2765 Reacties
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
@Guchi
Dat overweeg ik dus ook, vind deze pijn echt de hel.
Ze spuugt wel ...
Geef je al Sab Simplex of Infacol tegen de krampjes?
Viggo heeft vrij weinig last van de krampjes gelukkig maar de oudste wel flink meer ook icm jbpm. Daar werkte Sab Simplex heel goed voor!
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
@Guchi
Dat overweeg ik dus ook, vind deze pijn echt de hel.
Ze spuugt wel ...
Hoeveel flessen krijgt ze nu en hoe groot zijn die? Vrij vaak is reflux het gevolg van te veel voeden, misschien werkt de fles vaker, maar een kleinere hoeveelheid aanbieden. En de fles therapeutisch geven met de kleinste speen zodat er 20 min over gedaan wordt.
één maand geleden
@Immie26 oxycotine neusspray is al ongeveer 2 jaar amper te krijgen en sinds een paar maanden zo ongeveer niet meer. Het lastige is als je nu ergens een potje weet te scoren heb je er een week wat aan en dan moet je een nieuwe gaan zoeken weer. Deze neusspray helpt de toeschietreflex op gang. Heb je die wel gewoon? Dan kan het zijn dat je met domperidone al genoeg geholpen bent. Dit middel verhoudt je productie
één maand geleden
Gatsie niet wakker worden van de kleine die schreeuwt maar een kletsnat shirt en bed. 6uren doorslapen is heerlijk, maar de volgende keer maar een handdoek onder ne borsten leggen.
Gelukkig is de kleine nu wel wakker😁
Dat wordt vandaag maar boven alles dweilen, want alles is nat geworden oeps
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Hoeveel flessen krijgt ze nu en hoe groot zijn die? Vrij vaak is reflux het ...
Ze krijgt 6x 135, wat volgens mij best veel is maar ze heeft het altijd al gehad. Ze doet met speen 1 al rond de 25 minuten en ze had het voorheen ook met 10 minuten borst..
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ze krijgt 6x 135, wat volgens mij best veel is maar ze heeft het altijd al ...
Oh 25 minuten is netjes! Dan is het iig niet zo dat er een fles van 150+5/180+6 in 10 minuten ingegoten wordt 😉
Als ze zelf nergens last van heeft is het meer een 'was probleem'. Ook vervelend hoor, maar zou dan geen jbpm als loze vulling gaan geven. Mocht ze er wel echt last van hebben, zou ik kijken of je een oorzaak kan vinden van de reflux.
Succes 😊
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Oh 25 minuten is netjes! Dan is het iig niet zo dat er een fles van 150+5/1 ...
Ja dat is het lastige… het is dus niet alleen na de fles maar echt tot de volgende fles en dan is het echt zuur. Ze huilt niet maar kijkt ook niet gelukkig… de arts van het consultatiebureau wilde dus voorkomen dat het zeer gaat doen, aangezien het dus wel zuur ruikt.
Ik zit zelf echt in spagaat want natuurlijk wil ik dat ook voorkomen maar die krampen zijn ook vreselijk.
De was is idd een praktisch ding, had gisterochtend om half 10 al 3 golven in m’n decolleté 🤦🏼♀️
Ik heb net een flesje gegeven met een half schepje nutriton en dan met de gewone speen dus ze heeft er lekker lang over gedaan. Ik hoop dat ze nu misschien minder last heeft en dan gaan we kijken wat de dag brengt..
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ja dat is het lastige… het is dus niet alleen na de fles maar echt tot de v ...
Wat vervelend dat vele spugen zeg. Je hebt ook voeding tegen spugen, heeft het cb daar nog wat over gezegd? Of eerst nutriton proberen?
Vervelende aan iets veranderen is dat het vaak tijd kost en dan zit je ondertussen weer met die vreselijke krampjes 🙈
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ja dat is het lastige… het is dus niet alleen na de fles maar echt tot de v ...
Oh zo lastig! Heb je evt nog iets van signalen voor KMA? Reflux kan daar ook een symptoom van zijn. Of bijzonderheden bij de zwangerschap of geboorte, dat een osteopaat kan helpen?
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Oh zo lastig! Heb je evt nog iets van signalen voor KMA? Reflux kan daar oo ...
Nee, herken niet echt signalen van koemelkallergie. Ze hoest wel eens maar dat is vgm ook met reflux en verder geen uitslag, vlekjes of gekkigheid.
Heb wel een kut zwangerschap gehad en een zware bevalling, ze is ook geboren met de vacuümpomp. Daarom lopen we ook bij de osteopaat en er zit idd wel het een en ander in het lijfje bekneld, ook rond haar middenrif. Maar na 2 behandelingen merk ik in veel dingen verschil maar niet bij het spugen. Ik moet woensdag weer heen, kan nog even met hem overleggen..
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Nee, ze stelde gelijk nutriton voor.. zou het verschil kunnen maken om ande ...
Ja ik ben ook geen expert hoor, maar wij hebben bijvoorbeeld nu voeding tegen krampjes maar die is ook tegen spugen. Daar zit ook al jbp in. Voor ons werkt het goed, zou misschien ook wat kunnen zijn. Maar wij hebben het ook in overleg met cb gedaan.