1536 Reacties

2 maanden geleden

Mijn man is (geen idee hoe laat) thuisgekomen van dat carnavalsding.. En op de bank in slaap gevallen.. Ik kom net met baby beneden en hij zegt "Ik ga naar boven hè" Uhm ja je zou zeg maar ook deze fles kunnen geven zodat IK naar boven kan. Maar, toe maar... Als baby over 1,5 uur straks alweer wakker is duw ik jou eruit. Lekker slapennnn

2 maanden geleden

Ik weet niet wat het is, maar de baby gromt en ik weet niet of dat in haar actieve slaap is of niet. Ze slaapt dan voor 30 minuten en dan begint het grommen. Het gebeurt alleen als ze op haar rug ligt. Het is geen constant gegrom, maar ze heeft haar ogen wel dicht. Qua slaap gaat dit voor vandaag niks meer worden. Heb misschien 1 uurtje geslapen en moet zo nog een paar dingen thuis schoonmaken en opruimen voordat kraamvisite langs komt, ugh.

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Vanavond komen mijn mans neef en z'n vriendin op kraamvisite. Verplicht num ...
Überhaupt mensen die te laat komen. Snap je niet dat we niet voor niks een begin- en eindtijd geven? Maar inderdaad vooral irritant bij mensen waar je eigenlijk niet zoveel zin in hebt….

2 maanden geleden

Ons kindje slaapt soms heel onrustig. Is dan constant aan het bewegen, kreunen, wordt soms huilend wakker & valt daarna dan wel weer in slaap. Hij heeft dit lang niet bij elk dutje maar vannacht om 4 uur bijvoorbeeld een uur lang. Herkennen meer moeders dit?

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

Ons kindje slaapt soms heel onrustig. Is dan constant aan het bewegen, kreu ...
Niet bij dutjes, maar wel 's nachts. Ook rond 4 uur vaak. Ik heb het gevoel dat het krampjes zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

Hier ook vaak 's nachts onrustig en veel trappelen en met de armpjes zwaaien. We gebruiken sinds kort de inbakerdoek van meyco en dit is echt een wereld van verschil. Doordat hij niet meer met zijn armpjes kan zwaaien en zich daardoor wakker houdt of maakt, slaapt hij sneller en wordt minder snel wakker. De druk van de inbakerdoek schijnt ook te helpen bij krampjes

2 maanden geleden

Reactie op Birgit92

Hier ook vaak 's nachts onrustig en veel trappelen en met de armpjes zwaaie ...
Ja ik had deze ook, die hebben we gebruikt en dat ging prima. Ik ben nu overgestapt naar love to dream omdat als die straks gaat rollen hij dan niet meer ingebakerd mag zijn . Dus ik dacht ik stap vroegtijdig over zodat hij kan wennen. Maar nu kan hij dus meer bewegen inderdaadm

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

Ja krampjes denken wij ook

2 maanden geleden

Ik voel me toch een partij kut. Ik heb PCOS en in ‘erge’ mate, ik heb nooit een eisprong omdat er meer dan 60 eitjes op m’n eierstokken zitten die m’n hormonen compleet verstoren. Anyway, zwangerschap kan hierin een positief effect hebben. Al een soort ‘reset’. Nou merk ik afgelopen week dat m’n soort afscheiding begint te veranderen en dat het nu weer is zoals voor de zwangerschap. Dus ik denk dat ik gewoon fucked ben… Buiten het feit dat ik wel meer dan 1 kindje zou wensen maar ik gewoon echt niet weer zo’n horror traject in zou willen. Is het ook een belasting op je dagelijkse leven, door andere symptomen die erbij horen. Ik krijg nog een echo om te kijken hoe het ervoor staat maar eigenlijk weet ik het wel ☹️

2 maanden geleden

Reactie op Charis91

Vanaf 3 uur (ongeveer) gaat de cortisol omhoog en wordt het lichaam langzaam 'wakker'. Dat zou een verklaring kunnen zijn.

2 maanden geleden

Ik had zoooo graag naar Bloemencorso Zundert willen gaan vandaag 😭 We gaan daar al jaren samen naartoe, maken er echt een uitje van. Heel burgerlijk een koelbox met hapjes en drankjes mee, klapstoeltjes, eten we daar nog een frietje.. Maar 1. Het wordt echt takkewarm vandaag en 2. Het is voor baby waarschijnlijk echt een veel te lange dag. Ik had het nog willen overwegen als het 23 graden werd, maar met deze warmte is het voor niemand fijn als hij in de draagzak gaat.. Nu gaan we het dus sinds jaren op Omroep Brabant kijken, maar ik had er zo graag bij willen zijn 😭

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ik had zoooo graag naar Bloemencorso Zundert willen gaan vandaag 😭 We gaan ...
Ik snap je helemaal. Hier is vandaag zomerfeest. Grote braderie en vanalles te doen, het begint einde van onze straat al.... maar... er staan 7 podiums met muziek en het is warm en heel druk daar. Lijken mij veel te veel prikkels voor de kleine, dus besloten thuis te blijven en maar te kijken hoe mensen nier kunnen parkeren☺️😁

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ik had zoooo graag naar Bloemencorso Zundert willen gaan vandaag 😭 We gaan ...
Zo dan. En "Elk nadeel heb ze voordeel": Nu kan ik een wijntje drinken want ik hoef niet meer te rijden. 👌🏼

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Zo dan. En "Elk nadeel heb ze voordeel": Nu kan ik een wijntje drinken wa ...
Ik troost je even met de gedachte.. ik ben er bij op de tribune, het is niet te doen zo warm en mensen worden onwel/verbranden etc. Dus lekker genieten met de kleine thuis!!

2 maanden geleden

Reactie op DaanSW

Ik troost je even met de gedachte.. ik ben er bij op de tribune, het is nie ...
Ja wij hadden dan sowieso een plekje in de schaduw uitgezocht, aan de kant en niet op de tribune. Maar ik ben inderdaad blij dat we daar niet staan, en zéker niet met die kleine, véél te warm 🥵

2 maanden geleden

Kraamvisite kwam net langs (m’n nichtje van dezelfde leeftijd en een gemeenschappelijke vriendin). Die willen natuurlijk alle ins en outs van de bevalling en het moederschap weten. Ik flink aan het praten geweest, heb ik de kleine pas na 5-6 uur verschoond (!) en de hele luier was doorweekt met plas. Super zielig. Ook was ik haar vergeten te laten boeren, dus deed ze het zelf maar. Miss independent 😭 Moet haar weer extra verwennen vandaag. Arme meid 🥺

2 maanden geleden

Half 5 met mijn schoonouders afgesproken en ze zouden blijven eten. Inmiddels half 6 en nog niemand te zien 🥹

2 maanden geleden

Reactie op Guchi

Kraamvisite kwam net langs (m’n nichtje van dezelfde leeftijd en een gemeen ...
Schrale troost: Jij hebt er meer last van dan de kleine 😘 Als ze er echt last van had gehad, had ze wel van zich laten horen. Maar ik snap dat je je er schuldig over voelt, dat zou ik ook hebben 🥺

2 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Half 5 met mijn schoonouders afgesproken en ze zouden blijven eten. Inmidde ...
Deur op slot. Kans verkeken. Oké doeiiiiii 👋🏼

2 maanden geleden

Reactie op Guchi

Kraamvisite kwam net langs (m’n nichtje van dezelfde leeftijd en een gemeen ...
Dat komt hier ook weleens voor hoor.. sowieso heeft ze nu 2 nachten doorgeslapen en ga ik er natuurlijk niet in de nacht uit om haar te verschonen maar ook overdag: als ze in slaap valt en heb haar nog niet verschoond, ga ik niet dat slaapje verstoren voor een luier…