16 Reacties
2 maanden geleden
Wat bedoel je met "rare buik"?
Ik ben ook 5 weken geleden e bevallen dmv een keizersnede. Het voelt bij mij nog wel zacht en slapjes, maargoed.. heb dan ook nog weinig oefeningen kunnen doen. Ben al lang blij dat de wond goed geneest :) Volgende week controle in het zkh en dan met hun akkoord weer rustig aan opbouwen met sporten. Ik geef het liever wat langer de tijd voor langdurig goed herstel dan geforceerd wensen dat die buik buik alweer plat moet zijn 😉 komt wel! Het is nog maar 5 weken geleden he 😀
2 maanden geleden
Die zwemband bedoel je? Die is onder mijn navel ook gevoelloos. Tis slapen het hangt en is wat gezwollen.
Komt heus goed! Geef het tijd. Ze hebben door 4 lagen heen moeten opereren en moeten hechten. Dat is niet niks en dat kost veel tijd om te herstellen.
2 maanden geleden
7 weken geleden mijn 2e keizersnede gehad. Ik kan nog steeds niet in normale broeken. Heb echt een soort hangbuikje 😅. Van de vorige keer weet ik dat het best lang duurt voor dat bijtrekt. Helaas na de vorige keizersnede 10 kilo aangekomen door teveel eten en te weinig beweging. Nu mijn herstel langzamer opgebouwd en tot nu toe gaat het beter als de vorige keer. Die buik komt hopelijk ooit weer goed. 😅
2 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
7 weken geleden mijn 2e keizersnede gehad. Ik kan nog steeds niet in normal ...
Ik weeg exact het zelfde als voor de zwangerschap en ik heb echt onder de navel een gezwollen buik. Het zijn bij mij dus echt geen kilo's. Diastase lijkt er ook niet te zijn. Kan niet 2 vingers er tussen krijgen.
2 maanden geleden
Reactie op Mlisz88
Ik weeg exact het zelfde als voor de zwangerschap en ik heb echt onder de n ...
Dat is zeker wel fijn. Vooral dat je geen diastase hebt. Ik ben bij de eerste vooral de periode erna weer flink aangekomen. Maar dat was mijn eigen schuld. Te veel eten. En kon niet sporten door pijn in mijn buik.
Maar je buik is sowieso erg slap na een operatie. Alle lagen moeten weer herstellen. Dus die gezwollen buik is echt wel normaal. Heeft tijd nodig. En ja ik vind mijn buik nu ook echt niet mooi. Maar in de loop van de maanden zal her steeds minder worden. En als je straks weer mag sporten/ bewegen dan ga je echt wel verschil zien. 😊 Of je buik echt weer wordt zoals vroeger durf ik niet te zeggen 🙈
2 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Dat is zeker wel fijn. Vooral dat je geen diastase hebt. Ik ben bij de eer ...
Ja, dit was mijn 2de keizersnede. Bij de eerste ging het allemaal wel sneller. Ik doe al jaren paaldansen dus buikspieren die had ik wel. Maar ben deze zwangerschap veel misselijk geweest, niet kunnen werken, niet normaal kunnen eten en heb een stilstaande darm ileus gehad na de keizersnede. Dus het zat allemaal niet mee deze keer. Gelukkig hebben wij geluk... het wordt dadelijk winter. Dat geeft veel tijd om te ontzwangeren en dan kun je die buik toch makkelijk verbergen en in de lente kun je fijn weer sporten. Denk dat het dan al heel stuk minder is.
2 maanden geleden
Reactie op Mlisz88
Ja, dit was mijn 2de keizersnede. Bij de eerste ging het allemaal wel snell ...
Ja daar zat ik ook aan te denken van het wordt winter, minder opvallend.
Met rare buik bedoel ik dus een soort opgezwollen “zwanger” uitziende buik als je staat. Lijkt gewoon zwanger ipv dik.
2 maanden geleden
Reactie op Mlisz88
Ja, dit was mijn 2de keizersnede. Bij de eerste ging het allemaal wel snell ...
Je was wel lekker sportief dus. Wel balen dat je in de zwangerschap zo misselijk was en helemaal vervelend dat je na de keizersnede nog complicaties had.
En ja daar heb je wel een goed punt. Lekkere dikke truien aan deze winter. In de hoop dat die zwangere buik daarna toch echt weg is. Ik heb er namelijk ook last van. 😅
2 maanden geleden
Ik ben nu 8 weken pp en heb ook nog dat het onder m’n navel wat boller is. Nu ben ik van mijzelf wat steviger dus er zit ook vet, maar onder m’n navel voelt m’n buik duidelijk wat harder. Dit is m’n 1e kz dus ook geen ervaring met het herstel
2 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Je was wel lekker sportief dus. Wel balen dat je in de zwangerschap zo miss ...
Ja spirit om t eraf te krijgen heb ik wel. Maar nu zo te gaan sporten is echt niet goed voor herstel. Dus ja tis nu nog even op de tanden bijten tot de zomer voorbij is.
2 maanden geleden
Hier inderdaad ook weer op mijn gewicht voor de zwangerschap, maar wel dat zwembandje. Goed om te lezen dat het beter kan worden. Op wat voor termijn moet je dan rekenen? Maanden?
Na de vorige zwangerschap kon ik vrij snel weer in mijn broeken, nu heb ik nog een hele weg te gaan 😅