1536 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Ik weet niet of het werkt natuurlijk, maar ik drink sinds 3 dagen 2/3 koppe ...
Venkelthee wordt sterk afgeraden door voedingscentrum. Je geeft dan al gauw teveel schadelijke stoffen door aan je baby. Zelfde voor anijsthee

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Ik weet niet of het werkt natuurlijk, maar ik drink sinds 3 dagen 2/3 koppe ...
Oh dat heb ik wel in huis, ga het proberen! Bedankt voor de tip:)

2 maanden geleden

Reactie op MTC

Venkelthee wordt sterk afgeraden door voedingscentrum. Je geeft dan al gauw ...
Dit werd vroeger gewoon gedronken door borstvoedende moeders tegen de krampjes. Ben er ook mee groot geworden en leef nogsteeds. Dus zo schadelijk is het allemaal niet is mijn mening😉 maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik ben ouderwets namelijk en die middelen werken hier beter dan de nieuwe lijst

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Dit werd vroeger gewoon gedronken door borstvoedende moeders tegen de kramp ...
Vroeger rookten en dronlen moeders ook tijdens de zwangerschap. Er waren geen autostoeltjes en zonnebrandcreme was onzin. Zelf weten, maar sommige zaken kun je beter zelf uitzoeken ipv op dit forum van elkaar als waar aannemen

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Dit werd vroeger gewoon gedronken door borstvoedende moeders tegen de kramp ...
Mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap en dronk af en toe wijn. Ik leef ook nog!

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Oh Jezus, hoe is het mogelijk. Ik moet om half 10 van huis naar het consul ...
Ik heb dus ook om 10 uur afspraak bij de verloskundige. Babe is al wakker sinds 4 uur vannacht. Dikke ellende. Nu toch maar in de draagzak en dan maar hopen dat ik hem zo over kan leggen in maxicosi. Ben inmiddels te laat om te gaan lopen dus moet met de auto 👎🏻👎🏻👎🏻👎🏻

2 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Zou het kunnen zijn dat je melk in de avond/nacht niet genoeg is? Ik weet ...
Nee dit is echt een mythe. Eerder teveel dan te weinig ‘s nachts. Sommige babies zijn gewoon onrustig helaas. En als er sprake is van mogelijke allergie dan is overstappen op kv echt het laatste wat je wil. Want dan moet je de medische molen in om het vergoed te krijgen en daar gaan zo een paar maanden overheen

2 maanden geleden

Reactie op kich

Ik heb dus ook om 10 uur afspraak bij de verloskundige. Babe is al wakker s ...
Lina heeft godzijdank nog eventjes geslapen net en der fles natuurlijk lang niet op want die viel weer in slaap natuurlijk. En ze slaapt dus geen boer dus straks meer spugen. Woehoeeee

2 maanden geleden

Weet je waar ik dus inmiddels bijna 10 uur later nog steeds strontchagerijnig van ben? Man ging gisteren drankjes doen. Prima. Eerst heeft hij nog geholpen andere kinderen op bed te leggen en daarna ging hij. Baby was onrustig in de avond. Tegen 21.30 dacht ik we gaan maar samen op bed liggen misschien slaapt ie dan. Om 23.30 ofzo begon hij in slaap te vallen. Dus ik blijf nog even recht zitten met hem. Komt man thuis om 23.45 en zegt doodleuk: waarom slaap je nog niet? Je klaagt dat je moe bent dan moet je op tijd naar bed gaan. Echt SERIEUS????!!! Denk je dat ik voor m’n lol nog wakker ben?

2 maanden geleden

Reactie op kich

Nee dit is echt een mythe. Eerder teveel dan te weinig ‘s nachts. Sommige b ...
Ja dat weet ik, en ‘s nachts maakt je meer aan omdat je dan rust. Maar doelde meer op de verzadiging van de baby.

2 maanden geleden

Reactie op kich

Hier ook de hele nacht onrustig. Ook op mij. En vanaf 4 uur niet meer gesla ...
Hier ook. Trappelen en kreunen. Zelf wel slapen en ik lig wakker. Ik wacht nog op de volle poepluier die normaal volgt

2 maanden geleden

Reactie op MTC

Vroeger rookten en dronlen moeders ook tijdens de zwangerschap. Er waren ge ...
Zijn wel hele andere vergelijkingen vind ik. Vriendin van me dronk nog venkelthee op aanraden van kraamzorg. Haar oudste is 13. Dus tot voor kort mocht het nog. Het onderzoek door universiteit van Wageningen spreekt ook van hoge concentraties estragol vanaf 4 koppen venkelthee of borstvoedingsthee per dag.

2 maanden geleden

Reactie op kich

Weet je waar ik dus inmiddels bijna 10 uur later nog steeds strontchagerijn ...
Ik ben zo blij dat mijn vriend niet zo is. Mag echt in m’n handen knijpen. Die had laatst een feestje,hij moest draaien licht en geluid. Hij was om 3 uur thuis en Robbie komt altijd tussen 4-5. Maar ik had al een vermoeden dat dat niet ging gebeuren. Is hij beneden gaan zitten om te wachten tot 4 uur om naar boven te komen zodat ik kon doorslapen. Super lief. Uiteindelijk is hij in slaap gevallen op de bank. Ik schrok wakker om 5 uur en dacht huh waar is hij nou. Ik bellen lag hij op de bank. Duizend keer sorry. Ik zeg kom naar bed. Wie weet komt hij helemaal nog niet. En Robbie kwam pas om 6 uur. Ook als hij iets heeft ‘s avonds dan zorgt hij ervoor dat hij met de laatste fles thuis is zodat ik naar bed kan.

2 maanden geleden

Reactie op kich

Bijna zelfde discussie zojuist. Man ging laat sporten. Komt 23.30 thuis. Heeft vandaag z'n verlofdag. Dus ik ging er eigenlijk wel vanuit dat hij mij een beetje zou ontzien, en dat ontzien is letterlijk alleen de fles doen tussen 5 en 7. Want ze trekt de nacht al flink door. Vandaag kwam ze om 0600. Ten eerste hoort hij haar niet. Dus ik maak hem wakker en vraag of hij een fles wil maken. Ik verschoon haar ondertussen, hij komt terug met fles ploft neer en tukt verder. Ik zeg dus net tegen hem van had je het niet voor 1 ochtendje over kunnen nemen. Zegt ie dan vraag je dat toch gewoon en je had gisteravond toch ook vroeger naar bed kunnen gaan... Nou ik heb even tot 1000 geteld en hem even uitgelegd waarom ik nog wakker was en ook even gezegd dat hij het ook uit zichzelf over kan nemen.

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

OMG gisteren trouwens (ff heel iets anders), ik parkeerde m'n auto in het c ...
Ik zat me gisteren te bekijken dat nu allemaal dikke wagens met laadpalen de plekken voorin bij parkeerplaatsen/garages hebben. Had die achterin gezet en maak eens familie parkeerplaats. Met die autostoeltjes en kinderwagens is het altijd gedoe

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1491

Sommige mensen denken in een vrachtwagen te rijden ipv een vw up...... die ...
Ik heb altijd deze eens achter willen laten, maar ik durf niet 😂

2 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Wat doen jullie als de peuter je uitdaagt ? Naar de trap heeft geen zin, da ...
Ik heb hier een 'saai' hoekje in de kamer opgezocht waar niks is waar hij wat mee kan maar ik hem wel kan zien. Hopelijk helpt dat wat. Hier vooral tijdens het voeden van de baby een draak!

2 maanden geleden

Reactie op kich

🤦‍♀️ ik vraag me soms af hoe ze ademen en lopen tegelijkertijd

2 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Love to dream hebben we geprobeerd, maar maakt geen verschil helaas. Het is ...
Heb je geprobeerd om je kindje op de buik te laten slapen? Dat helpt hier vanaf 4 uur s nachts erg goed. Zou ook nog gluten kunnen zijn. Hoop dat het snel beter wordt!

2 maanden geleden

Reactie op Janneke12-21

Zijn wel hele andere vergelijkingen vind ik. Vriendin van me dronk nog venk ...
Ja het is denk ik dat als je 1 keer weet dat het schadelijk kan zijn, dat je niet groepen bepaalde hoeveelheden gaat laten drinken om te kijken vanaf waar schade optreedt. Zolang dat onduidelijk is, wat ook per moeder/kind zal verschillen, zullen ze het helemaal afraden (denk ik)