1409 Reacties

4 maanden geleden

Ben sinds gisteren ineens zooo moe (nu 39+5)

4 maanden geleden

Pff iemand is al anderhalf uur mijn schaambot aan t kapot stampen... Jankend op de bank... Zitten, liggen, staan, niks helpt

4 maanden geleden

Ben morgen 37 weken zwanger, heb sinds deze week verlof en in mijn ogen zit ik amper stil: laatste spulletjes voor baby in huis halen, kamertje in orde maken, boodschappen doen, stofzuigen, wasjes draaien, ophangen en opvouwen, opruimen in huis, etc. Komt partner vandaag thuis: ik zei al op het werk dat er waarschijnlijk niks aan het eten is gedaan en jawel hoor. Zit ‘ie net op de bank chips te eten, kruimelt nog erger dan een klein kind, maar even de kruimels opvegen of stofzuigen: ho maar. Flink irritatiepuntje wat ik even van me af moet schrijven.

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Pff iemand is al anderhalf uur mijn schaambot aan t kapot stampen... Janken ...
Weet je wat ik zo bijzonder vond vandaag? Ik herken dus preciés de knietjes en de billen van die kleine, van uit mijn buik.. Als hij draaide en dat kontje zo naar buiten stak of z'n knie weer eens naast m'n navel omhoog porde, nu hij eruit is voelen die dingen exact hetzelfde, maar dan dus 'echt' 🥹

4 maanden geleden

Door de vele klachten kom ik eigenlijk amper nog buiten. Als ik dan toch eens naar buiten moet dan voel ik me vaak al snel enorm ellendig en dat straalt er dan ook wel vanaf. Ik waggel al puffend rond en ik kan ook niet meer verbergen hoe ik me voel. Vooral met die warme dagen was dat heel erg. Ik irriteer me mateloos aan mensen die mij dan overduidelijk zien strijden - met zware boodschappen bijvoorbeeld, maar geen stáp aan de kant zetten voor me of me even voor laten gaan of voor mij opstaan als er geen zitplekken meer zijn of iets dergelijks. Ik weet dat je dit misschien misschien niet hoort te verwachten maar toch… Ik schop ze het liefst direct aan de kant “OUT OF MY WAY” 👹 nu ik zelf weet hoe het is om hoogzwanger te zijn zal ik altijd opstaan voor zwangere vrouwen, ze voor laten gaan bij de kassa etc pfffff everything I can do to make it easier for them 🥲

4 maanden geleden

Vandaag even naar supermarkt geweest op 5 maten grotere crocs van m'n vriend (enigste wat nog past) auto geparkeerd op zo'n plek voor met kinderwagen anders kom ik m'n auto niet meer in omdat anderen het nodig vinden om dicht op je te parkeren terwijl je zelf al ruimer parkeert zodat je in en uit kan. Kom je terug uit de supermarkt staat er zo'n mini vrachtwagen naast je geparkeerd op zelfde soort plek maar zo geparkeerd staan dat ik niet weg kon rijden. Grrrr. Vervolgens wachten tot die terug is en weg willen rijden komt er op de parkeerplek allemaal auto's achter m'n auto stil te staan. Rij gewoon door. Het is niet dat je niet weg kan komen je hebt voorrang (vanaf het punt waar je weg komt). Vervolgens wil ik uit het vak rijden nog 2 andere auto's die ook achteruit rijden..... ik sta niet al 5 min te wachten voor ik weg kan.

4 maanden geleden

Reactie op MomLife05

Ik moet bevallen met me schoonmoeder erbij ..
Wow meid ren nu je nog kan. Dit is echt niet oké als je dat niet wil. Dit is jou meest intiemste en kwetsbaarste moment he...kom aub voor jezelf op voordat het te laat is.

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Weet je wat ik zo bijzonder vond vandaag? Ik herken dus preciés de knietjes ...
Ik vroeg me al af hoe het met je ging. Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine. 🥰

4 maanden geleden

Waarom heeft niemand mij ooit verteld dat t hebben van een bijna 3 jarige en zwanger zijn gewoon kut is 😂 Vooral als je slecht geslapen hebt?

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Waarom heeft niemand mij ooit verteld dat t hebben van een bijna 3 jarige e ...
Echt hè? Ik heb er een van 4 die nu 6 weken zomervakantie heeft 😅 Heb maar 5 uur geslapen, dus wordt vast een heel gezellige dag samen ...

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ja ze staan meteen aan ook😵‍💫

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik voel helemaal met je mee. Is echt niet te doen op sommige dagen hè. Dan toch maar wat extra tijd voor de tv zodat mama ook nog even een dutje kan doen 🤭

4 maanden geleden

Gisterenavond krampen, daarna hoge vliesbreuk, naar het zkh omdat ze nog niet ligt ingedaald om daar te beoordelen, was gelukkig genoeg gedaald dus mocht weer naar huis, krampen namen weer toe, en toen ineens viel ik in slaap en werd ik vanmorgen zonder iets wakker. Voel nu een soort deadline omdat ik heel graag zou willen dat ook dit kindje thuis geboren wordt, maar dat mag dus maar tot vanavond. Iemand enig idee hoe ik die weeen weer aan de gang krijg?😩

4 maanden geleden

Pff ben er zoo klaar mee. Nu 38.4, afgelopen week voetreflexmassage gehad maar geen effect, los van wat krampen. Veel afscheiding, harde buiken en oefenweeen maar helemaal niks verder. M'n vriend heeft net onze peuter van ruim 2 weer weggebracht. Voel me zo schuldig naar hem want voel me echt geen goede moeder voor hem. Voel me ook echt down, heb nergens meer zin in. Wil de bevalling graag natuurlijk laten beginnen maar twijfel wel steeds meer over inleiden.

4 maanden geleden

Reactie op Myrthe1994

Pff ben er zoo klaar mee. Nu 38.4, afgelopen week voetreflexmassage gehad m ...
Ik snap je gevoel. Al breng ik Maud nog wel gewoon op de fiets zelfs naar de opvang haha Kwam daar vanmorgen aan en de mentor van Maud keek me aan ik zo ja ik ben blijkbaar een heeeeeel goed hotel haha Moest ze wel om lachen. Maar ik merk wel dat ik me schuldig voel over wat ik nog maar met haar kan doen. Beetje kleuren, tv kijken, knutselen en n boekje lezen veel meer zit er gewoon niet in. Zij is met mij altijd van t buiten spelen, rausen, fietsen, stoeien enzo en dat moet ze nu met papa doen. Die is niet altijd thuis uiteraard dus dan zegt ze ook wel is ik wil oude mama Dan breekt mijn hart in 1000 stukjes hoor 😢

4 maanden geleden

Pff... Mijn schoonouders willen graag op de jongste oppassen zodat ik wat rust kan pakken. Enige manier voor mij is om rust te pakken als ik alleen thuis ben. Ze wonen net te ver om op en neer te rijden dus zag niet echt een mogelijkheid hiervoor. Nu staan ze op een camping dichterbij en zouden ze vanmiddag hem ophalen en vanavond terugbrengen. Super fijn! Alleen het weer is niet super dus ze hebben zich teruggetrokken, niet omdat de kleine zich niet zou kunnen vermaken maar omdat ze het zelf te koud vinden. Ergens had ik al zo'n vermoeden dat het niet door zou gaan, maar echt... Hier heb ik toch helemaal niets aan😥

4 maanden geleden

Reactie op Piepus

Gisterenavond krampen, daarna hoge vliesbreuk, naar het zkh omdat ze nog ni ...
Bij mijn verloskundige praktijk raden ze dan aan om tepelstimulatie te doen (met de hand of kolven). Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan er online wel veel over vinden ☺️ verder alle feel good dingen doen om je oxitocine aanmaak te stimuleren.

4 maanden geleden

Reactie op Piepus

Gisterenavond krampen, daarna hoge vliesbreuk, naar het zkh omdat ze nog ni ...
Beweging afwisselen met lekker thuis de kaarsjes aan en knuffelen op de bank! Ik had bij de eerste hetzelfde en voelde ook die druk omdat ik thuis wilde bevallen. Weeën startten pas een uur of 18 na het breken van de vliezen, maar daarna ging het ook heel snel en is hij gewoon thuis geboren!

4 maanden geleden

Reactie op Mimi86

Pff... Mijn schoonouders willen graag op de jongste oppassen zodat ik wat r ...
Te koud om? Daar is toch een jas voor😳? Of denk ik hier te simpel over na 😂

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ook het hebben van een 2 en een 4jarige 😂😩