1409 Reacties

4 maanden geleden

Net alles dicht gedaan, me vriend ligt nog in bed..... dus ik waggel nog maar wat rond, al heb ik geen energie vandaag. Toch redelijk geslapen, maar niks wil meer en ben er gewoon ff klaar mee🫤🥵

4 maanden geleden

Reactie op WeS187

Kan ook de warmte zijn misschien. Anders heb ik nu 3 regeldagen op rij te p ...
Jaa heel normaal baby gedrag hoor. Bij borstvoeding noemen ze dat cluster feeding, een periode ongeveer elk uur beetjes willen drinken. ☺️ Hebben we hier eigenlijk dagelijks voor een aantal uur. Lijkt me normaal dat ze met flesvoeding uit zichzelf hetzelfde doen en de vaste tijden meer door de omgeving worden bedacht als fijne houvast.

4 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Jaa heel normaal baby gedrag hoor. Bij borstvoeding noemen ze dat cluster f ...
Ja ik dacht zelf dat voedingsschema’s ook pas echt na 2/3 maanden ‘belangrijker’ wordt? Ik ben in elk geval van m’n werk uit gewend dat ze met 3 maanden soms echt nog moeite hebben met voeding om de 3-4 uur!

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja ik dacht zelf dat voedingsschema’s ook pas echt na 2/3 maanden ‘belangri ...
Ik heb altijd bv gegeven. Maar zo ver ik weet is het advies vanuit de ggz en cb bij flesvoeding ook op verzoek geven en niet volgens vast schema. Alleen moet je oppassen dat je niet over een liter per dag heen gaat dacht ik?

4 maanden geleden

Reactie op kich

Ik heb altijd bv gegeven. Maar zo ver ik weet is het advies vanuit de ggz e ...
Ja, dit dacht ik inderdaad ook. Tenminste, die liter weet ik niet precies want heb me daar simpelweg nooit zo in verdiept. Maar ik zou zelf, zeker zo in het begin, een schema echt nog niet zo aanhouden denk ik. Ongeacht borst of fles.

4 maanden geleden

Peuter skipte dut, dus alles is janken want ze was al om half 5 wakker. Top.

4 maanden geleden

Ik ben echt zó fucking geïrriteerd op ALLES vandaag!! 1. Ze hadden me voor de bevalling wel mogen vertellen dat ik nog lang niet op de been zou zijn. Ik dacht (zelf ook niet voldoende in verdiept, I know) dat ik als een speer ging, ik heb 4 dagen na de bevalling de hond gewoon uitgelaten, was opgevouwen, droger aangezet, niks aan de hand. Dat je dan nadien ineens een terugval kan krijgen aan je bekkenbodemspieren, heeft niemand erbij verteld. Zo zit ik dus nu al 2 weken noodgedwongen thuis (tenzij we met de auto weggaan naar ergens waar ik kan zitten), waar ik niet op had gerekend. 2. Het is zo onbesnut warm vandaag, dat we dus óók niet met de auto ergens naartoe gegaan zijn. We zouden een klein rondje over de kermis doen, heel de week op verheugd, wéér iets wat niet lukt. 3. Ik ben eind februari voor het laatst naar de kapper geweest, veel te kort geknipt maar ja, d'r moest echt een stuk af.. Wanneer groeit dat onderhand aaaaan?? M'n haren plakken in m'n nek, bloedirritant. 4. Ik heb nu 2 nachten van 3 uurtjes slaap op rij en de baby blijft halve flesjes drinken waardoor hij steeds na 1,5/2 uur weer komt. Snap ik met die hitte, maar het is wel irritant. 5. Elke keer als ik nèt ff 10 minuten m'n ogen dicht doe, is er iets. Man komt thuis, DHL staat aan de deur, de hond blaft, de baby huilt. 0 rust hier overdag. 6. We hebben morgenochtend een Newborn shoot en die vrouw reageert nergens op. Ik heb haar mail 7 dagen geleden beantwoord en nog steeds geen reactie, dus wat ik allemaal mee moet nemen is mij een raadsel. 7. Onze deurbel reageert op de conifeer, als het waait. Stom ding. 8. Alles plakt. 9. Kraam-/maandverband. Wat een irritatiebron! Zo. Schiet me vast nog meer te binnen, maar dit lucht alvast op.

3 maanden geleden

Wat was het HEET vannacht zeg🥵 had gehoopt op een goed nachtrust omdat ik straks een ballonnetje krijg en misschien al ingeleid wordt als ik genoeg ontsluiting heb…maar helaas, ben doodmoe nu… Heb wel medelijden met iedereen die vannacht bevallen is in die hitte.

3 maanden geleden

Iemand die tegen je zegt; ‘Oh je buik zit nog zo hoog, dat word hem deze week niet hoor’ (26/7 uitgerekend) ‘Oh, je buik is ook al echt een stuk breder’ Familie die voor de 4e keer een discussie aan gaat over kraambezoek. ‘Zo gek dat jullie geen visite willen de eerste 1/2 weken, ik deed dat wel want dan kon de kraamhulp zich over de visite ontfermen’ JA HEEL LEUK VOOR JE, MAAR WIJ WILLEN DAT NIET. Zo, dat ben ik maar even kwijt 🥲

3 maanden geleden

Reactie op layla223

Wat was het HEET vannacht zeg🥵 had gehoopt op een goed nachtrust omdat ik ...
Wat rot dat je het zo heet hebt gehad vannacht! Ik heb zonder deken geslapen, iets wat ik normaal echt niet kan maar gelukkig ging het vannacht goed. Ik krijg straks ook een ballonetje! Ben benieuwd hoe het voor jou verloopt, succes!!

3 maanden geleden

Wat een klote hitte zeg! Ben er helemaal klaar mee. Van vermoeidheid gewoon lichte migraine en alles doet me pijn😩😩🥵

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Wat een klote hitte zeg! Ben er helemaal klaar mee. Van vermoeidheid gewoon ...
Gadver dat is zo vervelend ik ook afgelopen week twee keer gehad. En dan niks kunnen nemen, drama!

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Gadver dat is zo vervelend ik ook afgelopen week twee keer gehad. En dan ni ...
Ik ben bekend met migraine. Had het de eerste 5 maanden van zwangerschap extreem en voor zwangerschap ook. Nu mag je idd niks nemen, dus belooft een gezellig dagje. Denk dat me vriend het zwaar krijgt 🤷‍♀️🙄 die ligt maden te kweken onder een deken....

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Ik ben bekend met migraine. Had het de eerste 5 maanden van zwangerschap ex ...
Ik had voor ik zwanger was Sumatriptan gekregen omdat deze veilig zou zijn tijdens een eventuele zwangerschap. (Kreeg migraine door de hormoonspuiten)

3 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik had voor ik zwanger was Sumatriptan gekregen omdat deze veilig zou zijn ...
Ik heb normaal me tabletten, maar die mag je dus niet nemen. En pcm kan ik net zo goed een smartie nemen, die werken niet😅 Hopelijk als er een beste klap onweer komt is het minder

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Ik heb normaal me tabletten, maar die mag je dus niet nemen. En pcm kan ik ...
Neee pcm doet niks bij migraine! Hoop voor je dat het niet te lang aanhoudt! Sterkte 😘

3 maanden geleden

Hoop eigenlijk al 3 weken lang elke dag dat de kleine komt, maar helaas! Nu 40+2 en nu wil ik dat ze pas vanaf dinsdag komt want vandaag en morgen zijn opa en oma jarig en zou toch het fijnste zijn als ze een eigen dag heeft. Zo frustrerend! En vanavond komen ze dus hier de verjaardagen vieren met sushi waar ik veel niet van mag hebben 🥴 gelukkig gaat mijn vriend bestellen en dan los voor mij zodat ik wel wat lekkers kan pakken en niet de saaie met alleen komkommer ofzo

3 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Ik ben bekend met migraine. Had het de eerste 5 maanden van zwangerschap ex ...
Oh verschrikkelijk. Ik ook een migrainepatiënt idd en vooral tussen week 11-18 enorm veel last gehad. Enige wat af en toe wat deed was een bloed heet voetenbad, echt ZO heet dat je bijna je voeten brand. Maar wss heb je allee al geprobeerd haha!

3 maanden geleden

Pfoeee hier echt een nacht met alleen maar krampjes erop zitten. Vanaf half 1 was het de hele nacht raak. Ik was gister al moe van het weinige slapen, maar nu kun je me helemaal opvegen.

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Oh verschrikkelijk. Ik ook een migrainepatiënt idd en vooral tussen week 11 ...
Ik ben gelukkig gezegend dat ik tijdens mijn zwangerschappen geen migraine heb. Zie er wel tegenop dat dat 'feest' straks zeker weer begint. Voetenbad helpt mij idd ook! Hier verschrikkelijke nacht gehad. Ik leek echte weeën te hebben vanaf uurtje of 0100. Op gegeven moment elke 8 minuten. Tig keer naar wc geweest. Heen en weer lopen, douchen, bleef lekker doorgaan. Op gegeven moment naar beneden, op skippybal gaan zitten. En rond 0600 vanmorgen verdween ineens alles als sneeuw voor de zon. Toen maar weer in bed gaan liggen en proberen iets van slaap te pakken. Nu nog steeds kotsmisselijk, pijnlijke buik en spierpijn.