34 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Stephie89
Volgens mij hoor je gewoon het volgende kwartaal wel kinderbijslag te krijg ...
Klopt alleen kreeg ik al een brief dat ik het eerste bedrag in januari kan verwachten.. dus ik verwacht niet dat ik in oktober wat ontvang. Je kindje moet dan al op 1 juli geboren zijn om meegeteld te worden
2 maanden geleden
Reactie op Stephie89
Volgens mij hoor je gewoon het volgende kwartaal wel kinderbijslag te krijg ...
Ja ik heb dus brief gekregen en wat ik begreep is dat je kinderbijslag wel in gaat per 1 oktober maar pas in januari de eerste uitbetaling krijgt. Dus waarschijnlijk dubbel...
2 maanden geleden
Mijn kindje is van 5 juli. Ik krijg kinderbijslag op 1 januari want kinderbijslag betalen ze achteraf en omdat ze is geboren in het kwartaal dus na 1 juli krijg je over dat hele kwartaal niet betaald. Dit betekent wel als ze 18 worden dat ik op 1 oktober nog wel krijg ookal zijn ze dan al 3 maanden 18. KGB zou ik eigenlijk vandaag moeten ontvangen echter zijn ze nog aan het herberekenen omdat ik nog 2 kindjes heb en gescheiden ben en kan ik de definitieve berekening pas 4 september krijgen waardoor het 20 september voor de eerste keer uitbetaald wordt. Als het goed is wel met terugwerkende kracht dus augustus september en oktober in een keer. KGB wordt in tegenstelling tot kinderbijslag vooraf uitbetaald!
2 maanden geleden
Reactie op kaout123
Hey vraagje heeft iedereen hier recht op of alleen met een bepaald inkomen? ...
Het ligt echt aan je inkomen. Bij ons dochtertje hadden we recht op €55 in de maand, was wel na eigen berekening! Hier kwamen wij pas achter toen ze 2 was, waardoor wij het eerste jaar misgelopen zijn.. Het jaar erna hadden we nergens meer recht op door mijn man zijn loonsverhoging.
Nu hebben we een tweeling gekregen en zitten we op bijna €400 per maand.
Het is dus een combinatie van inkomsten en je hoeveelheid kinderen.
Let wel op dat je, als je het zelf gaat berekenen je loon iets hoger inzet dan je werkelijk krijgt. Als je nu te kort zou krijgen krijg je dat later nog terug. Krijg je nu te veel, moet je terug betalen..
2 maanden geleden
Reactie op Stephie89
Ja wat raar! Ben heel benieuwd of het dan dubbel is
Nee je krijgt dan niet dubbel. Als je kind straks 18 is krijg je na de tijd nog een keer extra uitbetaald, je krijgt kinderbijslag namelijk over de afgelopen periode. Mijn kindje is in juli geboren dus de periode juli-september krijg je gewoon niks. Maar daarna vanaf oktober wel, dat krijg je dan in januari.
Is je kindje straks 18 dan krijg je 1 juli uitbetaald van de periode maart-juni, en daarna zou het dan klaar zijn.
Maar wij krijgen dan daarna nog 1x uitbetaald in oktober, voor de periode juli-september. Omdat je er dan dus nog wel recht op had, je kindje was dat op 1 juli namelijk nog geen 18.