdaad waar is. Hun spijsvertering is tot dat ze 6 maanden oud zijn gemaakt om enkel moedermelk (of flesvoeding) te kunnen verwerken/afbreken en jbpm is te zwaar om te verwerken. Inderdaad, het valt zwaarder op de maag en dat is precies wat er niet goed aan is.. Osteopaat zei me ook om er onmiddellijk mee te stoppen omdat het een ouderwets bakerpraatje is dat dit goed is en dat zij al 20 jaar geleden in haar opleiding leerde dat dit absoluut niet goed is om te gebruiken voor zulke kleintjes. Ik geef deze info maar gewoon even door, zodat je misschien toch nog eens nadenkt of je het wel wilt geven aan je kleintje.. Onderzoek het uiteraard zelf ook even voordat je een besluit maakt.. (:

20 dagen geleden

Reactie op Dayn

Ik heb het ook een paar dagen gebruikt met wisselend effect om verborgen re ...
Bedankt! Ik was daar ook erg bang voor dat het ongezond zou zijn. Ik had het opgezocht maar kon er niks over vinden. Dan heb ik liever dat hij spuugt dan iets ongezonds binnen krijgt. Heb je toevallig nog linkjes ?

18 dagen geleden

Mijn dochter reageerde heel slecht op JBPM. Ze heeft zowel bij Nutriton als pure een heel weekend gegild van de pijn. Dat gaf mij ook wel aan dat het niet goed is voor die kleintjes. Maar goed, er zijn ook mensen die erbij zweten en wellicht kunnen die darmpjes al beter verwerken? (Hoewel mijn dochter vanaf dat ze ongeveer 6 weken was geen krampjes meer heeft gehad, behalve dan door het Rota vaccin) Wat betreft het slapen: Mijn dochter is vandaag precies 12 weken en maakt sinds 3 weken nachten van 10-12 uur, daarvoor sliep ze 6-8 uur op een nacht. Dat lange doorslapen is echt geen probleem. Als ik het goed zeg is het tot 8 weken nog wakker maken na 8 uur en daarna 12 uur.

18 dagen geleden

Reactie op Kellaaa

Mijn dochter reageerde heel slecht op JBPM. Ze heeft zowel bij Nutriton als ...
Het gaat uiteindelijk natuurlijk om de tijd tussen de fles dus niet de uren slaap, dat was ik er net met m’n slaperige hoofd vergeten bij te zeggen haha Dus als mijn dochter om 20:00 de fles heeft gehad, valt ze tijdens de fles in slaap en maak ik haar wakker om 7:45, verschonen en flesje geven. En 12 uur tussen voedingen mag alleen als ze de rest van de dag goed drinken en dus goed groeien.

16 dagen geleden

Misschien een beetje laat.. Mijn kleine man heeft ook Verborgen Reflux.. Ons is aangeraden om Johannesbroodpitmeel niet zelf bij te voegen bij je fles voeding.. Aangezien je het dan erger kan maken als je er teveel bij doet.. Ons is aangeraden om A.R voeding te kopen van het merk Nutrilon! En met veel zeuren gebruiken wij ook medicijnen er voor binnenkort wel afbouwen met de medicijnen! Maar zelf Johannesbroodpitmeel toevoegen is ons sterk afgewezen.

16 dagen geleden

Reactie op lysanne74

Johannesbroodpitmeel is een verdikkingsmiddel, tegen reflux super maar ook ...
Wat fijn! Hoe oud is jouw dochtertje? :) onze dochter slaapt ook door, maximaal 8 u wordt aangeraden door consultatiebureau. Ze is nu 3maanden. Vanaf 4 maanden mogen wij haar langer laten slapen in de nacht

15 dagen geleden

Hier hebben we biologische voeding, dus wilde ivm extreme reflux ook enkel biologische JBPM. Helaas daardoor idd ook onrustig, veel krampen en verstopping. Toch overgestapt naar nutriton op aanraden van de kinderarts, krijgt nu 2 volle scheppen op 180 en gaat heel goed ☺️

15 dagen geleden

Overigens krijgt ze ook 1 zakje Nexium (10 mg) tussen de laatste 2 flessen van de dag. We geven deze rond half 7 met een spuitje in haar mond en gaat na 4 weken ook echt fantastisch, hebben een heel ander kindje nu 🥳

8 dagen geleden

Reactie op SNL93

Overigens krijgt ze ook 1 zakje Nexium (10 mg) tussen de laatste 2 flessen ...
Is bij jullie het spugen ook minder geworden door de Nexium? Ik heb het gisteren gekregen omdat m’n dochtertje bloed in haar spuug had. Ik moet trouwens 5mg geven en ik doe het door de fles.

8 dagen geleden

Reactie op Kellaaa

Is bij jullie het spugen ook minder geworden door de Nexium? Ik heb het gis ...
Ja helemaal over zelfs! Let wel op dat je de Nexium tussen 2 flessen door geeft, anders werkt het niet. Dus niet te dicht op een fles ☺️