7 Reacties
4 maanden geleden
Hier kan je eigenlijk het beste zo vroeg mogelijk mee beginnen zodat ze het niet met de baby gaan associëren, dan kunnen ze namelijk jaloers gedrag gaan vertonen. Wij hebben bewust alles (ledikant, box etc) al vroeg klaar gezet in huis en de kat gelijk geleerd dat dat niet voor haar is. Ze mag ook al weken niet meer bij ons op de slaapkamer dus ze is er nu al helemaal aan gewend en probeert het amper nog. Heeft wel een paar weken nodig gehad voor ze stopte met aan de deur krabben 😂
MOD
4 maanden geleden
Wij hebben 1 kat en doen nu niet erg veel aan van tevoren wennen. Wel hebben we folie in de box liggen zodat hij daar niet in gaat en ook weet dat het niet zijn plekje is.
Hij slaap sowieso niet bij ons op de kamer dus daar kan ik weinig over zeggen.
Bij onze eerste zoon kregen we als tip om een luier of kledingstuk met zijn geur in huis te leggen zodra we thuis kwamen met de kleine dit hebben we ook gedaan en eigenlijk verliep alles heel goed dus dit gaan we nu ook weer doen.
4 maanden geleden
Ik heb 3 weken lang ballonnen in de box gehad, hier kijkt de poes niet meer naar de box om. Slaapkamers komt ze heel af en toe als ze toevallig mee loopt. Maar ze mag nergens in en fluiten haar dan gewoon terug.
Heeft echt wel paar weken nodig en ze moeten leren dat het niet hun slaapplek is zeg maar.
Ook de spullen van de poes niet verplaatsen voor de spullen van de kleine helpt😉 zo zorg je niet voor nog meer veranderingen
4 maanden geleden
Hoi hoi. Wij zijn 3 juli bevallen van onze dochter en zijn 5 juli naar huis gekomen uit het ziekenhuis. We hebben thuis ook twee katjes die overal mogen komen ( en misschien wat verwend zijn, maar beter verwend dan verwaarloosd zullen we maar zeggen. ) we hebben alles op tijd opgezet en ze overal bij betrokken zeg maar, weg houden heeft geen zin want dan blijft alles nieuw en spannend. Eerlijk gezegd, de eerste dagen was heel wennen voor ze. Alles was nieuw en anders, en naast een baby is er ook nog een kraamhulp die vreemd is en dan in huis aanwezig is, dus ze moesten overal weinig van hebben. We hebben ze rustig op hun eigen tempo laten wennen, eens laten kijken en snuffelen maar niet forceren. Gewoon laten komen wanneer zij daar behoefte aan hadden. Nu we 11 dagen verder zijn, ontdooien ze langzaam. Ze ontspannen wat meer, gaan hun eigen gang en komen steeds meer kortbij. Ik voed haar soms op de bank en dan komen ze wel even kijken of liggen ze op hun plekje op de bank. Ze kijken soms in de box maar gaan vooral hun eigen weggetje. Geef ze de tijd 🥰 daarnaast probeer ik ook tijd voor hun te maken, even met ze te spelen of een aai over hun bol. Succes ❤️
4 maanden geleden
Hier ging dat super natuurlijk. Elmo bleef uit de buurt van Maud en nu van Yinthe. Alleen als wij aangeven dat ie bij ons mag komen zitten of liggen dan doet ie dat. Wij hebben wel besloten bij de komst van Maud dat hij permanent naar beneden ging en niet meer zonder toezicht vrij naar boven mocht en dit accepteerde ie meteen
4 maanden geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Hier ging dat super natuurlijk. Elmo bleef uit de buurt van Maud en nu van ...
Haha wat een leuke naam, Elmo 😍