15 Reacties

10 dagen geleden

Goedemorgen, als de temperatuur onder de 15 graden zakt zetten wij ‘s nachts de kachel op 19. Zo slaat hij aan en wordt het toch nog even warm op zijn kamertje waardoor hij net iets langer slaapt.

10 dagen geleden

Ik zou ook zeker de verwarming aanzetten. 13 of 14 graden is wel erg koud ondanks de 3.0 tog slaapzak. Word hij vroeg wakker?

10 dagen geleden

Hoewel kinderen (en natuurlijk volwassenen) vroeger met ijsbloemen op de ramen sliepen, vind ik een constante temperatuur op de slaapkamer wel het meest praktisch qua aankleden. Het is 's nachts 17 graden op de babykamer en onze slaapkamer 16 graden. Hij heeft 's ochtends wel vaak koude handjes (slaapt graag met zijn armen omhoog) maar de rest is lekker warm. Voor mijn eigen gevoel zou ik de kachel wel aanzetten bij 13/14 graden, maar als hij goed slaapt kun je je afvragen of het nodig is..

10 dagen geleden

Bij ons wordt het dat ook wel. Zetten de verwarming niet aan. Romper met lange mouwen, broekje (met voetjes) aan. Slaapzak 3 TOG en een losgewven wollen dekentje.

10 dagen geleden

Reactie op Charis91

Ik zou ook zeker de verwarming aanzetten. 13 of 14 graden is wel erg koud ...
Ja 1x soms 2x per nacht en dan vraag ik me af inderdaad door de kou of honger.. dankjewel voor je advies

10 dagen geleden

Reactie op MauzieMuijs

Ja 1x soms 2x per nacht en dan vraag ik me af inderdaad door de kou of hong ...
Dan zou het best van de kou kunnen zijn. Zou eens proberen met de verwarming en dan kijken watver gebeurd. Graag gedaan & succes!

10 dagen geleden

Hier ook, heb ook een tog 3.0, lange mouwen romper en dikke pyjama en gaat prima

10 dagen geleden

Hier houden we de temperatuur constant (18C) en slaapt baby ook in een 3TOG slaapzak met een lange mouwen romper + maillot. Als ik naar de Hema slaapzak TOG guidelines kijk wordt bij 15C al een pyjama er onder aangeraden.

10 dagen geleden

Bij ons is het rond de 18 graden. Ze heeft een slaapzak tog 2.5 aan, met korte mouwen rompers. En ligt onder dekentje met laken

10 dagen geleden

Onze kleine man komt nog 2 a 3 keer per nacht. Dan ga ik hem verschonen en voeden. Wij hebben een elektrisch kacheltje in de slaapkamer staan die ik aanzet zodra we eruit gaan en aan hou tot we weer in bed duiken. Toch weer even een half uurtje wat extra warmte in de kamer. Voor baby fijn maar voor koukleum mama ook. Meestal wordt het 16-17 graden als ik niks doe. Hij heeft een tog 3 slaapzak, romper korte mouwen en een katoenen pyjamaatje aan en toch is zn temperatuur einde nacht begin ochtend soms wat aan de lage kant. Zou hij wel van mij hebben 🤷🏼‍♀️

9 dagen geleden

Als zijn nekje lekker warm aanvoelt dan heeft hij het in principe niet te koud denk ik, maar je zou eens een wollen rompertje kunnen proberen om hem net wat meer comfort te geven. Merino wol bijvoorbeeld is heerlijk warm in de winter zonder dat je er zweterig in wordt, omdat wol warmteregulerend is en vocht afvoert. Dus perfect als onderlaagje. Eventueel een katoenen pyamapakje oid als extra laagje. En dan lekker in de slaapzak.

9 dagen geleden

Bij ons werd het ook rond de 13-14 graden snachts en ik merkte ook echt dat onze dochter het koud had. Ze werd meerdere keren wakker en met temperaturen bevestigde het ook dat ze koud was. Ik doe nu overdag de verwarming aan, ze heeft er 2 in haar kamer. Als ze gaat slapen 's avonds is het dan nu rond de 18/19 graden, dan doe ik 1 verwarming uit en als in naar bed ga de ander. Op dat moment leg ik ook een dekentje over haar heen. Sindsdien wordt de kamer 's nachts rond de 15,5/16 graden en met een lekkere warme slaapzak wordt ze niet meer wakker.

9 dagen geleden

Verwarming is zeker niet nodig. Koude lucht is gezond en baby’s slapen juist erg goed in de kou, mits goed aangekleed natuurlijk. Denk aan landen zoals Noorwegen etc waar ze baby’s bewust buiten in de vrieskou laten slapen. Ook toen ik nog op de opvang werkte sliepen baby’s gewoon warm ingepakt buiten in buitenbedjes en daar sliepen ze vaak veel dieper en langer dan binnen met verwarming! Ik zou dus eerder gaan voor een extra laagje, eventueel van wol bijvoorbeeld, dat houdt goed warm 😊

9 dagen geleden

Reactie op Tiflihabibi

Verwarming is zeker niet nodig. Koude lucht is gezond en baby’s slapen juis ...
Ik bedoel dus dat de lichaamstemperatuur wel goed moet zijn door hem lekker warm aan te kleden maar de lucht in de kamer best koud mag zijn. Voordat mensen denken dat ik bedoel dat je een baby koud kan laten worden 😂🤭

8 dagen geleden

Hier is de slaapkamer 's nachts 15 graden en onze dochter draagt wolzijde romper, katoenen pyjama, wollen slaapzak van Unaduna en wollen dekentje. Ze is heerlijk warm 's morgens, alleen de armpjes zijn een beetje koud maar ze slaapt dan ook met de armpjes omhoog. Als ze gaat rollen dan krijgt ze een slaapzak van Daaloumaa met teddy voering, zonder dekentje. Die slaapzak is rete duur maar zooo fijn!