3 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb 5x infuus gehad ivm tekorten door HG, moest dan van te voren bloedprikken. Geen idee of er ook andere manieren zijn 🤷🏼‍♀️

4 maanden geleden

Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet dat je met ORS kunt aanvullen, maar weet niet of dat veilig is tijdens zwangerschap. Iets om uit te zoeken wellicht!

4 maanden geleden

Zelf geen ervaring maar wel wat vanuit m’n werk (maar niet met zwangeren): Als het echt te laag is willen ze dit wel aanvullen, meestal met een drankje of infuus. Mocht dit nog niet nodig zijn: Bananen zit mooi veel kalium in 🙃 weet niet hoe ernstig de tekorten zijn maar als het mild is dan kan dit echt het verschil maken. Ben je veel aan het overgeven? Dat is van de meest voorkomende oorzaken van een tekort. Qua zouten tjah.. bedoelen ze natrium of andere zouten? Kalium zelf is bijvoorbeeld ook een zout en je hebt wel meer elektrolyten die allemaal een andere functie hebben. Dus dat hangt er maar net vanaf… Als ze meer onderzoek willen doen verwacht ik met name bloedonderzoek verder uitbreiden, als dat het advies is zou ik dat zeker doen. In ieder geval veel succes en lieve groetjes!