6 Reacties

4 maanden geleden

Bel jou verloskundige voor zekerheid

4 maanden geleden

Heb dit best vaak gehad met onze lompe kat die dan mijn buik als opstap wou gebruiken. Wij hebben een binnenkat dus dan kan t amper kwaad. Als je een buiten kat hebt kan er wel wat vuil rond de nagels zitten. Daardoor eigenlijk de puntjes gaan irriteren (tenzij helemaal open gekrabd). Maar dat is ook als je niet zwanger bent. Morgen ochtend even kijken en anders tijdens normaal spreekuur even bellen voor de zekerheid

4 maanden geleden

Heb je de 22 weken prik gezet? Daarin zit namelijk tetanus verwerkt :) scheelt. Miss dat je wel een antibiotica nodig hebt vanuit de huisarts.

4 maanden geleden

Hier ook een kat die nog wel eens oven mn buik heen klimt en dan weg glijd en zn nagel in mn buik zet. Ook speelt ie nogal lomp, dus ook gedurende de zwangerschap best wat krabbels gehad op armen etc. Nooit echt super diep, maar doet wel echt ff pijn en daarna klein streepje bloed en krasje die een week blijft. Vaak eerste dag beetje rood/gezwollen er omheen. Je kunt natuurlijk altijd vk bellen als je het niet vertrouwd, maar buikpijn kan natuurlijk ook jouw stress reactie zijn omdat je je zorgen maakt. Dat moet je denk ik zelf afwegen

4 maanden geleden

Eventueel even een pleister met betadine erop?

4 maanden geleden

Ik zit heeeelemaal onder aangezien onze poes alleen maar op m’n buik wilt springen dus een hoop krassen. Ook m’n rechter been. Maar een beetje dik soms ook als die wat dieper is. Zelf nooit zo’n zorgen om gemaakt en is altijd goed gegaan! Maar als je het niet vertrouwt even huisarts bellen?☺️