21 Reacties

3 weken geleden

Wat een leuk idee! - alles is een fase - vaak wakker worden is normaal - overslag rompertjes en kleding bij een newborn - kruidvat sokjes - je mama gevoel klopt alfijd Dit is wat gelijk in mij opkomt! Hopelijk heb je er wat aan

3 weken geleden

Super leuk! Bij ons werkt: met een billendoekjes over de onderkant van buik (onder de navel) wrijven voor het verschonen en dan even wachten, zodat de baby gaat plassen en dat niet doet tijdens het verschonen 😜 En de baby wiegen op een fitnessball, niet al lopend en hupsend (vooral zo kort na de bevalling wel lekker)
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 weken geleden

En vergeet vooral niet: Soms is je kind gewoon wel makkelijk en zijn alle “adviezen” overbodig!

3 weken geleden

We lopen al 300.000 jaar rond (ok er zijn verschillende theorieën hierover, maar dat terzijde). En die hebben allemaal kinderen grootgebracht met INSTICT en MOEDERINTUÏTIE. We leven nog steeds, dus jij kunt dat ook 🥰

3 weken geleden

Hoi! Hier was eerder al een topic over. Misschien dat je dat nog kunt vinden

3 weken geleden

Reactie op CarolineF1986

Hoi! Hier was eerder al een topic over. Misschien dat je dat nog kunt vinde ...
Ja dat dacht ik ook maar kon hem dus niet vinden dus dacht dat ik even abuis was haha. Weet je nog hoe dat topic heette?

3 weken geleden

Maak je niet druk over het eten, als ze 10 zijn eten ze vaak wel. Vergeet geen zakdoekjes voor onderweg En de toetendoekjes voor onderweg

3 weken geleden

Ik gaf deze tips aan een vriendin voorafgaand aan de bevalling: - Sportdrank en dextro tijdens de bevalling - mondwater (voor koffiedrinkende partner) - snickers en bananenbrood na de bevalling voor een boost - neem mee: eigen zachte handdoek, wcrol, tandenborstel, douchespul, bodylotion, dagcrème - neem spuitjes en spoelfles mee uit ziekenhuis - mady onderbroeken - maaltijden en soep invriezer + visite vragen eten meenemen - wasmand ongevouwen was bewaren voor visite - cacao 70% - kokosolie + lanoline voor pijnlijke tepels - Walnoten bij bed voor honger in de nacht - slapen op handdoek (zodat je niet iedere dag bed moet verschonen) - peebuddy - boezemvriendjes plus - genoeg voedingtops via vinted - maak avond van tevoren ontbijt als partner weer werkt of laat het hem op bed brengen voor hij vertrekt

3 weken geleden

Voor een boertje werkt een combinatie van bouncen en kloppen op de rug vaak beter dan alleen op de rug kloppen. (Wel de bounce aanpassen aan de leeftijd uiteraard).
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 weken geleden

Reactie op FRL91

Ik gaf deze tips aan een vriendin voorafgaand aan de bevalling: - Sportdra ...
‘Wasmand omgevouwen was bewaren voor visite’ laat je dan de visite je was vouwen? 🤣

3 weken geleden

Wat een super leuk idee. - een elastiekje om de verpakking billendoekjes heen doen zorgt ervoor dat er maar 1 doekje per keer uit komt. - altijd een bijtring koud hebben liggen - het leukste speelgoed zijn alledaagse gebruiksvoorwerpen. Een tandenborstel, een lepel of het lege pakje billendoekjes. - de wasmachine zien wassen is minstens net zo interessant als babytv - geniet en als je iets specifieks van deze tijd wil onthouden schrijf het op of film het. De baby groeit zo snel, een maand later en je bent de herinnering al bijna kwijt...

3 weken geleden

Reactie op Anoniemnrzoveel

‘Wasmand omgevouwen was bewaren voor visite’ laat je dan de visite je was v ...
Was niet mijn reactie, maar ik deed dit ook hoor. Dat kan zelfs terwijl je samen op de bank zit te kletsen. Zeker net na mijn bevalling hadden we de regel: max 30 minuten op bezoek òf je moest iets in het huishouden doen. Gewoon ff stofzuigen/ wasje ophangen/ opvouwen / avond eten maken / afwasje /boodschappen halen (eventueel met ons geld, maar meer de uitvoering). En ook zoals al ergens genoemd werd, eten voor savonds of diepvries meenemen als kraamcadeautje (of thuisbezorgd bon). Weet je hoe veel mensen graag iets voor je willen doen, maar niet weten wat. Als je die wil een heel klein beetje helpt sturen is volgens mij iedereen daarmee gebaad. Hierin verwerkt dus ook meteen mijn tips voor TS ;)

3 weken geleden

En als je geen kraamcadeautje weet om te vragen (naast thuisbezorgd bonnen haha). Veel gebruikte artikelen zijn ook prima om te vragen. Wij kregen van iemand 10 pakken water wipes. Niet fancy, wel heel praktisch en waardevol op dat moment haha. Wat mij betreft beter zoiets dan iets wat lief bedoeld is, maar wat je meteen in de kast gooit en niet meer gebruikt. Denk ook aan luiers (merk en maat even doorgeven), basic rompers, sokjes heb ik altijd tekort, kv als je dat gebruikt.

3 weken geleden

Reactie op Anoniemnrzoveel

‘Wasmand omgevouwen was bewaren voor visite’ laat je dan de visite je was v ...
Ja, zeker! Mijn ouders begonnen er in eerste instantie uit zichzelf mee. In het begin zoveel handdoeken, hydrofiele doeken , beddengoed, etc. In plaats van alles aan de kant willen voor de visite, kun je ook gebruik maken van visite om je een handje te helpen, in plaats van dat ze alleen komen om de baby te bekijken, is meer wat wij hebben geleerd en ik met de tip wil zeggen 😄 Hangt misschien wel af van wie er op visite komt. Collega's zou ik minder snel door m'n was laten gaan ;)

3 weken geleden

Reactie op FRL91

Ja, zeker! Mijn ouders begonnen er in eerste instantie uit zichzelf mee. In ...
Ik vind ouders idd wel wat anders dan bv een collega die mijn onderbroeken gaat vouwen 😜

3 weken geleden

Als je denkt: 'hey, gaat hij nou zo overgeven?' Stap dan meteen van het kleed af!

2 weken geleden

Chatgpt vragen om hulp als je het even niet weet en geen oordelende moedermaffia op je dak wil 😜
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

2 weken geleden

Reactie op Erp

Als je denkt: 'hey, gaat hij nou zo overgeven?' Stap dan meteen van het kl ...
Klinkt alsof je uit ervaring spreekt hahah

2 weken geleden

Wat in mijn hoofd opkomt: - Wil je kijken of iets bij je baby past? Tweede hands kan ook! Ik ben blij dat niet alles heb nieuw gekocht. Je bent - als ik voor mijzelf spreek - op zoek naar wat bij jou en je kindje past, en dan is fijn als je niet overal de hoofdprijs voor betaalt. - Je kunt alvast vitamine D en K alvast via lepeltje proberen te geven. Ik merkte dat dit hielp bij hapjes. - Is je baby verliefd geworden op een knuffel? Kijk dan of je er nog een paar kan verzamelen. Je kunt deze ook alvast geven. Zodat deze ook naar je baby ruiken en je wat achter de hand hebt. ☺️ - Krijgt je kindje een prik? Bij ons hielp het om alvast een pakje aan te doen. Ze ging bij de eerste keer, vooral heel hard huilen toen we haar nog moesten aankleden. Bij de tweede keer kon ik doordat ze al iets aanhad, haar vasthouden en rondlopen, zonder dat ze koudvatte. - Gaat je kindje naar de opvang? Ik heb een dag daarvoor met twee toetknuffeltjes geslapen en die meegegeven. Sindsdien slaapt ze met die knuffeltjes op de opvang. - voor kunstvoeding: een thermofles vullen met (heet) water, voedingstoren en flesje mee naar boven nemen. Zodat je niet midden in de nacht naar beneden hoeft te rennen. - voor kunstvoeding: meerdere torentjes alvast (laten) vullen, zodat je die makkelijk kan pakken rond flesjestijd (hielp mijn moederbrein). Het is persoonlijk, maar dit waren voor mij wat ‘life-safers’. Kijk vooral of je er iets aan hebt, want heel cliché: voor onze baby werk(te) dit, maar voor een ander baby’tje kan weer wat anders werken. :-) Ik hou nu in gedachten: je komt er van zelf achter, maar geef jezelf ook wat tijd. Je stap in een nieuw leven met een klein mini mensjes. Voel je onzeker? Hee begrijpelijk. Dat mag er zijn. Maar weet: you got this! Maar de tips: - de moonboon, ik heb deze tweede hands gekocht. Dit werkte voor onze mini (ze houdt erg van bouncen) en hebben we paar maandjes gebruikt. - Eén draagconsulent laten komen. Ik heb daar echt veel aan gehad. Zo kwam ik achter de Marsupi (draagzak met klittenband). * Lamaze Kapitein Kalamari, door verschillende stofjes en structuren vond ze dit een paar maanden reuze interessant (denk 4 maanden lang, inmiddels niet meer, haha). Vooral omdat ze dit vrij makkelijk kon ‘pakken’. * Knisperboekjes en stapeltorentje. * Love-to-dream- slaapzak > simpel om aan te doen. Met een Snoozzz (na een week begon onze kleine al pogingen te doen om te draaien in bed). Ennnn … als je budget er naar is, koop twee stuks van een slaapzak, zodat je een optie hebt om te wisselen als je baby is doorgelekt. * Muziekmobiel Tiny Love: niet de mooiste mobiel, maar was een aantal maanden voor 20 minuten per dag een dikke hit hier (kon ik even plassen en eten ;-)). * Slaapgids (bijt je er niet in vast), maar het kan je houvast geven en wat meer leren over slaap. Dit is voor mij een goede basis geweest. Maar laat je niet gek maken. Werkt dit niet bij je baby? Dan is dat wat het is en kijk wat past. * Een plastic (was)mand, waar je makkelijk de speelgoed in kan doen. Minder rommelig gezicht en binnen paar seconden opgeruimd. * Ik gebruik (soms) boterhamzakjes i.p.v geurzakjes (mijn moederneus kon de geuren niet zo goed aan. * Straks voor hapjes: we gebruiken soms een slabber, maar meestal nu een schort met armen. Kan je vaak wat langer met de kleding doen 🙃 * En tot slot … zoutwaterpipetjes en neuszuiger. Vindt ze het leuk? Nee, zeker niet. Maar een neusspray werkte niet.