1409 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Hmpff ik weet het echt niet meer. Vandaag de verloskundige gemaild of er ie ...
Ik herken mezelf hier heel erg in van de vorige week. Hopelijk lukt het je om je mindset wat te veranderen, want het kan nog een aantal weken duren en anders kwel je jezelf zó de ak tijd. Ik weet hoe moeilijk het is en leef met je mee 😢.

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Gelukkig voor jullie zal de luchtvochtigheid voorlopig niet (te) hoog zijn ...
En in de mijne! Oma pootjes hahahaha 🤣 gelukkig niet echt last van maar...geen gezicht!

4 maanden geleden

Reactie op Beanie85

En in de mijne! Oma pootjes hahahaha 🤣 gelukkig niet echt last van maar... ...
Nee ik heb er ook niet echt last van inderdaad. Als ik echt ga wandelen voel ik wel wat druk of zo, omdat die huid natuurlijk gespannen is, maar als ik me gewoon een beetje koest hou is er niks aan de hand.

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Nee ik heb er ook niet echt last van inderdaad. Als ik echt ga wandelen voe ...
Ja precies, je voelt een klein beetje druk idd tijdens wat verdere wandelingen! Oh en mijn birckenstocks zaten erg strak 😜 maar die kunnen nog een tandje losser gelukkig haha!

4 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Hmpff ik weet het echt niet meer. Vandaag de verloskundige gemaild of er ie ...
Het hielp mij wel te lezen dat het voor de baby echt beter is om iets langer te blijven zitten. Dat er best verschil is qua ontwikkeling tussen 37 en 39 weken (tenzij er natuurlijk andere risico's zijn om de baby eerder te halen). Nu denk ik dat overleef ik dan ook nog wel :)

4 maanden geleden

Pfff... Afgelopen nacht een k nacht gehad. Nu lijkt t weer op zn k nacht te gaan worden... Zusje viert feest in mijn buik en kan nog geen 5 min stil liggen ofzo. Dochter aan de andere kant van de muur werd al wakker toen ik naar boven ging terwijl ik gewoon niet zachter maar boven kon lopen, nu schrikt ze wakker door dat de buren weer is bedenken de deur dicht te knallen... Dus net maar weer naar toe geweest.... Bij haar gezeten gekriebeld en gezegd dat mama echt ook moet gaan slapen en dat was goed en kreeg een kus van haar🩷 Maja eind van dit verhaal, ik zit op bed met een feestend kind in de buik dat gewoon nu zo zeer doet, daardoor niet kan slapen en een man die pas heeel laat thuis is vannacht omdat de nachtdienst ziek is... Pfff ellendeeeeeee

4 maanden geleden

Kind sliep pas na half 10. Om 5 uur weer wakker. Met een hoop drama. Ik wil hier niet meer zijn. Ik wil mijn tas pakken en weg gaan. Ik zoek wel een hotel aan de andere kant van het land ofzo, maar weg hier.

4 maanden geleden

Wat een HORROR nacht! En ALTIJD als ik alleen ben met de kleine. Van 22.30 tot 02.00 wakker. En ik moet m zo nog klaarmaken en naar werk toe. Oh ja, hij ligt nu nog lekker te slapen. En zijn broertje was zo actief vannacht in mijn buik, die dacht zeker ik doe even mee.

4 maanden geleden

Wat een kut nacht, walgelijke hitte…

4 maanden geleden

De zoveelste nacht voorweeën. Ik dacht wel iets gewend te zijn, maar dit was toch net weer heftiger. Op punt gestaan om verloskundige te bellen… Nadat m’n darmen klaar waren met aandacht vragen - lees 3 uur op de wc - ondanks paracatemol enorm pijnlijke (voor)weeën in buik en benen. Werden zo heftig dat ik bijna moest overgeven en m’n hele lichaam alleen nog maar kon shaken. Net toen ik de verloskundige en iemand wilde gaan bellen voor m’n oudere zoontje werd het langzaam iets minder en lukte het me na een uurtje te slapen. Ben nu aan het bedenken hoe ik de dag met een peuter en uitgeput lichaam doorkom, maar daar bedenken we ook wel weer iets op :)

4 maanden geleden

Alweer een vreselijk nacht. Kletsnat van het zweet en amper geslapen. Bah!!! Laat die regen snel komen

4 maanden geleden

Reactie op Mama 2109

De zoveelste nacht voorweeën. Ik dacht wel iets gewend te zijn, maar dit wa ...
Pfoeee dat klinkt heftig. Dan zou ik ook hebben gedacht dat de bevalling was begonnen 😅😅 Mijn guilty mom tip voor de echt uitgeputte momentjes met m'n peuter? Samen even op ons grote bed liggen en hem dan op m'n telefoon een filmpje laten kijken terwijl ik lekker m'n ogen dicht doe. Gelukkig nog niet vaak hoeven doen, maar voor de momentjes dat het even echt niet gaat is dat echt een heerlijke oplossing 🤭

4 maanden geleden

Pffff sinds gisteren het gevoel dat de baby van de ene op de andere dag een stuk groter is geworden 😂 Voelt alsof er nauwelijks ruimte is voor mijn longen, wat een vreselijk gevoel. En die hitte! Hou maar op met mij

4 maanden geleden

Die warmte en ook nog een zieke peuter van 2,5 die alleen maar door mama getild wil worden en last heeft van bekkeninstabiliteit😭 Van mij mag die kleine komen, zo klaar mee!!

4 maanden geleden

Gister met bij fysio geweest voor de laatste keer omdat de bekkenpijn beter te handelen is heb ik vannacht nauwelijks geslapen omdat m'n liezen weer beurs aanvoelen en de combinatie hitte.

4 maanden geleden

Ik ben zo moe ik wil niet meeeeeer me voeten gaan exploderen. Moet nu echt ontbijt maken voor m'n zoontje

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ik ben zo moe ik wil niet meeeeeer me voeten gaan exploderen. Moet nu echt ...
Ik kan ook echt niet meer, vooral met deze hitte vind ik het echt met de dag verschrikkelijker worden. Ik moest gister koken (lees: een visje bakken, friet in de airfryer gooien en paar groentetjes voor in de salade snijden) voor m’n man en ik stond halverwege gewoon te janken terwijl dat letterlijk mijn énige taak van de dag was 💀😩

4 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ik kan ook echt niet meer, vooral met deze hitte vind ik het echt met de da ...
Haha dat laatste ken ik. Daarom hier koude schotel (ja gewoon rundvlees salade) met stokbrood. Maud vind t geweldig ik hoef niet te koken gewoon op t bord gooien en klaaaar haha

4 maanden geleden

Ik ben nu 38+2 en waar ik de afgelopen dagen nog vrij geduldig was en van mn verlof genoot, merk ik dat ik sinds gisteren echt er doorheen zit. Ik slaap slecht, ben niet vooruit te branden overdag door de vermoeidheid, heb nergens zin in (ook niet in leuke hobby’s), veel fysieke pijntjes en voel me bovenal gevangen in mijn lichaam. Ik voel me gefrustreerd omdat ik wil dat er een einde komt aan het wachten en ik eindelijk onze zoon kan ontmoeten. Maar er is niks dat ik kan doen om dat te bewerkstelligen, behalve dan wachten. Het lukt me niet om mijn mindset aan te passen en raak echt een beetje somber. Ik probeer elke dag wat kleins sociaals te plannen (e.g. Vriendin komt langs voor koffie), dat helpt wel. En de aankomende dagen werkt mijn partner thuis / is het weekend, dus heb ik sowieso mijn lievelingspersoon om mee te lunchen en koffie te drinken. Mocht iemand tips willen, dan hoor ik het heel graag 😢😭❤️.

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Ik ben nu 38+2 en waar ik de afgelopen dagen nog vrij geduldig was en van m ...
Herkenbaar. Morgen 38 weken en ga dan de verloskundige smeken of ze wil strippen en heb s middags een afspraak voor de voetreflex staan. Het is hier alleen geen mindset, maar het is mentaal gewoon echt helemaal op. Ben vanochtend een half uur volledig in paniek geweest waarin ik niet meer uit kon brengen dan "het moet eruit het moet eruit het moet eruit". Merk ook dat ik alle verbinding met het kindje kwijt ben. Het is niet eens dat ik niet meer zwanger wil zijn, ik kan het gewoon niet meer... Ik hoop zo dat er morgen wat in gang word gezet, want dit is voor niemand goed.