1536 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Dat is hier een heel ding idd. Voor mijn vriend en mij niet.... hij rookt e ...
Oei nee dat vind ik heel heftig om te zeggen, maar misschien kijk ik er makkelijker naar omdat ik zelf inderdaad rook. Mijn vader rookt ook en m'n zussen en zwager. Mijn man heeft jarenlang gerookt.. Eigenlijk zo'n beetje iedereen behalve m'n moeder 😅 Mijn zus kwam maandag even omdat de baby krampen had en ik zowat de hele nacht niet geslapen.. Ik wilde héél graag even m'n handen vrij, al was het maar een half uurtje. Heeft ze hier haar lunchpauze gehouden, sigaretje gerookt en toen de baby de fles gegeven, mét kusjes. Ik was nog nooit zo blij met haar hulp. Zolang iedereen de rook niet over de baby uitblaast zal het allemaal wel los lopen (in mijn ogen, maar ik kan me voorstellen dat niet-rokers daar anders in staan)

2 maanden geleden

Wij roken ook beide. Maar alleen handen wassen is niet genoeg. Eigelijk zou je ook een ander shirt aan moeten doen of een vestje over je kleding en dat elke keer uitrekken als je gerookt heb. Dat heb ik in de kraamweek gedaan nu met dit warme weer niet. Maar handen wassen doen we elke keer nadat.

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Oei nee dat vind ik heel heftig om te zeggen, maar misschien kijk ik er mak ...
Nou zo sta ik er dus ook in. Mensen mogen wel alcohol drinken en de kleine vast pakken... maar een sigaretje? Nee dat mag niet. Je kan merken dat me zusje en ik totaal verschillend zijn🤣 Maarja ieder zijn mening en ding. Maar handen wassen moet je ook als je naar de wc geweest bent of zo op visite komt. Dus lijkt me geen probleem

2 maanden geleden

Na twee keer een fluxus ben ik het vertrouwen in mijn lichaam echt een beetje kwijt 😔 Ik was zo blij dat ik het gewone leven weer een beetje op kon pakken en lekker met m'n zoontjes op pad kon. Nu kan ik weer helemaal opnieuw beginnen met herstellen en durf ik ook niet goed alleen te zijn uit angst voor weer een bloeding..

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Nou zo sta ik er dus ook in. Mensen mogen wel alcohol drinken en de kleine ...
Hmm ja maar je hebt geen 3e hands alcohol en wel 3e hands rook. Dus een hele eerlijke vergelijking is dat natuurlijk niet. 😉

2 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Na twee keer een fluxus ben ik het vertrouwen in mijn lichaam echt een beet ...
Dikke knuffel voor jou! Lijkt me ontzettend naar. Hopelijk herstel je snel en komt het vertrouwen weer terug.

2 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Na twee keer een fluxus ben ik het vertrouwen in mijn lichaam echt een beet ...
Hopelijk kan je nu goed herstellen, dikke knuffel voor jou!

2 maanden geleden

Pff… oké, het is een bewuste keuze om alleenstaande mama te zijn maar ben al vanaf 15:30 met Lina in de weer. Ze wil niet slapen, ze wil niet knuffelen, dan heeft ze krampjes en dan lijkt het weer honger. Uiteindelijk heb ik haar zelfs nog aan de borst gehad, ondanks dat ik daarmee gestopt ben maar ik wist het echt niet meer. Nu is ze wel eindelijk rustig maar nog altijd wakker. Ik ben echt helemaal leeggezogen, hoop zo dat de vannacht dan wel slaapt 😢

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Pff… oké, het is een bewuste keuze om alleenstaande mama te zijn maar ben a ...
Mijn nichtje is een BAM. Toen zij van de eerste IUI poging meteen zwanger raakte (en wij na al die jaren nog steeds niet) vond ik het best lastig als ze dan klaagde. Dan dacht ik "Jij wilde dit toch? Ik zou willen dat ik jouw redenen had om te klagen!" Hele lelijke gedachte, weet ik, maar ik kon daar niks aan doen. Inmiddels is haar kindje 2, ze zijn letterlijk elkaars wereld en ik heb amper óóit ergens zo'n goede band tussen moeder en dochter gezien. Ik begon me meer en meer te beseffen dat het héél knap is wat ze doet. En dat wat ze doet, ze ook nog eens heel goed doet. Inmiddels ben ik natuurlijk zelf pas net moeder en ik klaag me wat af. Terwijl ik ook nog gewoon de hulp en ondersteuning van m'n man heb. Mega hypocriet dus, en ik kan me niet voorstellen hoe een alleenstaande moeder dit doet. En dan heb ik op krampjes na nog niet eens wat te klagen met mijn zoontje! Wat ik bedoel te zeggen, is dat je je nooit moet verantwoorden voor het feit dat je bewust alleenstaande moeder bent geworden. En dat je dat al helemáál niet als reden mag geven dat je dan niet zou mogen klagen. Het is juist een hele stoere, krachtige beslissing. En dat je alles probeert om het voor haar goed te doen, maakt jou alleen maar een nog stoerdere moeder

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Mijn nichtje is een BAM. Toen zij van de eerste IUI poging meteen zwanger ...
Wat super lief, nu moet ik huilen. Intense avond, hormonen.. yay! Ik heb ook zolang op dit meisje moeten wachten, zoveel pillen en spuiten gezet, een klote zwangerschap en ik vind dan inderdaad dat ik niet mag klagen want dit is toch wat ik wilde maar je komt gewoon handen te kort op zo’n avond. Even iemand die het overneemt, zodat je 5 minuten op adem kan komen. Normaal kan ik m’n moeder of m’n zus bellen maar zij konden allebei niet van huis vanavond (moeder oppas op neefje en m’n zus met kind thuis) en m’n vader is op vakantie. Ik wil het gewoon zo graag goed doen voor Lina en ik weet dat je met krampjes niks kan, ze is 2,5 week oud en ze is vandaag gewoon onrustig. Het is allemaal normaal maar lichamelijk is het allemaal nog steeds zwaar. (Geestelijk trouwens ook) Vanavond had ik gewoon best wel even een partner kunnen gebruiken. En zie nu gewoon op tegen de nacht, ben dood op en het idee dat zij straks alweer wakker wordt voor een flesje 😞 Lina is verder echt een super makkelijk kindje hoor maar er zijn gewoon echt momenten… tja, dan is het toch wel heel alleen? En ik kan dat, dat vertrouwen heb ik absoluut maar nu stort ik heel eventjes in.

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Wat super lief, nu moet ik huilen. Intense avond, hormonen.. yay! Ik heb ...
🫂

2 maanden geleden

Ik snap er af en toe even helemaal niks van. Onze dochter is vanaf maandag erg verkouden en heeft een verstopte neus. ( vandaag drie weken oud) Mijn man vindt het zo zielig en hij had op google gelezen dat het beter is om niet naar buiten te gaan met je baby. Prima.... de gehele week binnen gezeten en weinig buiten geweest, netjes naar hem geluisterd. Voordat ons koningin naar bed gaat (in de cosleeper op onze.slaapkamer) verwarmen we haar bedje voor zodat ze meteen in een warm bedje terecht komt (slaapt ze goed van). Manlief vond het net een beetje te warm op de slaapkamer en zet de airco volle bak aan waardoor het frisjes is op de kamer. Tja af en toe snap ik het niet hoor. De gehele week beperkt naar buiten gegaan omdat dit beter was naar manlief zijn mening, bedje lekker voorverwarmen zodat dochterlief lekker warm kan slapen maar dan wel de airco aanzetten voordat we naar bed gaan. Tja dat zal de verkoudheid goed doen...

2 maanden geleden

Ons dochtertje is echt super makkelijk, heel af en toe zit daar wel eens een nacht tussen dat ze overstuur is door krampjes, niet kunnen slapen, bij ons willen liggen enz. Ik ben dan met alle liefde wakker voor haar maar mijn man slaapt gewoon door het keiharde gehuil heen en als hij dan wakker wordt vindt hij het ook wel best als hij ziet dat ik met haar bezig ben, draait zich gewoon om en gaat verder slapen. Snap dat je moe bent hoor vriend maar dat ben ik ook. Als ik hem dan bijvoorbeeld wakker maak om een flesje voor haar te maken zodat ik tegelijkertijd kan verschonen, moet ik hem eerst een paar keer goed porren, meerdere keren aanspreken (want hij valt zo weer in slaap) en dan is hij geïrriteerd dat ik op een gegeven moment geïrriteerd ben en gaat hij zuchtend en steunend uit bed terwijl ik al heel de tijd bezig ben?????? Zit nu met madame in de draagdoek, hoop dat ik haar zo neer kan leggen 🤞🏻😭

2 maanden geleden

Onze dochter heeft net gespuugd. Vraag ik m'n vriend of hij haar kan verschonen zit hij te zeuren waar is die bruine romper. Ik heb geen idee hij zit niet in de comode of luiertas. Dus ik heb geen idee. Nadat ze verschoond is geef ik de borst weer.blijft hij zeuren over die ene romper. Daar wordt ik geïrriteerd van snachts en tijdens een voeding. Dit verneemt onze dochter en wil daardoor niet drinken. Stuur ik hem weg blijft hij doorgaan. Want ik wil mijn irritatie factor weg hebben zodat ze rustig kan drinken. Maar dat snapt hij niet......

2 maanden geleden

00.15 de laatste fles, voordat ik dan in bed lig is het gauw 01 15 En om 02.30 komt 'ie alweer voor de volgende. Dat is 1 uur slaap. Dit eerste blok vind ik altijd zó heftig!

2 maanden geleden

Onee, nu weet ik het even niet meer. Na een heftige middag/avond, is Lina eindelijk in slaap gevallen om ongeveer 23:00. Haar laatste flesje was om 21:00. Ik dacht: maak haar niet wakker want dan komt ze zelf wel straks. Maar nu is het 03:20 en ze slaapt nog altijd… Meer dan 6 uur later…. Maak ik haar nu wakker of wacht ik tot ze zelf komt? Normaal meldt ze zich na uiterlijk 4-5 uur…

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Onee, nu weet ik het even niet meer. Na een heftige middag/avond, is Lina e ...
Hier maakt ze ook ineens een hele lange ruk.. . En ik lig naar het plafond te staren en me af te vragen wat te doen 😅 Ik ga haar toch maar wakker maken! En vertellen hoe trots ik ben, en vragen of ze alsjeblieft zo wel weer wil gaan slapen 😂

2 maanden geleden

Reactie op Annemiek33

Hier maakt ze ook ineens een hele lange ruk.. . En ik lig naar het plafond ...
Haha, ik heb haar ook wakker gemaakt maar flesje ging er slapend in dus hopelijk blijft ze de komende uurtjes nog ff tukken!

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Haha, ik heb haar ook wakker gemaakt maar flesje ging er slapend in dus hop ...
Yes!! Hier inmiddels ook gelukt, ligt er weer in. Voelt toch fijner als je weet dat de buikjes weer gevuld zijn he!, Slaap lekker 😘

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Pff… oké, het is een bewuste keuze om alleenstaande mama te zijn maar ben a ...
Maar dat het een bewuste keuze is, wil niet zeggen dat je het af en toe niet zwaar mag vinden, of even mag klagen. Het lijkt me echt mega zwaar! Dikke knuffel voor jou!