7 Reacties
23 dagen geleden
Bij ons is het superkoud op de kamer. Ik ventileer overdag goed door alle ramen lang open te zetten. Tijdens het slapen sluit ik de ramen, omdat het ontzettend afkoelt. Persoonlijk vind ik 19 graden ook best 'koud' aanvoelen. Maar met een dikke slaapzak moet het goed gaan :-) nog koeler dan dit voelt als een diepvries aan bij ond althans.
22 dagen geleden
Reactie op pln92
Bij ons is het superkoud op de kamer. Ik ventileer overdag goed door alle r ...
Ja precies , zo doe ik het ook. Ik vind 19 graden ook behoorlijk koud aan voelen. Wij hebben op ons eigen bed zelfs al de winter deken erop gedaan en zelfs dan, wanneer ik met mijn armen buiten de dekens lig voelt het koud. Laat staan 3maanden oude baby's.
Ik doe dan ook maar geen ventilatie stand meer.
22 dagen geleden
Ik heb altijd het raam op een kier, ook ‘s nachts. Met z’n drieën in een potdichte kamer liggen ademen de hele nacht vind ik niet fris en ik slaap zelf ook beter als het lekker koud is in de kamer. Ik durfde het eerst niet aan omdat ik bang was dat het te koud zou zijn voor de baby, totdat mijn moeder me eraan herinnerde dat zij vroeger in de slecht geïsoleerde woningen met enkelglas gewoon in de vrieskou sliepen. Daar stond het ijs op de binnenkant van de ramen, dat was toen heel normaal. Zolang de baby goed is aangekleed is dat niet erg!😊
22 dagen geleden
Reactie op AnoniemLwd
Ik heb altijd het raam op een kier, ook ‘s nachts. Met z’n drieën in een po ...
Haha ja we zijn al heel snel te beschermd. Als je het inderdaad zo stelt dan valt het misschien wel mee idd😆 Ze is wel lekker warm aangekleed en ik vind het ook belangrijk dat er wat frisselucht in haar kamertje is, is natuurlijk ook goed voor ze
21 dagen geleden
Wij houden dit aan en daarmee is de lichaamstemperatuur altijd goed. Koude handjes, voetjes of wangetjes is voor een baby echt geen goede indicatie. Ik denk ook altijd als ze het te koud heeft wordt ze wakker en gaat ze miepen, hittestuwing is in dat opzicht vele malen gevaarlijker.