9 Reacties

4 maanden geleden

Klinkt als vruchtwater!

4 maanden geleden

Vruchtwater hoef je niet in plonsjes te verliezen, kan ook druppelgewijs. Zoals jij het beschrijft zou ik zeker zeggen dat het vruchtwater is.

4 maanden geleden

Ben benieuwd of het idd vruchtwater is! Bij mij zei de VK wel dat het in beetjes kan komen maar je echt wel merkt dat je onderbroek goed nat is. De geur die je beschrijft zou een goede aanwijzing moeten zijn.

4 maanden geleden

Als het hoofdje van je baby al voor de uitgang ligt kan die de 'plons' van het vruchtwater tegenhouden, vandaar dat je alleen druppeltjes voelt (wat ik begreep komt wat jij omschrijft zelfs 9/10 keer voor en is de 'plons' een stuk zeldzamer. Dus zeker verloskundige bellen dat zij kunnen controleren! Ik denk dat je je baby binnenkort gaat ontmoeten :)

4 maanden geleden

En, wat zegt je VK? Ik had gistermiddag precies eenzelfde ervaring maar dan onder de douche. Het was alleen niet echt doorzichtig maar meer gelig dus ik twijfelde toch of het geen urine was. Sindsdien ook niks echt meer eruit gelopen (anders dan normaal), dus heb het gelaten. Ben nu ook 39 (+2) weken!

4 maanden geleden

Ik heb net de vk gebeld en ik mag vanmiddag even langskomen voor een controle. Ze vertelde wel dat afscheiding ook zoet kan ruiken en ze meestal bij gebrokenvliezen wel zien dat het grotere scheuten zijn die je verliest. Ze adviseerde me om een boterhammenzakje in m'n onderbroek te doen om te kijken of ik misschien toch wat kan opvangen. Ben heel benieuwd..

4 maanden geleden

Reactie op Kinderwens2023

Ik heb net de vk gebeld en ik mag vanmiddag even langskomen voor een contro ...
En heel benieuwd was het vruchtwater?

4 maanden geleden

Reactie op Kinderwens2023

Ik heb net de vk gebeld en ik mag vanmiddag even langskomen voor een contro ...
Hey hoe is het

4 maanden geleden

De vk vond het lastig te beoordelen vanmiddag. Ze belde me rond half 7 vanavond weer op om te vragen hoe het ging en of er eventueel verandering was. Ze wilde me uit voorzorg toch doorsturen naar het zkh. Hier even aan de ctg gelegen en met de echo gekeken naar m'n vruchtwater. Dit was allemaal goed. Daarna even een testje gedaan voor vruchtwater en deze was negatief. De vk in het zkh zei dat het wel zou kunnen dat er een klein scheurtje zat in het buitenste vliesje (blijkbaar heb je 2 vliesjes waar je vruchtwater door heen kan breken) en ik daardoor wat meer verloor, maar voor nu dus niks loos. 😊 Bedankt voor jullie reacties!