1409 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ik zit bij elk beetje afscheiding gehurkt op m’n hand te blazen om te check ...
HAHAHAHA SAME

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik ben 37 weken nu en heb het gevoel alsof ieder moment m’n vliezen kunnen ...
Kan je nagaan dat het nog 5 weken kan duren 😅 maar hopelijk voor jou korter!

4 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Kan je nagaan dat het nog 5 weken kan duren 😅 maar hopelijk voor jou korte ...
Nog 2 weekjes ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Nog 2 weekjes ☺️
Ooh wordt je ingeleid /keizersnede? Dat is iig een duidelijke deadline ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Ooh wordt je ingeleid /keizersnede? Dat is iig een duidelijke deadline ☺️
Ingeleid inderdaad ☺️, hoor dinsdag de definitieve datum! Gek idee wel maar ook ergens wel fijn om daar naartoe te kunnen leven..

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ingeleid inderdaad ☺️, hoor dinsdag de definitieve datum! Gek idee wel maar ...
Oh dat is wel relaxed! Ik hoorde redelijk uit het niets op zaterdagmiddag dat we op dinsdagochtend binnen moesten zijn, terwijl ik toen pas 37+5 was. Dat kwam wel behoorlijk onverwacht en toen had ik nog maar 3 dagen om "afscheid te nemen" van m'n zwangerschap, zo voelde dat een beetje. Als ze mij iets meer ruimte hadden gegeven had ik het iets beter kunnen laten bezinken denk ik, dat heb ik wel gemist.

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Oh dat is wel relaxed! Ik hoorde redelijk uit het niets op zaterdagmiddag d ...
Ja, ik weet het gelukkig al vanaf 32 weken ongeveer en mag er ook voor kiezen om het niet te doen maar denk dat het beter is van wel ☺️ Snap dat het voor jou heel onverwachts kwam en uiteindelijk is het beter geweest voor jou en je kleintje maar het is dan wel heel abrupt! Het lijkt mij, ondanks dat ik niet zo’n fan ben bang zwanger zijn, ook heel gek als het voorbij is. Je bent toch heel erg 1 met je kindje de hele dag en zo gewend aan het ritme in je buik etc.

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, ik weet het gelukkig al vanaf 32 weken ongeveer en mag er ook voor kiez ...
Ja! Ja precies! En buiten de kleine kwaaltjes (maagzuur, CTS, dikke enkels) vond ik zwanger zijn heerlijk! Ik genoot zó van die beweginkjes in m'n buik en de interactie die we al hadden samen. "Als ik hier op m'n buik duw, drukt hij daar z'n billen naar buiten" Wat ik nu wel héél grappig vind, is dat die harde knotsknieën die ik altijd naast m'n navel voelde, nu preciés hetzelfde aanvoelen. Ik herken die botjes gewoon precies 🥹

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ja! Ja precies! En buiten de kleine kwaaltjes (maagzuur, CTS, dikke enkels) ...
Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar. Zo gauw als ik m’n buik aanraak, komt er een kontje of het hele lijfje naar de ‘oppervlakte’ en voel ik haar voetjes afzetten. Dus zal dat dan straks ook zo zijn? Als ik haar ruggetje of kontje aanraak, ze zich omhoog zal duwen oid

4 maanden geleden

Oké oké, het is klagen met 2 gezonde benen (behalve wat daar tussenin zit momenteel 🤭🤣) maar die kleine wilde dus NIET in z'n co-sleeper gisteravond. Wij dachten misschien krampjes, toch nog honger, poepluier, alles bedacht en uitgesloten. En nèt als 'ie stil was, dacht ik mooi! Die kan terug naar bed. Nou, dat konden we dus vergeten. Met als gevolg dat ik hem uiteindelijk van ellende maar bij mij in bed gelegd heb, op m'n arm. Maar ja, dan mag je dus niet zelf in slaap vallen! Dus elke keer als ik een beetje wegsukkelde schrok ik en bleef ik wakker, tot aan de fles van 03.30 uur. Na die fles sliep hij gelukkig heerlijk in z'n eigen bedje, maar kon ik alsnog niet slapen van de stuwing 😭 net om 06.30 moest 'ie weer een fles en nou ben ik met hem maar naar beneden gegaan. Dan kan mijn man tenminste z'n slaap pakken en is 1 van ons fit. Vandaag staan kraamhulp, verloskundige, en GGD op de planning en ik heb geen idee wanneer ze allemaal komen dus ik hoop echt héél erg dat ik vanmiddag nog ergens een paar uur naar bed kan, ik stik van de hoofdpijn 😭

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Oké oké, het is klagen met 2 gezonde benen (behalve wat daar tussenin zit m ...
Ooh zo herkenbaar van mn eerste zoontje. Mijn tip: Google op veilig samen slapen en geef er aan toe. Dan slaap je beide het meest en is het beter vol te houden 😘😘 ik vond het op het begin toen spannend dat hij alleen op mn borst wilde slapen, maar uiteindelijk was het zo fijn en genieten dat ik het zelfs jammer vond toen die fase voorbij was. Ik stuur je een dikke knuffel en succes voor vandaag. En vergeet niet om je vent een deel van je over te laten nemen, zodat jij net wat meer kan slapen, want jij moet nog herstellen van de bevalling en hij niet 😘

4 maanden geleden

Oeff Maud heeft besloten om van alle momenten van t jaar nu weer pseudokroep te krijgen! Gelukkig is dit iets waar wij (helaas) veel ervaring mee hebben dus precies weten wat bij haar werkt voor de ergste benauwdheid maar pfoe... Deze week komt onze kleine meisje dus ik hoop echt dat ze snel van t virus af is 🥹

4 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Ooh zo herkenbaar van mn eerste zoontje. Mijn tip: Google op veilig samen s ...
Thanks! Dat ga ik even Googlen en lezen inderdaad! Mijn man is TOP, die stuurt me overdag ook verplicht naar bed, of ik wil of niet, en gaat dan de was doen, neemt de volledige zorg voor Moos op zich, haalt drinken voor me, enzovoort. Dus daarover hoor je mij niet klagen, daarom 'mag' hij van mij ook lekker die nachtrust pakken 😊

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Thanks! Dat ga ik even Googlen en lezen inderdaad! Mijn man is TOP, die st ...
Oh dat klink super fijn. Succes met het slaaptekort en hopelijk kan je lekker genieten van je kleine met je man ❤️❤️

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Thanks! Dat ga ik even Googlen en lezen inderdaad! Mijn man is TOP, die st ...
Een zorgzame man 🩷 ik hou er van haha. Ja met zn kleintje is t echt even zoeken waar dat zij behoefte aan hebben. Je eigen behoeften en wat jij wil kun je vaak mooi vergeten haha en dat was toen voor mij heeeel lastig om ff in om te schakelen maar de 2e nacht dacht ik echt ja hallo ik wil ook slapen dus geef er maar volledig aan toe haha Dus heel goed dat je de acceptatie al gemaakt hebt dat is stap 1 🩷 Lekker genieten en vooral veeeeel vragen stellen over dit soort dingen aan de kraamzorg 🩷 en andere dingen waar je tegenaan loopt want daar zijn ze voor 🩷

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Oké oké, het is klagen met 2 gezonde benen (behalve wat daar tussenin zit m ...
Knuffel! Kindjes hebben zo'n heimwee naar die buik soms. Wij hebben heel veel samen geslapen met onze dochter toen. Nu met onze zoon ook al. Borst op borst, en anders in de maternale houding. Uiteindelijk is samen slapen (mits je dat veilig doet) soms veiliger dan niet slapen 😅 En klagen mag absoluut, niet slapen is zwaaaaaar en je hebt nog een flinke dosis hormonen en bent aan het herstellen van een bevalling. Das gewoon een hoop samen.

4 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Dankjullie voor alle steun vandaag. Had die echt even nodig😟 we zijn hier ...
Heel veel succes straks 🤍

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Heel veel succes straks 🤍
We hebben contact gehad. De overleden kat was 20km verderop gevonden en dit was niet de onze. Het blijft onzeker dus hoe en wat. Het is vooral afwachten

4 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

We hebben contact gehad. De overleden kat was 20km verderop gevonden en dit ...
Gelukkig dat het niet jullie kat was maar inderdaad, nu blijven jullie in spanning… sterkte ♡

4 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

We hebben contact gehad. De overleden kat was 20km verderop gevonden en dit ...
Hopelijk verstopt ze zich gewoon. Dat hebben wij ook een keer gehad. Ze zijn hier wel steeds thuis gekomen. Met brokjes rammelen hebben jullie denk ik al gedaan ? Wat een ellende :(