14 Reacties

6 dagen geleden

Wij zijn begonnen met alleen zwaaien, meer, drinken, eten en slapen ☺️

6 dagen geleden

Wij proberen aan te leren: melk, drinken, eten, genoeg gehad, zwaaien (en minder consistent bezig met mama en papa)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

6 dagen geleden

Papa, mama, eten, drinken, slapen, luier, meer, klaar, bal, boek, hond en poes. Nu nog consistent worden en alles regelmatig gebruiken 😅 high five kent hij inmiddels wel 🤣

6 dagen geleden

Hoe leren jullie dit aan?

6 dagen geleden

Reactie op Fristi2023

Herhalen als je het woord gebruikt of activiteit uitvoerd.

6 dagen geleden

Reactie op Fristi2023

Tijdens alle dagelijkse dingen. Wanneer je het woord zegt, het gebaar erbij. Daarnaast met liedjes en boekjes lezen ook gebaren gebruiken.

6 dagen geleden

Ik heb moeite met ze in het dagelijks leven gebruiken, ik ken er nu wel een aantal die we kunnen gebruiken maar ze constant gebruiken is moeilijk.

5 dagen geleden

Is erg leuk en leerzaam om een cursus te doen. Vooral de dagelijkse dingen die iedere keer terugkomen

5 dagen geleden

Ik heb dit bij de eerste gedaan, maar hij ging het niet overnemen... en hij praatte al heel snel (herkenbare geluiden voor dingen) waardoor weer mee gestopt. Baby maakt nu ook alweer vanaf heel snel al herkenbare en verschillende klanken, dus denk weer een snelle prater en zie dan de noodzaak niet zo in.

4 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Is erg leuk en leerzaam om een cursus te doen. Vooral de dagelijkse dingen ...
Ja, die heb ik gedaan! Daarom nieuwsgierig welke gebaren iedereen kiest om mee te starten.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

4 dagen geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik heb dit bij de eerste gedaan, maar hij ging het niet overnemen... en hij ...
Weet je nog welke woorden je als eerste hebt gebruikt?

4 dagen geleden

Bij mijn jongste hebben we dit gedaan! Voornamelijk hondje, vogel, eten, drinken, boekje, luier, bal, klaar. Denk dat ze haar eerste gebaar met 12 maanden zelf deed (hondje haha). Ze kon zich ook echt al snel duidelijk maken

4 dagen geleden

Melk, drinken, eten, genoeg, nog meer, slapen/moe

4 dagen geleden

Reactie op Bluelady

Weet je nog welke woorden je als eerste hebt gebruikt?
Ja, melk, eten, spelen, luier, mama, papa, slapen