1536 Reacties
2 maanden geleden
De huilende baby die steeds net slaapt en dan wakker wordt omdat een broer je blijft roepen of omdat je moet niezen
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ja, ga morgen gewoon weer bellen hoor. Dan hebben zij hun zin dat ik het 1 ...
Goed zo! Ze zijn nog zo klein en kwetsbaar.
Yes, die tip gaf ik! Grotere maten hebben ze btw ook voordeel verpakkingen van. Vaak alleen online of grotere winkels. Dat scheelt ook behoorlijk!
De doekjes heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Die ga ik als ze in bonus zijn ook eens proberen!
2 maanden geleden
Reactie op Janneke12-21
Goed zo! Ze zijn nog zo klein en kwetsbaar.
Yes, die tip gaf ik! Grotere m ...
Ja, ik vind het heerlijke doekjes!
Die luiers vallen wel groot trouwens. Maat 1 zit echt nog ruim, moet wel rennen met poepluiers 😂 (haar ontlasting is ook erg dun hoor dus dat helpt niet mee)
Maar goed ze poept niet zo vaak dus dat scheelt haha 😂
2 maanden geleden
Kleine aap heeft veel behoefte aan mama sinds vanmiddag. Vanmorgen sliep hij zo heerlijk uren lang.... sinds het dus bloedheet is wil meneer veel drinken en vaak! Hopelijk gaat hij straks gewoon in de co sleeper zijn slaapje doen, want dit trek ik niet 24/7
2 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Kleine aap heeft veel behoefte aan mama sinds vanmiddag. Vanmorgen sliep hi ...
Snap ik! Ik ben ontzettend gek op m’n meissie maar dat geplak kan ik ook slecht hebben… ze zit ook niet stil en wil constant van houding veranderen, helemaal begrijpelijk maar op slot wil ik echt eeeeeventjes ademruimte 🫣
En dan voel ik me toch een loedermoeder 😅
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Snap ik! Ik ben ontzettend gek op m’n meissie maar dat geplak kan ik ook sl ...
Ik heb dan de mazzel als hij rustig is en niet meer hongerig dat ik hem af kan geven aan mijn vriend. Maar de nachten doe ik allemaal volledig alleen🫣
Dus heb nu even mijn handen vrij om even iets voor mezelf te doen. Daarna begint de nacht hahaha
2 maanden geleden
Baby heeft z'n huiluurtje..
Vandaag iets extremer dan normaal gesproken, maar dat leek me verklaarbaar vanwege de warmte.
Man loopt er een rondje mee op z'n arm, helpt niet, maar vervolgens spuugt baby behoorlijk, over zichzelf, de grond én over mijn man.
Wij dachten zo, dat zat dus dwars, dan zal het zo wel beter gaan.
Hij geeft hem aan mij en gaat eerst de vlonder (we zaten buiten tv te kijken) met een gietertje af doen, dus toen heb ik de baby zelf maar even afgepoetst.
Vervolgens blijft baby eigenlijk maar huilen, wat ik ook doe, en een combinatie van de warmte, m'n vermoeidheid, de prikkels van het harde huilen maken me geïrriteerd.
Daarnaast zwaait 'ie zo overdreven hard met z'n ledematen dat hij in m'n oog krast, aan m'n haar trekt, met z'n knie tegen m'n tiet schopt, in het velletje van m'n arm knijpt.. Dus ik bij alles: "auw.. Auw.. Auw.." 😅
En dan zegt m'n man: Misschien moet je hem iets lager houden..
Dus ik leg de baby onder navelhoogte, krijst 'ie alleen maar harder..
Ik zeg: "Helpt dat bij jou?"
Zegt ie "Nee, maar dan kan hij niet bij je haar"
🫠🫠
OK, thanks for nothing..
Daarna zegt 'ie: "Dit is gewoon honger hoor.."
Ik zeg het IS geen honger, geloof me nou.
Dit is gewóón z'n huiluurtje, alleen nu is 'ie nóg geïrriteerder van de warmte en z'n vermoeidheid.. Kind moet gewoon slapen.
Ik zei en, misschien helpt het als we ons gewoon niet met elkaar bemoeien op zo'n moment.
Laat mij maar gewoon ff aanklooien met hem, die valt zo wel in slaap.
Die 'Tips' heb ik niks aan, dat werkt alleen maar averechts. Ik zit er hele dagen mee hè, ik weet echt onderhand wel wat 'ie nodig heeft na 8 weken.
Als ik hem bij elke huilbui overdag een fles zou geven was dat kind moddervet. Geloof me nou, dit is geen honger..
Nou, mocht ik niet zeggen natuurlijk want da's commentaar..
Afijn, uiteindelijk valt baby op m'n arm in slaap, voor 10 seconden (zie je wel dat het vermoeidheid is), maar wordt weer ergens wakker van, en huilt verder.
Ik ben chagrijnig binnen gaan zitten want die tuinset zit ook gewoon voor geen meter eigenlijk, en toen ik binnen zat hoorde ik m'n man nog iets van "Ja doeiiiii toedeloeeeee" zeggen...
Ja echt, als je het stoom uit m'n oren wilt krijgen moet je olie op m'n irritaties gooien.. Serieus..
Wat zeg ik nou net, niét bemoeien want dat wekt alleen maar meer irritaties op. Kleuter.
Echt bloedgoeie gast hoor, ik hou echt van hem en hij doet echt z'n best, hij is zo lief..
Maar soms is 'ie gewoon zo oblivious als de tering.
2 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Ik heb dan de mazzel als hij rustig is en niet meer hongerig dat ik hem af ...
Ja, ik heb dan weer de mazzel dat Lina over het algemeen goed en lang slaapt, kan haar 9/10 keer redelijk makkelijk in haar eigen bedje laten slapen.
Gelukkig heb ik dan dus wel de momenten om een beetje op adem te komen, klinkt zo heftig maar soms voelt dat wel even zo 🫣
Ik doe alles met liefde maar vind sommige momenten echt heftig.
Ik hoef er in de nacht maar 1 keer uit maar moet er wel uit en ik slaap daarna weer slecht in. Dat begint me soms een beetje zwaar te vallen. En ook het gelijk aan moeten staan bij het wakker worden…
Voorheen moest ik echt een uur zielloos voor me uit staren, voor ik echt ‘wakker’ was. 😅
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ja, ik vind het heerlijke doekjes!
Die luiers vallen wel groot trouwens. M ...
Ok, goed om te weten!
2 maanden geleden
Mijn man is moe want familie uit buitenland is langs geweest laatste drie dagen. Snap ik helemaal. Maar waarom dan je vermoeidheid en irritatie op mij afreageren terwijl ik ook moe ben van ons kind dat al twee dagen aan me vastgeplakt zit. En dan opmerkingen maken zoals: jij maakt je altijd zo veel zorgen, jij doet altijd zoooo… (insert raar gezicht) En dan niks terug zeggen als ik vraag waarom hij dit soort dingen zegt. Maar wel boos hard de deur dicht blijven doen en hard op de lichtknopjes slaan en je heel kinderachtig hard zuchtend omdraaien in bed. 🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻
2 maanden geleden
Wat een klote nacht. Pff kleine man kwam 2x (vermoed door de warmte), de buren kwamen bezopen thuis🫣 en de buurt katten hadden ruzie. Ik wil gewoon ff slapen😟😩
2 maanden geleden
Ik ben net woest geworden aan de telefoon bij de doktersassistente.
Ik leg uit dat ik me zorgen maar over m’n dochtertje, dat ik zelf vruchtbaarheidsproblemen heb en dat ik echt ben dat die infectie straks naar binnen schiet en wat kapot maakt.
Oké, dan mocht ik wel langskomen. Op 5 september!!
Dus ik zeg dat ik het echt belachelijk vind en begin van woede te janken natuurlijk.
Oké mevrouw, dan mag u morgen terugbellen en kijken of er iemand is uitgevallen.
Ik heb iets heel boos gezegd (herken ik echt niet van mezelf, ben altijd heel beleefd en netjes) en heb de hoorn erop gesmeten.
Hang nu in de wacht bij het ziekenhuis.