1409 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Hopelijk verstopt ze zich gewoon. Dat hebben wij ook een keer gehad. Ze zij ...
Ja en de kattenbak staat ook buiten en de poort open. Hebben ook veel buren al gesproken. Iedereen kijkt, er zijn hier namelijk heel erg veel katten vermist na het zware vuurwerk van afgelopen zaterdag
4 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Ja en de kattenbak staat ook buiten en de poort open. Hebben ook veel buren ...
Oh wat zielig. Dat wachten is slopend 😅
4 maanden geleden
Misschien ook in de buurt-apps vragen of bewoners hun schuren willen checken (sorry als dat hieronder al genoemd is, ik heb niet alle reacties teruggelezen). Onze poes is ooit een paar nachten weggeweest en toen kreeg ik dat ook als tip. Uiteindelijk vond onze hond haar, 5 meter van onze poort vandaan, onder de bosjes, uitgedroogd maar oké. Waar ze al die tijd geweest is / wat er was gebeurd weten we uiteraard niet, maar hopelijk is die van jullie ook gewoon ergens dichtbij aan het schuilen! 🤞🏼
4 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Ja en de kattenbak staat ook buiten en de poort open. Hebben ook veel buren ...
Tip bij ons was om in het donker rondje te lopen en te roepen en te rammelen met snoepjes/brokjes. Soms zijn ze heel dichtbij maar durven ze de bosjes niet uit omdat er nog teveel 'drukte' omheen is.
En idd buren vragen, misschien per ongeluk ergens opgesloten?
4 maanden geleden
Reactie op Janneke12-21
Tip bij ons was om in het donker rondje te lopen en te roepen en te rammele ...
Hoeveel tip dankjewel. Alle buren kijken rond en lopen zelfs te zoeken. We houden hoop
4 maanden geleden
Gisterenavond na een laat middag dutje werd ik om half 7 wakker met wat kramp. Het werd daarna weer minder, maar het bleef "vaag" aanwezig. Toen ik rond 23u weer mijn bed in ging werden de krampen toch wat heftiger. Tot aan half 3 wakker gelegen/gezeten en elke 10 minuten wel een minuut lang wat heftigere krampen. Wel nog goed op te vangen (ik ben opzich ook wel wat gewend door mijn darmziekte)🤭. Ik had zo de hoop dat het ging beginnen, maar helaas zakte het om half 3 af. Al vanaf week 33 heb ik heel veel last van harde buiken (nu 38+5) die af en toe ook heel onprettig kunnen zijn, maar dit was toch echt wel pijnlijkere kramp. Hopelijk een voorteken dat het heel snel gaat beginnen, want ik ben er echt klaar voor (en eigenlijk ook wel echt klaar met de zwangerschap doordat ik helaas geen fijne zwangerschap heb). Fijn dat ik even kan klagen. 😊🤭
Succes en sterkte allemaal! 😉
4 maanden geleden
Oke wtf h&m. Ik wil gewoon weten hoe voedingskleding staat in normale posities, waar normale mensen in staan. Niet die gekke gekunstelde mode posities van jullie modellen.
4 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Oke wtf h&m. Ik wil gewoon weten hoe voedingskleding staat in normale p ...
Jaaaa! Dit heb ik ook al-tijd bij H&M. Niet alleen met zwangerschaps/voedingskleding maar ook met gewone shirtjes of zo. Vrouwen hebben rondingen, maar bij H&M hebben ze blijkbaar alleen botjes met vel, en gekke schouder-houdingen 🤨
4 maanden geleden
Nou, stuurde ik vanmorgen nog "mijn man is top, niks te klagen", nu wil ik hem even verzuipen onder de douche!
Wij zijn sinds vrijdagmiddag thuis, met een pasgeboren baby'tje en moeten dus ontzettend wennen aan de nieuwe situatie met z'n drietjes. Logisch. Die kleine kan wel zo ontzettend overdreven hard huilen, krijsen, schreeuwen, om (eigenlijk) de kleinste dingen. Koud, boertje, honger.. En uiteraard begrijpen we dat een baby daarom huilt maar dit gekrijs is echt next level. Dat gezegd hebbende, gaat mijn man daar dus totáál niet lekker op. Dat zegt hij zelf ook. De baby mag wel huilen, maar niet dat overdreven krijsen. Net barstte de bom. Luier verschoond, flesje gegeven, tijdens de fles weer een nieuwe poepluier, en we weten inmiddels uit ervaring: Daarmee gaat hij niet in slaap vallen. Dus, opnieuw de luier verschonen. Nèt weer z'n romper en z'n boxpakje dichtgeknoopt, spuug. Overal. Dus, schoon pak aan. En als die kleine ergens een hekel aan heeft, is het aankleden. Want: Koud, gefrunnik, irritant, krijsen. Dus mijn man "roept" een soort van, naar hem, "JEZUS GASTTT" en begint hem een beetje geïrriteerd aan te kleden. Waar ik dus weer héél slecht op ga want ik stoor me totaal niet aan dat gekrijs. Ik vind het sneu voor die kleine, maar niet voor mezelf. En de kunst is dan natuurlijk om rustig te blijven en niet getriggerd te raken door die herrie, want dan wordt het alleen maar erger. Dus ik reageerde op hem, zegt 'ie "Ja wat doe jij hier überhaupt?? IK was hem toch aan het verschonen?!" Ik zeg ja, dat begrijp ik, maar als je terug gaat lopen schreeuwen naar een schreeuwende baby is het einde natuurlijk zoek! En toen ging' ie kwaad douchen en heb ik de baby aangekleed, eventjes bij me gehouden, en die ligt nu heerlijk rustig te slapen in de box. Hij moet echt drastisch iets aan z'n ongeduldigheid gaan doen want dit is echt bloedirritant, en vooral nergens voor nodig.
4 maanden geleden
Reactie op WeS187
Nou, stuurde ik vanmorgen nog "mijn man is top, niks te klagen", nu wil ik ...
Het is al uitgepraat 🤭 Hij vindt dat het z'n trots aan gaat als hij die kleine niet kan helpen als 'ie huilt, en dát is wat hem triggert. Buiten het feit uiteraard dat hij niet wil dat Moos ergens last van heeft en hij het zo snel mogelijk wil oplossen. En het irriteert hem dan als dat niet lukt. Dus z'n irritaties zijn eigenlijk juist lief, in a way 😅 en niet gebaseerd op het gekrijs in elk geval. Fijn dat ik hier tóch even m'n ei kwijt kon 🤭
4 maanden geleden
Reactie op WeS187
Het is al uitgepraat 🤭 Hij vindt dat het z'n trots aan gaat als hij die k ...
Aah klinkt heel herkenbaar hoor. Bij onze eerste vond mijn vriend dat huilen ook zo moeilijk. Hij voelde zich zo machteloos en kon er daardoor inderdaad niet goed tegen. Een tip is oordopjes in doen en verder kost het tijd om in de vaderrol te groeien. Maar gaat goedkomen hoor 😘 fijn dat jullie er goed over kunnen praten.
4 maanden geleden
Reactie op Zomer21
Aah klinkt heel herkenbaar hoor. Bij onze eerste vond mijn vriend dat huile ...
Ja, uiteindelijk komen we er altijd wel uit, gelukkig kunnen we goed praten inderdaad. Maar ons dus ook heerlijk ergeren aan de ander 🤣
We zijn erover uit dat we allebei gewoon moeten wennen aan onze nieuwe rol inderdaad, en dat we ons niet moeten bemoeien met de ander. Pas als de ander om hulp vraagt, ga je er naartoe - anders kun je er vanuit gaan dat het alleen lukt. En we doen het goed, nu ligt Moos heerlijk tevreden te slapen, en over het algemeen is het een heel tevreden mannetje en zijn we al aardig gewend aan ons nieuwe ritme. Dus we gaan er zeker komen. Just a few bumps in the road 🫶🏼
4 maanden geleden
Ik zit steeds zo in dubio met eten, eigenlijk m’n hele zwangerschap al maar nu wordt het weer erger.
Ik ben eigenlijk constant misselijk en dan met pieken op de dag. Tweede trimester en begin derde trimester bleef ik eigenlijk gewoon dooreten, in de hoop dat de misselijkheid dan minder zou worden - heeft nooit gewerkt maar niet eten ook niet.
Nu merk ik de laatste dagen dat ik zo’n honger gevoel heb maar eigenlijk gewoon niet ‘wil’ eten, het helpt ook niet tegen het gevoel. Blijf hongerig en misselijk, zo irritant 😒
4 maanden geleden
Reactie op WeS187
Ja, uiteindelijk komen we er altijd wel uit, gelukkig kunnen we goed praten ...
Het is ook inderdaad allemaal wennen en probeer dan maar rustig te blijven, dat is natuurlijk makkelijk gedacht maar in de praktijk werkt het gewoon niet zo…
En straks wordt dat allemaal beter, jullie wennen, zijn rustiger en Moos zal wennen en wordt rustiger. Het heeft tijd nodig én goede gesprekken 😚
4 maanden geleden
Reactie op WeS187
Nou, stuurde ik vanmorgen nog "mijn man is top, niks te klagen", nu wil ik ...
Haha, zo herkenbaar dit. Bij onze 1e dochter hadden we precies hetzelfde in de begin fase... dit had ik destijds ook kunnen schrijven.
Mijn vriend vond het ook 'leuker' worden na 3 maanden ofzo. Dan is er meer interactie met de baby. Mannen ding misschien...
Het is allemaal wennen voor allebei en je zal zien dat ieder zijn rol pakt uiteindelijk. Sommige dingen gaan de een wat beter/natuurlijker af dan de ander. Mijn vriend is nu bijvoorbeeld heel goed in tanden poetsen bij onze 1,5 jarige dochter. Terwijl het bij mij vaak gedoe is (heel kort/ze wil niet etc). Bij hem blijft ze heel lief zitten en kan hij uitgebreid tanden poetsen.
4 maanden geleden
Ik had een onwijs realistische droom dat m’n dochtertje geboren was en ze was zo lief en perfect, ze rook zo lekker en het was gewoon echt heel erg echt.
En toen werd ik wakker met een zere buik en een vreselijk zere rib. Dus inmiddels lig ik alweer bijna anderhalf uur te draaien en te doen, gepaard met fijne harde buiken 👍🏼
4 maanden geleden
Update: afgelopen nacht moest ik als walvis om 03.23 plassen. Ik had een gevoel dat ik naar beneden moest ipv badkamer. Beneden naar de wc geweest en heb ik in de tuin gekeken. Na een controle onder de loungesethoes heb ik ons meisje gevonden. Daar zat ze☺️
Ze is weer thuis gekomen😍🥰 eind van de week maar even kijken bij een dierenarts, ze moet nu eerst eten en slapen. Erg mager, bang en haar geur is weg. Maar ons gezin (van nu nog, straks 4) is weer compleet