31 Reacties
één maand geleden
Dit vind ik zelf ook lastig onze dochter slaapt ook goed door maar wij gaan ‘s avonds nog vaak naar opa/oma de ene dag is dat om 7 uur de andere dag om 9 uur … voor nu is dat nog prima en slaapt ze hier vaak gewoon even lekker bij opa op schoot
Maar ik wil er uiteindelijk zodra ze het begint te merken toch wat meer regelmaat in krijgen …
Dus ik lees even mee 😇
één maand geleden
Onze zoon (nu 13 weken, maar 2 weken te vroeg geboren dus eigenlijk 11 weken) gaat al een paar weken om 19:00 naar bed. Hij krijgt dan rond 23:00 een droomvoeding waardoor hij doorslaapt tot 7:00. Enige is dat hij tussen 4:00 en 7:00 onrustig slaapt (lijkt actieve slaap te zijn, want honger heeft hij niet). Dan aantal keer speentje erin en hij slaapt steeds meteen weer verder. Ondanks dit vermoeiende gedeelte van de nacht, denk ik wel dat we hiermee de basis hebben gelegd voor een fijn ritme (19:00 tot 7:00).
één maand geleden
Reactie op Charis91
Ik zit precies met dezelfde situatie 🙈 alleen is mijn zoon 13 weken. En zi ...
Laat je het weten? 😊
één maand geleden
Reactie op mauwi1989
@mariskalisanne mag ik vragen wat jullie schema van de voedingen is?
Ja, tuurlijk! Hij houdt tussen één voeding vier uur, verder altijd drie uur. Soms ook wel 3,5 bij beide, dan komen we ook mooi uit.
8 uur voeding
11 uur uur voeding
14/15 uur voeding
17/18 uur voeding
20/21 uur voeding
Momenteel allemaal flessen van 180 ml (6 schepjes). Daarna op bed en dan rond 07.30/8 uur wakker.
één maand geleden
Reactie op C.L
Dit vind ik zelf ook lastig onze dochter slaapt ook goed door maar wij gaan ...
Ik heb hier dus ook best moeite mee. Ik vind structuur en regelmaat wel belangrijk. Ook omdat ik merk dat de kleine hier goed op gaat. Maar mijn schoonmoeder woont bijv in Brabant dat is 1.5 uur rijden vanaf ons. En ja als mijn dochtertje al rond 20:00 op bed ligt, kan dat knap lastig zijn..
één maand geleden
Reactie op Mom|Dad
Ik heb hier dus ook best moeite mee. Ik vind structuur en regelmaat wel bel ...
Dat is voor een keertje denk ik geen probleem 😀ik woon zelf in brabant maar mijn ouders vlak bij rotterdam. Dan gaan we savonds ook richting huis en slaapt hij gewoon in de auto 😀
Eigenlijk gaat Kai bij elk dutje naar bed. Tis alleen dat de fles van 23 uur niet echt gedronken word bij ons en ik hem echt moet wakker maken. Daar wil ik eigenlijk vanaf, zodat hij lekker kan doorslapen.
één maand geleden
Reactie op C.L
Dit vind ik zelf ook lastig onze dochter slaapt ook goed door maar wij gaan ...
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar onze oudste viel vanzelf niet meer in slaap op schoot. Toen was het tijd om haar ‘s avonds niet meer mee te nemen (of bij opa en oma in bed en daarna overleggen in de Maxi Cosi).
één maand geleden
Reactie op Charis91
Dat is voor een keertje denk ik geen probleem 😀ik woon zelf in brabant maa ...
Jaa alleen hier vind Sofia het tegenwoordig niet zo leuk meer in de auto. Dan is ze ineens klaarwakker en erg verveelt haha. Heb je al eens geprobeerd om de fles van 23:00 niet te geven en te kijken wat er dan gebeurt?
één maand geleden
Reactie op Charis91
Hij krijgt nu 5 flessen van 180 ml. Ik hield deze tijden aan:
7, 11, 15, 19 ...
Ojaaa ziet er goed uit! Misschien kan je het rustig aan wat vervroegen de tijden zodat die op een gegeven moment rond 8 uur naar bed gaat. Maar goed hier is het momenteel ook lekker onrustig. Ik denk sprongetje ofzo. Ineens ‘s nachts komen of heel onrustig in de nacht slapen.. overdag wat jengelen en niet de gehele fles opdrinken. Terwijl het zo goed ging….
één maand geleden
Reactie op mariskalisanne
Laat je het weten? 😊
Nou ben vandaag bij het CB geweest dus ik heb dit voorgelegd.
Wij zitten nu fles rond half 7, dan slaapt hij dus pas rond 20 a half 9. En dan zijn laatste fles om half 10. Ik wil hem dan niet wakker maken. Ze gaf aan dat het te vroeg is om deze fles te laten vervallen, dus hij moet nog wel 5 flessen. Maar wat ik dus nu doe is eigenlijk al goed. Ze zei; je kunr overwegen om zijn 1 na laatste fles minder te geven ( dat kan bij ons qua hoeveelheid hij krijgt en hoe hij groeit) en dan iets korter
daarna zijn laatste fles om 21 uur en dan naar bed. Maar ik zie dat niet echt het nut van in om minder te geven 🙈 dus ik blijf het gewoon zo doen hoe ik het nu doe haha en ga gewoon zelf de laatste fles elke x iets eerder geven