1536 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op citrus1987

Ja dit! Ik vind het geen forceren. Baby is bij mij ook sneller stil maar da ...
En als de baby huilt bij papa, geeft papa toch ook liefde? Meer kan je niet doen… ♡

2 maanden geleden

Herkenbaar hoor, ik vind ook dat ik de baby sneller getroost krijg en vreet me echt op als ik mijn man allerlei pogingen zie doen die niet werken. Maar het klopt inderdaad, wij hebben het ook maar geleerd door te doen. Ik ben erachter welke houding ze fijn vindt bij krampjes doordat ik haar in honderd houdingen vast heb gehad toen ze aan het krijsen was. Ik krijg haar in slaap omdat ik honderd dingen geprobeerd heb waaronder met haar bedje wiegen enz. Maar kan mijn man ook allemaal leren. Meteen een reminder voor mezelf dat ik hem ook lekker met de baby moet laten. Even die mannen aan het werk zetten en laten soms 😛

2 maanden geleden

Reactie op Immie26

Herkenbaar hoor, ik vind ook dat ik de baby sneller getroost krijg en vreet ...
Ja.. vergeet niet dat je straks ook weer aan het werk moet en dan is het toch fijn als je partner haar ‘s avonds of ‘s nachts ook stil kan krijgen ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja.. vergeet niet dat je straks ook weer aan het werk moet en dan is het to ...
Zeker! Trouwens ik ging gisteren in m’n eentje met baby de deur uit voor het eerst, mijn god wat een onderneming. Moest aan je denken. Respect dat jij dit alleen doet 😭❤️

2 maanden geleden

Reactie op Immie26

Zeker! Trouwens ik ging gisteren in m’n eentje met baby de deur uit voor he ...
Vind je ook weer je handigheid in hoor ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Immie26

Maar ff gauw een boodschapje halen, dat lukt niet. Laatst moest ik voor 1 ding naar de AH, toen had ik er wel ff de p over in 😅

2 maanden geleden

Reactie op Immie26

Herkenbaar hoor, ik vind ook dat ik de baby sneller getroost krijg en vreet ...
Wat ik hier doe waardoor papa hem nu ook kan troosten (kleine had zelf gister papa dag, want mama was alleen goed voor haar tiet en meer niet🤷‍♀️) Ik leg hem na de bv bij me vriend voor het boertje. Hij doet de luiers overdag zolang hij thuis is. Het flesje gekolfde melk geeft hij. Hij brengt ons samen naar boven voor de laatste voeding. Dan loopt hij nog even een rondje boven met de kleine voordat ik hem voed. Tis ook vertrouwen hebben in elkaar en veel praten. Wij hebben een lastige start gehad en hebben net een week gehad dat de kleine alleen maar kramp had en brulde. We kennen ons kind niet terug vandaag😲 hij slaapt! In zijn nestje.... zo mooi, maar ook zo gek als dat al een week niet lukte

2 maanden geleden

Reactie op Immie26

Ik moest even naar het centrum, andere voeding halen en speen nr. 3, ennn M'n trouwring was klaaaaaar 🥳🥳 Ben in mei getrouwd en ik heb die ring 4 dagen om gehad, totdat het rood werd aan de bovenkant 🤭 Toch iets te strak tijdens de zwangerschap dacht ik. Maar nu m'n vingers weer terug naar normaal zijn, en m'n CTS zo goed als weg, kreeg ik hem nog steeds niet goed om 🤔 Toch verkeerd geïnformeerd destijds. Dus service van de zaak - De juwelier heeft 'm vermaakt en ik kon' m vandaag ophalen 😍 Afijn, lang verhaal kort - Tijdens het winkelen begon Moos te klagen en dat mondde uit in een enorme jankbui, dus halverwege ben ik teruggelopen naar de auto, kinderwagen erin gepleurd, draagzak omgedaan en verder gegaan met shoppen. Het is sale 🤭 dus meteen een mooie blouse voor mezelf en een spijkerbroekje voor hem gescoord, toen 'ie in de draagzak eenmaal tevreden was had ik tijd genoeg om lekker rond te snuffelen. Je krijgt er echt meer handigheid in 🥰

2 maanden geleden

Soms moet je ze het ook gewoon laten proberen. Mijn vriend is een soort van oermoeder. Ik kan hier de hele dag weg. Die zitten de hele dag zo samen op de bank. Geen huilen, nada. Mannen hebben vaak zelfs meer rust. Het had hier beter andersom kunnen zijn, ik werken en hij met verlof🤣.

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ik moest even naar het centrum, andere voeding halen en speen nr. 3, ennn M ...
Draagzak werkt hier meestal ook top!

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Maar lieverd, ik weet niet hoe oud je andere kinderen zijn maar als hij het ...
Het voelt dan alsof ik mijn baby tekort doe als hij huilt en ik lekker ontspannen weg ben. Ik weet dat het niet klopt maar het voelt dan egoïstisch waardoor ik niet ga :(.

2 maanden geleden

Reactie op Charlotte1987!

Soms moet je ze het ook gewoon laten proberen. Mijn vriend is een soort van ...
Inderdaad! Ik krijg de baby het snelste stil, maar bij mijn man slaapt hij veel rustiger. Die heeft daar een bepaalde houding voor die mij niet lukt, en zo ligt de baby uren op zijn borst te slapen.

2 maanden geleden

Reactie op citrus1987

Maar hij krijgt zn draai toch ook niet als iij er altijd maar bij blijft? J ...
Ja klopt. Ik heb hem gevraagd eens een dag vrij te nemen en even echt met de baby te zijn. Hij is ook nogal makkelijk in 'ah dan huilt hij maar even' waar ik dat niet ben. Die 5 weken verlof vielen precies in de zomervakantie waardoor hij nooit de baby alleen heeft gehad.

2 maanden geleden

Reactie op kich

Nou ik vind dat ook wel lastig hoor. In de avonden is het huiluurtje en dan ...
Ja we hebben hetzelfde probleem geloof ik 😅

2 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Het voelt dan alsof ik mijn baby tekort doe als hij huilt en ik lekker onts ...
Gewoon een keer DOEN. Ik ben vorige week voor m'n nagels weggeweest. Dat was het langste dat ik zonder Moos was sinds zijn geboorte, bijna 9 weken geleden (m.u.v. z'n operatie dan). Ik vond het maar niks. Hey maar wat denk je? Mijn man heeft hem gewoon in leven gehouden! Hij sliep, had gegeten, schone luier, lagen heerlijk samen op de bank te chillen. Je kindje heeft 2 ouders, en de ene is niet beter dan de andere. Jouw man geeft hem dezelfde liefde als jij. En ook al doet 'ie dingen op een andere manier - Daar wordt de baby echt niet slechter van ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik snap het gevoel ook wel en ik zou er ongetwijfeld het zelfde instaan, al ...
Ja ik heb oprecht het idee dat mannen niet zien hoe zwaar het is om al weken onafgebroken 24/7 voor iemand te zorgen en alles van jezelf in te leveren. Hij zegt dan 'ik heb die andere 3'. Dat klopt en dat is ook heftig. Maar als zij naar bed gaan, kun jij slapen. Je kunt plassen, naar de winkel, douchen, koken, ergens heen rijden. Overal waar ik ben is sowieso een baby en het liefst de andere 3 omdat ze ook aandacht willen. Ik was boos op hem omdat hij even ging tanken en luiers halen omdat het als vakantie klonk 😅. In zijn beleving geloof ik zit ik lekker series te kijken op de bank, maar dat is alleen als hij slaapt wat echt steeds meer moeite kost. En het is echt een hele lieve man en het is geen onwil, maar ze zien het niet. Ik kwam bij mijn eerste toen een keer thuis waarbij hij de baby had en toen pas snapte hij waarom ik niks gedaan heb. Nadeel is dat ik ook een enorm alarm gevoel van binnen krijg als hij huilt, dat kan hij beter hebben. Aangezien hij in de auto en wandelwagen huilt kom ik alleen in de draagzak naar buiten. Het wordt ergens weer beter. Mijn grens was altijd 3 maanden dat het voelde alsof ik het onder controle had. Nu zit ik in de cirkel van slecht slapen door krampjes of door niet wennen aan bed, slecht drinken doordat hij net niet genoeg honger heeft maar wel genoeg om niet meer te slapen, dan lucht happen en weer wakker worden door de krampjes 🤡.

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

En als de baby huilt bij papa, geeft papa toch ook liefde? Meer kan je niet ...
Zou schelen als ze gewoon functionele tepels hadden ipv die harige dingen. En het zou schelen als de baby de speen niet zou zien als satans werktuig

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Wat ik hier doe waardoor papa hem nu ook kan troosten (kleine had zelf gist ...
Ja ik trap nogal snel in de valkuil “hij werkt de hele dag dus ik doe het wel” moet ik niet doen natuurlijk! Allemaal goede ideeën 😘

2 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ja klopt. Ik heb hem gevraagd eens een dag vrij te nemen en even echt met d ...
Ja die van mij laat hem ook rustig huilen. Hij snapt het verschil tussen een baby van 6 weken en een peuter van 2,5 niet zo goed

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ik moest even naar het centrum, andere voeding halen en speen nr. 3, ennn M ...
Gelukkig woon ik in het centrum, dat scheelt al een stuk haha. Met de draagdoek naar buiten zou een stuk makkelijker zijn idd! Doe ik de volgende keer voor een kleine boodschap.