1536 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Ja en toch als een ander weer met verlof gaat denk ik: oh die is lekker 4 m ...
Ik volg ook van de vrouwen op Instagram die rustig in een restaurant zitten met slapende baby in de wagen. Dan moet de baby dus op het juiste moment slapen als je in het restaurant zit. Wij moeten hier thuis altijd al om de beurt eten. Die baby die slaapt bij ons nooit met etenstijd 🤣
2 maanden geleden
Reactie op Charlotte1987!
Ik volg ook van de vrouwen op Instagram die rustig in een restaurant zitten ...
Hier hetzelfde.... de pizza's waren net klaar... nemen ze eerste hap en hop de kleine heeft ook honger🤣 dus kleine aan de borst en bord op schoot.
Ze willen gewoon graag ook mee eten vermoed ik
2 maanden geleden
Reactie op WeS187
Gewoon een keer DOEN.
Ik ben vorige week voor m'n nagels weggeweest.
Dat ...
Laat maar zitten. 😑
Man komt thuis, ik heb de hele dag met een jengelende baby op m'n arm gezeten, en gisteren ook al.
Kotst over z'n schone romper én over mijn schone shirt, iedereen weer schone kleren aan, baby blijft jengelen.. Uiteindelijk zegt ie "Zal ik 'm even pakken?"
Nou ja, graag ja, ik heb hem al de hele dag.
Ga ik wat te drinken pakken, hoor ik hem tegen de baby zeggen "Trouwens, als je toch alleen maar huilt kan je net zo goed in de box huilen" en hij legt 'm weg.
IK DOE DIT DE HELE DAG HE, hoé ben jij hier na 3 uur al zo klaar mee?
Hoe doe je dat straks als ik op jouw vrije dag weer ga werken?
Ik snap wel dat hij soms even niet weet wat ie ermee aan moet, dat hebben we allemaal, maar dan is wegleggen wel het stomste!
2 maanden geleden
Nu doet ie zelfverzonnen "Baby-yoga" en is op alle mogelijke manieren aan het fietsen met de benen van de baby 😂
De baby vindt het allemaal best, die ligt heerlijk relaxed op z'n schoot nu.
Blijkbaar besefte hij zelf toch ook dat de box niet de oplossing was.
Ik heb er expres niks van gezegd maar toen ik terug kwam had hij hem er alweer uot gehaald..
2 maanden geleden
Reactie op WeS187
Laat maar zitten. 😑
Man komt thuis, ik heb de hele dag met een jengelende ...
Ja maar dit dus precies. Dan hoor ik hem zeggen: nou hou nu op. Gast je hebt hem een uur, doe normaal.
En omdat ik weet dat hij hem makkelijker laat huilen, wat juist tegen mijn idee in gaat als ze zo klein zijn, hou ik hem liever bij me ten koste van mijzelf.
Als ze wat ouder zijn mogen ze leren wachten en dat huilen niet betekent dat iedereen in de houding springt. Maar nu vind ik hem echt nog te klein en moet hij lekker veilig zijn :)
2 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Ja maar dit dus precies. Dan hoor ik hem zeggen: nou hou nu op. Gast je heb ...
Hier laten we hem max 10min huilen, maar dat is dan echt doordat je bijvoorbeeld op de wc zit😬
Hij ligt nu na de voeding heerlijk bij me te snurken. Zo vredig en happy is hij vandaag
2 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Ja maar dit dus precies. Dan hoor ik hem zeggen: nou hou nu op. Gast je heb ...
Hij heeft hem net in bed gelegd en ik heb stiekem gekeken 🤭 (Verder geen trust issues ofzo 😂) en dit was zo schattig! Eigenlijk zo'n beetje precies als hoe ik het ook doe
2 maanden geleden
Oké… vanmiddag had Lina maar kort geslapen, normaal slaapt ze uuuuuuuuren in de middag, dus die was doodop. Ging eten bij m’n zus, dus hield m’n hart al vast want ja: vermoeidheid en prikkels 😶
Daar had ze ongeveer een kwartier geslapen… dat schiet natuurlijk niet op.
Richting half 8 naar huis, hier even rustig bijkomen en naar bed. Brullen. Oké, dan wiegen ik je… ook niet goed. Uiteindelijk aan de tiet, als human pacifier. Komt nagenoeg geen melk meer maar ze valt ervan in slaap dus prima. Maar iedere keer als ze in slaap viel, werd ze woest omdat die tepel uit der mond ging.
Speen aangeboden, nog bozer dus maar weer aan de borst. Tepels zijn inmiddels helemaal beurs van het 100x opnieuw aanhappen. Geeft niet, als de op z’n minst dan meer slaapt! Grrr!
Uiteindelijk liep het alweer redelijk tegen voedertijd dus een fles. Slapend de fles drinken en slapend in bed gelegd…
Eindresultaat: ze ligt wakker in bed 😢
Ze huilt niet maarja, dat is een kwestie van tijd natuurlijk.
Heb net zelf in elk geval wel even een traantje weggepinkt 😅
In m’n hoofd red ik het dan op zich wel prima maar lichamelijk is dit best wel zwaar. Door m’n HG zwangerschap, stond ik lichamelijk al een paar punten achter en met die kutknip schiet het ook niet op. Dat begint ook weer te bloeden, als ik druk met haar in de weer ben. (Wiegen betekent wrijving 👍🏼)
Dit was mij spreekbeurt xoxo
2 maanden geleden
Niet echt klagen maar. Willen douchen en je staat al zonder kleren en de kleine begint te huilen omdat ze bij je wil zijn. Vest andersom aan baby weer sussen zo 4x heen en weer geweest van de badkamer naar de woonkamer. Toen maar handoeken in het baby badje gelegd en de baby daarin gelegd en toen kon ik douchen. (Vriend is meerder dagen savonds aan het werk en sochtends kom ik niet aan douchen toe)
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Oké… vanmiddag had Lina maar kort geslapen, normaal slaapt ze uuuuuuuuren i ...
Ohh heftig is het hè, als ze niks willen en dan ook niet gaan slapen.
Soms twijfel ik of hij echt ongemak heeft (van krampjes of erger), of dat hij gewoon stikkapot is en drastisch een paar uur moet slapen.
Vaak is het dat laatste, maar ja, krijg hem maar eens in slaap 😑
In bed dan, bedoel ik, op de arm gaat nog wel (totdat je 'm weg legt).
Kind is vandaag 2 maanden (morgen 9 weken) oud en ik weet gewoon soms nog stééds niet wat hij nodig heeft.
Het maakt je zo aan het twijfelen of je het allemaal wel goed doet!
En ik krijg dan een soort onenigheid met m'n man, want ik denk A. en hij B. en ja, wie heeft dan gelijk 🤷🏻♀️
Maar jij hebt 's avonds geen partner om even mee te sparren en dat lijkt me ook heftig op momenten!
2 maanden geleden
Ik heb soms zo het gevoel alsof ik het allemaal alleen moet doen. En ik snap dat mijn vriend ook gewoon zijn leven moet blijven leven en hij bepaalde hobby’s heeft. En ik heb er zelf voor gekozen om borstvoeding te geven. Maar door alle hormonen in mijn lijf voel ik me soms zo alleen..
2 maanden geleden
Reactie op WeS187
Ohh heftig is het hè, als ze niks willen en dan ook niet gaan slapen.
Som ...
Ja hier was het echt oververmoeidheid, krampjes zijn hier niet meer en blijven hopelijk ook weg.
Lina valt wel in slaap op m’n arm maar wordt ook snel weer wakker, op dit soort dagen tenminste. Als alles gewoon loopt zoals het moet lopen, dan slaapt ze rustig 3 uur op me 😅
Ik snap helemaal je onzekerheid, die heb ik ook hoor. Dan huilt ze zo zielig en dan weet ik het écht niet meer…
Dan is het idd wel lastig dat ik dan ‘s avonds niemand thuis heb. Man thuis is ook niet zaligmakend, als ik jullie verhalen hoor maarja… je bent wel wat minder alleen 😅
Maar goed, is mijn bewuste keuze om het zo te doen dus mag er niet teveel over klagen.
Ze slaapt nu in elk geval, thank the lord.
Ze heeft nu alleen om 21:00 in principe de laatste fles gehad en niet opgedronken 👍🏼
Dus ik blijf maar weer wakker tot een uur of half 12 om haar toch nog een flesje van 100 ofzo te geven, zodat ik vannacht hopelijk wel knap kan slapen.
Het leuke is… dit soort dagen heb ik met Lina als haar ‘schema’ afwijkt. En morgenochtend heb ik consultatiebureau én verloskundige dus ik kan m’n borst nat maken voor morgen, dat wordt minimaal een herhaling van vandaag 😭
2 maanden geleden
Reactie op Veer27-07
Ik heb soms zo het gevoel alsof ik het allemaal alleen moet doen. En ik sna ...
Dat gevoel ken ik! De nachten zijn ook zo gezellig als die mannen naast je liggen te snurken🤬
Mijn vriend kwam net de kleine brengen, dus leg hem aan.... gaat ie met een harde plof op bed zitten... dus ik zeg aub beetje voorzichtig he me tepel zit in die kleine dat doet zeer.... nou meneer is gepikeerd naar beneden vertrokken, want ik moest niet miepen🤣🫣😅 tis mijn tepel.... en die kleine hangt eraan
2 maanden geleden
De buurman is op z'n gemak nog ff alles aan het stofzuigen (met de ramen open dus dat hoor je kei goed) en boven dat geluid uit aan het schreeuwen anders verstaan z'n kinderen hem niet.
Zal ik dat vannacht als ik Moos om 3u de fles gegeven heb ook ff gaan doen?
Doe ik daarna meteen ff de achtertuin met de bladblazer.
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Maar hoezo zijn leven moet blijven leven en hobby’s? Toch niet ten koste va ...
Niet persee ten koste van maar ik ben wel vaak alleen met onze kleine meid. Hij zegt dan dat hij het af en toe graag van me over zou nemen zodat ik ook eens iets kan ondernemen voor mezelf maar dat kan helaas niet door de borstvoeding. Nou moet ik er eerlijk ook nog niet aan denken om langer dan een half uur weg te gaan van mijn dochter.
2 maanden geleden
Reactie op Veer27-07
Niet persee ten koste van maar ik ben wel vaak alleen met onze kleine meid. ...
Maar dat hij borstvoeding geeft, betekent niet dat hij dan wel ‘makkelijk’ weg kan gaan en jij veel alleen bent. Tenminste, dat kan wel maar als je je alleen voelt, is dat niet fijn en zou ik wel bespreekbaar maken!