1409 Reacties
5 maanden geleden
Na misselijkheid en overgeven gedurende de hele dag, een operatie tijdens de zwangerschap, extra infuus ivm ijzertekort, vermoeden van longembolie (gelukkig viel het mee en was er waarschijnlijk niets aan de hand), slecht slapen en kortademigheid, nu ook nog een aambei…
Ik weet dat het zwangerschapskwaaltjes zijn, maar ben er nu wel klaar mee dat ik ze zowat allemaal af kan vinken.
Gelukkig weet ik waar ik het voor doe als ik onze tweejarige vrolijk rond zie rennen 😊
5 maanden geleden
Zo, nu ga ik even keihard klagen. Zojuist zette ik een foto van m'n buik op social media. Daar waar ik best veel deel. Ik heb een medische zwangerschap, zwangerschapsdiabetes, een bloeddruk die van extreem hoog naar extreem laag schiet en een kleine p waarde. Ik zit hiervoor 2x in de week in het ziekenhuis voor checks etc.
En dan komt het. Dan zijn er moeders die reageren op mijn post (waarin ik ook schrijf dat ik niet kan wachten tot ze er is).. GENIET ER NOG MAAR EVEN VAN, want voor je het weet is ze er.
Ik verwacht echt niet dat Jan en allemaal alsmaar alles volgt van mij maar t*ring hoe the f*ck kan ik nou genieten? Ik kan wel janken! En dat soort opmerkingen vind ik dan zo hinderlijk. Het maakt me echt boos.
Want ik kan pas genieten als ik straks een gezonde dochter in m'n armen kan sluiten.
Ah, het maakt me zo boos!
Dat was het. Nu stop ik met klagen :')
5 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Zo, nu ga ik even keihard klagen. Zojuist zette ik een foto van m'n buik op ...
Ik vind buikfotos juist mooi! Klein of groot maakt niks uit.
Het lijkt me vreselijk om elke keer voor checks te moeten etc, maar het komt goed. Aftellen is begonnen en je bent een sterke mama♡ komop laatste loodjes
5 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Zo, nu ga ik even keihard klagen. Zojuist zette ik een foto van m'n buik op ...
Mensen die er klakkeloos vanuit gaan dat je geniet (of erger nog, moét genieten) van je zwangerschap, wil ik echt door elkaar schudden. Ik snap dat het zo'n cliché opmerking is, iets wat je standaard zegt, maar ze hebben geen idee wat ze echt zeggen.
5 maanden geleden
Reactie op WeS187
Mensen die er klakkeloos vanuit gaan dat je geniet (of erger nog, moét geni ...
Dus dat! En ik heb ook in m'n story's gedeeld dat ik weer in het ziekenhuis was etc. Mensen kunnen weten dat dat niet voor niets is. En dan toch zeggen 'lekker genieten' pfff! Hou toch op! Ik ben pas gelukkig als ik m'n gezonde dochter vast kan houden! Daarvoor niet hoor!
5 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Fucking. Brandend. Maagzuur.
Ik ben va Rennies nu overgestapt op Omeprazol(gewoon van Kruidvat) en dat bevalt heel goed! Je hoeft het ook maar 1x per 24 uur in te nemen, dus dat helpt ook erg bij het beter slapen. Hopelijk heb je er iets aan!
5 maanden geleden
Ik. Ben. Er. Helemaal. KLAAR. Mee. 😮💨
Baby drukt mega op mijn vagina/blaas, mijn peuter doet me onbedoeld pijn in mijn borsten/buik. Mijn bekken zijn zo week als wat en ik mag van geluk spreken als ik niét per ongeluk een beetje plas tijdens het niesen. Ik ontbijt gedwongen met havermoutpap omdat dat me geen maagzuur geeft, na weer een gebroken nacht waarin ik wakker lig van een pijnlijk lijf en levendige dromen.
5 maanden geleden
Ik moet dadelijk naar een feest en kan de gesprekken al voorspellen:
Oh hoe ver ben je? Oh dat schiet al op he. Ben je al met verlof ? Nee, Oh nou de laatste loodjes dan. Weten jullie al wat het wordt ? Alweer een jongen ? Oh dan gaan jullie vast door voor een meisje. Je ziet wel dat je een jongen krijgt, je draagt mooi naar voren. Oh van achteren zie je niet dat je zwanger bent. Hebben jullie de babykamer al af? Hebben de jongens er zin in?
En dat dan 20 x😭😭
5 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Oh ho ...
Oh en ter aanvulling op de opmerking de laatste loodjes. Dan krijg je nog de toevoeging die wegen het zwaarst
5 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Oh ho ...
Ik vind dit juist leuk 🤭 Ligt er een beetje aan wie het vraagt, dat wel. Maar dit is mijn eerste & laatste zwangerschap dus ik maak het maar 1x in m'n leven 9 maanden mee. Ik vertel er graag over (en ontvang graag complimentjes over m'n mooie buik 😍)
Kan me wel voorstellen dat je het ontzettend beu bent bij zwangerschap nr. zoveel maar voor mij zijn die gesprekken dus juist heel leuk
5 maanden geleden
Reactie op WeS187
Ik vind dit juist leuk 🤭 Ligt er een beetje aan wie het vraagt, dat wel. M ...
Haha vooral dat ik ze de laatste weken aan de lopende band heb 😂. Ik ben niet zo heel extravert, dus als ik hieraan denk kriebelt het al 😂.
Vind de aanname dat ik een meisje wil zelf zo stom. Ik vind 4 jongens prachtig 🥰
5 maanden geleden
Reactie op Rooslm1990
Oh en ter aanvulling op de opmerking de laatste loodjes. Dan krijg je nog d ...
Ja inderdaad 😂
5 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Haha vooral dat ik ze de laatste weken aan de lopende band heb 😂. Ik ben n ...
Ik snap die aanname wel ;) er zijn weinig mensen die bewust kiezen voor 4 kids! Dus als je allemaal jongens hebt zou ik snappen dat men doorgaat voor een meisje! Of andersom!
5 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Haha vooral dat ik ze de laatste weken aan de lopende band heb 😂. Ik ben n ...
Oh ja dat is wel achterlijk inderdaad! Mijn zus heeft 2 jongens en mensen gingen er vanuit dat wij (en de rest van de familie) dan automatisch een meid wilden, voor de afwisseling. Terwijl het mij júist leuk leek als ze met 3 jongens bij opa en oma kunnen spelen. Een meisje wordt dan misschien een buitenbeentje, zeker als ze uit een ander gezin komt als die 2 broertjes. Gelukkig is de onze ook een jongen (dikke vinger naar iedereen) dus ik kan niet wachten tot ze lekker samen hutten gaan bouwen en hun knieën kapot vallen!
5 maanden geleden
Ik kom letterlijk nèt terug van de wc, ik ga lekker terug op de bank liggen (want man kookt vandaag 🥰) en ik heb echt metéén weer dat drukkende gevoel op m'n blaas. Zal die kleine wel weer zijn die erop staat te tapdansen, maar ik wil zo graag even 10 minuutjes m'n ogen dicht 🫠
5 maanden geleden
Mijn vriend die niet inziet dat er bepaalde dingen nog gebeuren moeten voor ik ga bevallen. Wil graag thuis bevallen, maar in geval van nood moet hij naar het ziekenhuis rijden.... hij heeft al 9jaar geen auto gereden.... en ziet ook niet in waarom dat nu moet.... ben hier al sinds het begin van de zwangerschap boos over geweest en nu met 32 weken heb ik dan maar keihard geroepen gelukkig bestaat er een taxi als ik zelf niet kan rijden🤷♀️🫤 en nee geen familie of vrienden in de buurt die kunnen rijden
5 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Mijn vriend die niet inziet dat er bepaalde dingen nog gebeuren moeten voor ...
Oh nee hè 😫 daar zou ik ook giga stress van krijgen. Mijn man reed heel weinig en had weinig rij ervaring in onze auto. Hij zat zelf ook in de stress dat hij dan bij de bevalling mij moest rijden naar het ziekenhuis en had angsten dat hij de auto zou laten afslaan etc. Uiteindelijk ben ik ingeleid dus konden we in alle rust naar het ziekenhuis rijden. Maar dat is bij ons toen echt een ding geweest... Hij moest van mij verplicht oefenen met rijden! Nu hebben we een nieuwe auto en rijdt hij er heel graag (en goed) in.
Ik hoop dat je je vriend achter het stuur krijgt en anders idd taxi bellen of met de verloskundige meerijden!
5 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Mijn vriend die niet inziet dat er bepaalde dingen nog gebeuren moeten voor ...
Ik snap heel goed dat dit absoluut niet leuk is. Ook je vriend moet verantwoordelijkheid nemen. Hij wordt immers vaders.
Mijn vrouw houdt ook niet van auto rijden maar ze doet het wel en oefend nu wekelijks met rondjes naar en van het ziekenhuis! :) (ik loop al maanden medisch dus die rondjes rijdt zij dan).
Het is te idioot voor woorden om gebruik te moeten maken van een taxi als je een auto voor de deur hebt staan en een vriend met een rijbewijs.
5 maanden geleden
Nog een cursus hebben voor je werk en dan dus stilstaan al half uur in de file, al ruim een uur onderweg. Geen kant op kunnen en inmiddels volle blaas hebben...