1536 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Charis91
Herkenbaar 🙈 manlief die gisteravond gedronken heeft en vanmiddag idd een ...
Ik zou gek worden
2 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Oh dat hier niet gelukkig 😅 Heb vanmiddag voor het eerst sinds de bevallin ...
Gefeliciteerd !!🥳🥳
2 maanden geleden
Oké wauw, mij is het het ergste overkomen.
Ik geef geen borstvoeding meer maar wel af en toe een slokje troost, m’n borsten lijken meer te produceren maar haar aanleggen voor een voeding lukt niet.
Heb ik net met pijn en moeite met de hand een paar lepeltjes melk uit m’n borsten geknepen en deze aan haar gevoerd.
Vervolgens is het baddertijd en tijdens het omkleden kotst ze het zo uit 😱😭
2 maanden geleden
Diep in coma in mijn armen, leg hem in de cosleeper, zachtjes, de EOD was trots op me geweest. Ogen open. Fuck.
2 maanden geleden
Mijn opa en oma komen op kraambezoek. Oma vraagt of ik gestopt ben met borstvoeding als ik onze dochter een flesje geef. Ik leg uit dat ik borst en kunstvoeding geef, niet genoeg productie voor alleen borst. “O daar had ik geen last van, ik had zo veel dat ik flessen produceerde voor alle kindjes op de ziekenhuisafdeling” okeeeeeee bedankt voor deze helpende opmerking vrouw
2 maanden geleden
Ik heb net gewoon tranen gelachen om hoe kut het allemaal is vandaag 🤣🥲
Mijn man en ik hadden vandaag expres met niemand iets afgesproken, lekker lui dagje, gisteren was druk genoeg.
Dus we zitten, precies zoals we wilden, de hele dag thuis.
Maar vandaag heeft baby een gigantische off-day (hopelijk een regeldag) en werkelijk NIKS is goed.
Dus we zijn samen lekker geïrriteerd op alles, en alles mislukt dan ook op zo'n dag.
Ik ging met baby de hond uitlaten, flikkert er net voor de neus van die hond een fiets om. Beest in totale blinde paniek, trok mij en de kinderwagen mee, zo in een rechte lijn naar huis. Tot zover 'Even lekker buiten wandelen'. Ik ben m'n Chinees aan het opwarmen terwijl m'n man Thuisbezorgd had besteld en ondertussen ligt baby op m'n arm te krijsen. De magnetron piept, de baby krijst, de tv staat aan, de bel gaat dús de hond blaft...
CHA-FUCKING-OSS.
Komt m'n man de kamer in met z'n tasje van Thuisbezorgd, ik zie de babykots op z'n T-shirt zitten en ik schiet KEI-HARD in de lach, van pure ellende 🤣
"Ze kunnen me echt naar de Paaz brengen hoor na vandaag!"
2 maanden geleden
Reactie op Immie26
Mijn opa en oma komen op kraambezoek. Oma vraagt of ik gestopt ben met bors ...
Oh wat kan dat aankomen he... knuffel voor jou! De oma van mijn man heeft tijdens onze vorige kraamtijd ook zo'n opmerking gemaakt. Ik kan door een borstoperatie nog maar met één kant enigzins voeden, hele lage productie. Andere kant doet niks meer. Daarom besloten volledig flesvoeding te geven, om een hoop stress, frustratie en verdriet te voorkomen. Gaat echt prima en ben er ok mee. Dit kwam ter sprake tijdens haar bezoek. Haar letterlijke opmerking: "goh, dat deed ik dan vroeger toch een stuk beter". Ik stond in de keuken lasagne voor haar te maken, ik moest me inhouden de hele schaal niet door de kamer te smijten. Mijn man zat erbij, dat hij het niet voor me opnam kwam minstens zo hard binnen. Heb daarna stilletjes tranen met tuiten staan huilen in de keuken. En vervolgens kwaad op mezelf, want hoezo laat ik me raken? Al die ingewikkelde dubbele gevoelens... aargh 😅😅
2 maanden geleden
Is het vandaag gewoon een kutdag ofzo? Kleine vent (met enorme long inhoud) is al sinds vanmorgen wakker. Hij wil alleen maar eten..... mijn productie loopt minder, voel me belabberd en heb gewoon last van alles dar van beneden blauw is. Ben enorm afgevallen in die week tijd en mijn energie heeft vandaag ook weer de bodem bereikt.
Gelukkig is me vriend erg lief en doet wat hij kan om te helpen. Heb hem nu beneden voor de ps gezet en ik lig boven met de kleine te voeden.... hopelijk valt die eens in slaap
2 maanden geleden
Reactie op WeS187
Hoe lang kan een baby zonder slaap?
#ikvraagditnietvooreenvriend
Te lang helaas 😵💫
Hij ligt nu gelukkig al eventjes te slapen. Nadat die halverwege zijn laatste fles in de douche moest omdat die een poepluier had waar je bang van werd 🤣 alles zat onder... dus de halve fles na de douche maar gegeven haha maar hij slaapt nu wel al sinds 19:00. Dat ik bijna twijfel om hem nu wakker te maken voor zijn laatste fles omdat ik bang ben dat die daarna niet meer wilt slapen.
#blijdatdezedagerbijnaopzit
#ondankszo'nkutdagblijomtehorendatikdusnietalleenben
2 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Een baby die vanmiddag alleen maar huilt en onverzadigbaar is. Hopelijk hee ...
Hoop ook dat ze tips voor je heeft. Maar wat betreft het in slaap vallen tijdens het voeden: dat is heel normaal. Dit komt omdat je hormonen aanmaakt tijdens het voeden die ervoor zorgen dat je daarna snel weer in slaap valt. Alleen heel onhandig als je dus wakker wil blijven tijdens het voeden….
2 maanden geleden
Reactie op Annemiek33
Oh wat kan dat aankomen he... knuffel voor jou! De oma van mijn man heeft ...
Omg neeee ook al zo’n lekkere opmerking. Zucht. Neem het jezelf niet kwalijk hoor dat dat je raakt. Het is ook een hele emotionele tijd. Heb nu zelf ook zoiets van, pfff waarom zeg ik niet gewoon iets terug in plaats van een beetje lachen?! Maar het is allemaal al lastig genoeg.
Het stomme vond ik ook nog eens dat ze heel goed weet, of zou moeten begrijpen waarom ik moeite heb met de productie, namelijk omdat onze dochter op de IC lag. Dus dat wetende vind ik het al helemaal een ongevoelige opmerking.
❤️
2 maanden geleden
Even benieuwd: hebben jullie tijd om te eten?
Buiten het feit dat ik echt weinig trek heb, heb ik ook vaak geen tijd om te eten. Ik ben uiteraard veel bezig met m’n dochtertje maar als zij slaapt, ben ik ook druk met het huishouden óf het is de ultieme kans om even op de bank te liggen. Doordat ik weinig trek heb, vergeet ik op dat soort momenten dus even te eten.
Vandaag heb ik bijvoorbeeld een ontbijtkoek gehad als ontbijt, onder de middag een broodje en een half bord avondeten.
En zo gaat het iedere dag… of ik ontbijt laat en skip ik (onbewust) de lunch..
Ik heb er op zich geen last van maar ik vind het ook niet gezond. Ben al gewoon moe door het leven met een new born maar met weinig eten, wordt dat niet veel beter natuurlijk.
Mis ook gewoon m’n lekkere fruitjes tussendoor of een bakje kwark!
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Even benieuwd: hebben jullie tijd om te eten?
Buiten het feit dat ik echt ...
Ik vind dit ook een uitdaging inderdaad!
's Ochtends ontbijt ik vaak een bakje kwark, want dat kan ik makkelijk met hem op m'n arm eten zonder al te veel moeite..
Maar dan de lunch.. áls hij al slaapt 's middags, heb ik als opties voor mezelf:
Douchen.
Slapen.
Eten.
En die laatste optie valt dan tóch meestal af.
Dus of ik skip de lunch inderdaad, of ik eet zeg maar tegen 3 uur nog een ontbijtkoekje.
Maar ik slaap liever in die zuurverdiende tijd, dan dat ik eet.
2 maanden geleden
Fantastisch mooi warm welkom vanochtend in de keuken ❤️
Ik kwam met baby beneden en het eerste wat mijn man zegt is
"Hoe heb jij geslapen vannacht ik hoop beter dan ik"
(expres zonder komma geschreven want hij zei hij in 1 ademteug)
Ik zeg "Goedemorgen! 🌸"
Is hij blijkbaar van alle geluidjes van baby wakker geworden (ik slaap daar voortaan doorheen, ik word pas wakker als 'ie huilt), én hij heeft me gehoord toen ik er vannacht uitgegaan ben voor de fles.
Heftig hoor jongens!