21 Reacties
2 jaar geleden
Ik kom niet uit de Randstad, maar kijk je alleen bij kdv? Anders zou je eventueel ook nog naar gastouders kunnen kijken. Wij hebben onze dochter daar zitten, en ook al een plekje voor het aankomende kindje. Hebben een super fijne ervaring met onze gastouder! Heel persoonlijk en je hebt maar één gezicht voor je kindje ipv meerdere wisselende. Mocht je nu al hele lange wachtlijsten hebben, zou ik dat zeker overwegen!
2 jaar geleden
Ja ik woon in de randstad; Zoetermeer, bij Den Haag.
Ondanks dat mijn dochter al op de opvang kan onze baby pas vanaf december terecht en niet eens op de dagen die wij eigenlijk willen/nodig hebben.
Een andere opvang is voor ons geen optie, we hebben deze destijds na echt na goed nadenken uitgekozen en staan daar nog steeds achter.
2 jaar geleden
Ik woon ook in Amsterdam en ik heb bij vijf kinderdagverblijven ingeschreven, waarvan ook een in Landsmeer
2 jaar geleden
Ik zou me overal in de buurt inschrijven als ik jou was. Wij hadden bij onze dochter in Amsterdam pas plek toen ze 8 maanden was.
2 jaar geleden
Onze dochter werd december 2021 geboren en kon juli 2022 terecht (Den Haag)... Ivm coronatijd wetkte mijn man veel thuis en konden we het daardoor opvangen.
We wonen nu in Oosterhout en hebben de 2e ingeschreven bij dezelfde opvang als onze dochter voor 2 dagen. Dag 1 kan hij/zij vanaf december 2024 terecht en dag 2 vanaf april. Terwijl ik in november (of misschien zelfs eind oktober) eer moet gaan werken. We gaan het maar opvangen met betaald ouderschapsverlof en misschien hier en daar een vakantiedag van mijn man (ik werk in het onderwijs, dus geen vakantiedagen).
2 jaar geleden
Reactie op BabyBoertje24
Onze dochter werd december 2021 geboren en kon juli 2022 terecht (Den Haag) ...
Ps; onze dochter zit sinds april op deze opvang (we zijn in maart hierheen verhuisd) en ze gaat nu 1 dag, per augustus kan ze pas de 2e dag🙈
2 jaar geleden
Zelfs in ons kleine dorpje is de wachtlijst van de opvang tot maart 2025. Wij hebben voor de tussentijd een gastouder kunnen regelen gelukkig. Ook best fijn in de eerste maanden ivm minder prikkels.
2 jaar geleden
Hi Dames,
Ik heb mijn kind ingeschreven in Landsmeer. Daar opent een nieuwe met veel uitbreiding mogelijkheden. Dus kans op een plekje is groot!
Kinderopvang het Toverkind heet het? Misschien een tip voor iemand
2 jaar geleden
Reactie op RomyNina
onze dochter is bijna 2 en staat nog steeds op de wachtlijsten in ons dorp ...
bizar!
2 jaar geleden
Ik woon ook in amsterdam en had bij mijn eerste meteen ingeschreven bij een positieve test en daarna pas rondleidingen gedaan. Ik had me toen in september ingeschreven en in oktober het jaar erna plek. Nu voorrang met een tweede.
2 jaar geleden
Bij de eerste overal ook wachtlijsten. nu met de tweede voorrang gelukkig. Woon in Almere. Misschien een tip voor degenen die toch moeten reizen naar werk: eventueel een opvang zoeken onderweg naar werk totdat er plek is bij je in de buurt? Zo zitten er twee kindjes bij onze dreumes in de groep waarvan 1 van de ouders in Almere werkt, Amsterdam woont.
Oud-collega woont in het Gooi. Werkt in Muiden en heeft haar kindje op opvang in Almere Poort.
2 jaar geleden
Bij ons (omg. Utrecht) wordt door de KDV’s aangegeven dat je sowieso geen kans maakt als je de dinsdag en/of donderdag wilt. Dus kijk of je kan ruilen van werkdag? Ik ben vrij op donderdag en mijn man op dinsdag, wij hebben vanaf oktober de drie dagen opvang daardoor al kunnen regelen.
2 jaar geleden
Reactie op Stroopwafels
Ik woon ook in amsterdam en had bij mijn eerste meteen ingeschreven bij een ...
Je hebt dus ongeveer een jaar op de wachtlijst gestaan? Vind ik dan nog best kort voor Amsterdam
2 jaar geleden
Je hebt dus ongeveer een jaar op de wachtlijst gestaan? Vind ik dan nog bes ...
Ja! Omgeving Westerpark. Had toen ook nog meerdere opties. Op zich als je dus meteen inschrijft na een test zou het moeten lukken, ook bij vriendinnen.
2 jaar geleden
Ik woonde ook in Amsterdam en had ons kindje bij 7 kdv’s aangemeld… uiteindelijk na ruim een jaar bij 1 een plekje kunnen krijgen. Dus ik zou me bij zoveel mogelijk aanmelden
2 jaar geleden
Ik heb bij de eerste 16 maanden op de wachtlijst gestaan ook in Amsterdam omgeving Westerpark. Het probleem is natuurlijk deels dat iedereen op meerdere wachtlijsten staat en daardoor de wachtlijsten langer zijn dan nodig is. Ik zou 3 maanden voor gewenste startdatum erachteraan gaan bellen. Als dan blijkt dat er geen plek is (of misschien voorlopig maar voor 1-2 dagen) dan kan je op tijd beginnen met zoeken naar een oppas als tijdelijke maatregel….