1536 Reacties

2 maanden geleden

Oké, Lina had keurig 6 uur tussen der flessen. Heerlijk. Maar ze was gisterenavond zo moeilijk, nouja eigenlijk de afgelopen 2 dagen. Veel sjouwen, sussen, wiebelen etc. Nu wil ze niet in slaap komen en naast dat ik erg moe ben, zak ik gewoon door m’n rug heen… Hoe doen mensen dit 😶

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Oké, Lina had keurig 6 uur tussen der flessen. Heerlijk. Maar ze was gister ...
Billie Eilish was na 4 zinnen slaapverwekkend genoeg, nu nog terug in bed leggen 💣

2 maanden geleden

Pfoeh, blij als die krampjes over een tijdje voorbij zijn 🥴 wat een onrust, gekreun en getrappel in de nacht zeg. En stik jaloers op iedereen die meer dan 2-2,5 uur tussen de voedingen heeft en dan ook nog kan slapen.

2 maanden geleden

Reactie op Linnie2024

Wat is dat toch met babys en niet meer slapen na de fles van 3-4 uur? Of is ...
De onze had dat ook. Sinds ik 'm in een inbakerslaapzakje heb liggen kan ik ineens terug leggen, maar ik heb geen idee of dat DE tip is hoor, misschien is het puur toeval 😅

2 maanden geleden

Reactie op Chan98

Hier ook wij houden.het gaas tegen muggen er standaard op
Aluminiumfolie 👌🏼 Tip van onze kraamhulp. Wij hebben dus in de Stokke en in de kinderwagen een velletje aluminiumfolie liggen. Dat blinkt en kraakt - Hebben katten een hekel aan 😏

2 maanden geleden

Fijn dat de buurman en z'n kinderen weer 'terecht' zijn na hun vakantie hoor, maar al dat geschreeuw heb ik niet gemist. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, zolang de kinderen thuis zijn, wordt er geschreeuwd. Gehorige woningen én hun ramen op de kiepstand, dus ik krijg er lekker veel van mee. De broertjes noemen elkaar k**k**mong*** en dat is dan één van de woorden die ik kan verstaan, de rest is veelal in het Turks. En vader? Die noemt z'n ex-vrouw aan de telefoon vrolijk "k*th**r" - Ook als hij haar 's nachts om 01.30 aan de telefoon heeft. Die doet er dus niet voor onder, dus ze leren het niet van een vreemde. Zó klaar mee 😑

2 maanden geleden

Reactie op Linnie2024

Hier hetzelfde hoor! Bij de eerdere voedingen valt hij in slaap aan de borst. Rond 4 uur niet dan is hij onrustig. Vaak zit er dan lucht in het buikje ofzo

2 maanden geleden

Reactie op Linnie2024

Hier hetzelfde!

2 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Pfoeh, blij als die krampjes over een tijdje voorbij zijn 🥴 wat een onrust ...
Bij ons gaan de nachten eigenlijk goed, (sorry dat wil je vast niet horen) overdag vooral die stomme krampjes. Maar vannacht ... dochterlief sliep uiteindelijk wel, maar ik niet door al het gekreun, lawaai en die scheten! 😅 Hoop dat die piek in zicht is, vreselijk dit 😵 en overdag is het denk ik gemiddeld 4-6 uur huilen, vaak gebrul en gekrijs, dat vind ik nog wel het ergste

2 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Pfoeh, blij als die krampjes over een tijdje voorbij zijn 🥴 wat een onrust ...
Ein-de-lijk vannacht een betere nacht met 2-2,5 uur tijd tussen de voedingen ÉN ze heeft sinds een paar weken weer in de co-sleeper in onze kamer geslapen?! Ik heb een eigen nestje gemaakt voor wat meer geborgenheid (door een grote handdoek op te rollen en in een nestvorm in een kussensloop te leggen). Daarnaast haar bedje wat voorverwarmd met een kruik (om de warmte van ons te imiteren) en ze sliep zo na twee voedingen vrij goed door!

2 maanden geleden

Vriend slaapt op de logeerkamer alle nachten door. Ik bel hem vanmorgen om 6:30 uur na een kutnacht (om het uur wakker) om het stokje over te nemen zodat ik nog even kan slapen voordat hij later in de ochtend naar zn werk gaat Vriend: kan je me de volgende keer niet wat later wakker maken? Ik moet de hele dag werken he, ik moet presteren…Gast het is 6:30 uur! De meeste mensen staan dan op om zich klaar te maken om naar hun werk te gaan.🙄

2 maanden geleden

Reactie op layla223

Vriend slaapt op de logeerkamer alle nachten door. Ik bel hem vanmorgen om ...
Die verdient aangebrand eten vanavond!

2 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Bij ons gaan de nachten eigenlijk goed, (sorry dat wil je vast niet horen) ...
Oordopjes die een beetje dempen geprobeerd? Helpt misschien voor het gekrijs. Gedempt toch minder erg.

2 maanden geleden

Reactie op Charlotte1987!

Oordopjes die een beetje dempen geprobeerd? Helpt misschien voor het gekrij ...
Da's wel een goeie ja, heb s nachts 1 oordopje in haha zodat ik wel nog wat hoor, maar overdag is dat ook een goed idee met dat gebrul :)

2 maanden geleden

Op veel foto's hebben jullie kindjes zo veel kleren aan lijkt het. Onze dochter leeft al 5 weken in rompers met korte mouwen. Alleen naar buiten trek ik haar wat meer aan. Hihi, wil ook alle leuke pakjes aandoen voordat ze niet meer passen 🤪 (Het is hier binnen wel wekenlang 25 graden geweest, nu tussen de 23 en 24.)

2 maanden geleden

Nou heb ik haar gisteren in bad gedaan en dan doe ik altijd lekker olie erin maar ondanks dat ik die haartjes was, blijft het vettig door die olie 🫣 Ik moet maar een apart emmertje erbij zetten en op het laatst wassen en spoelen 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Op veel foto's hebben jullie kindjes zo veel kleren aan lijkt het. Onze doc ...
Mijn meissie is met haar moeder, snel koud. Ik had haar alleen in een romper in der slaapzak bijvoorbeeld en dan haal ik haar met steenkoude pootjes en handjes uit bed… Heb haar alleen korte mouwen aan als het echt heel warm is!

2 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Op veel foto's hebben jullie kindjes zo veel kleren aan lijkt het. Onze doc ...
Ik kijk naar de temperatuur in huis. Is het onder de 25 graden dan broekje met lange mouwen shirt. Tot 28graden T-shirt en daarboven is het zijn romper. Verschilt denk ik ook met hoe zwaar je kindje is. Onze vent is 2 weken oud met 4100gr dus die heeft het niet snel koud ook

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Mijn meissie is met haar moeder, snel koud. Ik had haar alleen in een rompe ...
Hihi ik ben zelf ook een kachel, en ze slaapt bij ons overdag dus dat zal ook wel uitmaken. Leuk dat ze al op ons lijken 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Ik kijk naar de temperatuur in huis. Is het onder de 25 graden dan broekje ...
Oké ja ze is nu 5 weken en 6 kg, dus dat zal inderdaad ook wel helpen. En moet zeggen: onze oudste dochter is van januari en het is ergens ook weer fijn om niet 20 laagjes aan te moeten trekken.