2765 Reacties
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Herken je compleet. Ik probeer al 2uren de kleine in de co sleeper te krijg ...
Zo frustrerend, waarom denken die mannen nou toch dat we expres de baby niet stil krijgen of niet in slaap krijgen? Echt ik zou wel willen weten wat er in zo’n hoofd om gaat af en toe. Maar altijd “fijn” om te weten dat we niet alleen zijn 🥲
één maand geleden
Reactie op Immie26
Ik haaaaat het zo als mijn man klaagt dat hij moe is en over dingen die hij ...
Ik denk dat die mannen niet doorhebben dat herstel van een zwangerschap en bevalling niet na paar weekjes voorbij is en dan met de gebroken nachten erbij we gewoon echt niet de oude nog zijn.
Volgens mij zien ze ons verlof ook als een vakantie net als de buitenwereld zonder kinderen... Dus dat wij moe zijn wuiven ze weg. Zij werken alweer dat is pas echt vermoeiend😅
één maand geleden
Wat een chaotische avond!! Eerst poepbroek die zwaar doorgelekt was, arm kind had net n uurtje schone luier aan, daarna kwam de inhoud van de fles er haast volledig uit. Nou, man en zij gedoucht, alles en iedereen weer netjes. Willen we ze naar bed brengen, is de kruik die t bedje voorverwarmd gaan lekken.. alles zeiknat. Pfft. Maar goed. Ze ligt schoon, droog, en met alsnog n half flesje in dr maag in het mozesmandje te slapen. Ik ben kapot, welterusten 😅
één maand geleden
Reactie op Immie26
Zo frustrerend, waarom denken die mannen nou toch dat we expres de baby nie ...
Ja want wij zijn vrij en hoeven niks te doen..... nou ik moet om 0815 met de kleine bij het cb staan! Dus ik ga er ook om 6uur uit. Joh wat maakt het allemaal uit dat je amper slaapt..... want schat wat eten we vandaag? En zolang die mannen maar gewoon 8uren kunnen maffen.... ik doe wegens bv alle nachten alleen en ik kan dan heel slecht er tegen dat hij zegt ik ben moe
één maand geleden
Reactie op Janneke12-21
Ik denk dat die mannen niet doorhebben dat herstel van een zwangerschap en ...
Hoe vaak de mijne zegt "Maar ik heb xe hele dag gewerkt" dan denk ik oprecht, dat mijn dagen soms zwaarder zijn.
Maar dat krijg ik hem gewoon niet uitgelegd.
Zeker niet als baby bij thuiskomst heerlijk braaf op m'n arm ligt te slapen.
En dan heb ik ook alle was weggewerkt, de vaatwasser leeg gehaald en opgeruimd, de hond 2x uitgelaten (met kinderwagen of draagzak) en meestal een keer gestofzuigd.
En het gros doe ik met baby in de draagzak want die slaapt overdag niet alleen.
Komt 'ie nog wel achter straks als ik op zijn papa-dagen ga werken.
En dan zeg ik bij thuiskomst ook "Maar ik heb de hele dag gewerkt" en daarna ga ik klagen dat er nog was in de mand zit.
één maand geleden
Reactie op WeS187
Hoe vaak de mijne zegt "Maar ik heb xe hele dag gewerkt" dan denk ik oprech ...
Poeh, ik moet zeggen dat ik het huishouden een beetje laat voor wat het is en daar helpt hij dan wel mee haha. Maar de wasmand zit altijd vol en stofzuigen zou ook wat vaker mogen. Maar idd ik snap de moraal van je verhaal. Mannen 🙄
één maand geleden
Reactie op Immie26
Poeh, ik moet zeggen dat ik het huishouden een beetje laat voor wat het is ...
Ja wij hebben een hond en een kat en ik leg de speelmat een paar keer per dag midden in de woonkamer, dus als ik dan niet gestofzuigd heb vind ik dat geen hygiënisch idee.
En de was doen is, als ik dat steeds een beetje bijhoud, 10 minuten werk (de wasmachine en de droger doen het meeste werk 🤣).
1 mandje opvouwen en wegleggen is de moeite niet.
Maar goed, de rest laat ik ook mooi voor wat het is hoor!
Ga echt niet alles stoffen of m'n keuken een grote schoonmaak geven..
Bed verschonen schiet er zelfs weleens bij in. 🤭
Vanmorgen dacht ik "Oja da's denk ik ook alweer bijna 2 weken geleden" en ik heb het vandaag alsnog niet gedaan 🤷🏻♀️
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Ja want wij zijn vrij en hoeven niks te doen..... nou ik moet om 0815 met d ...
Zoveel respect voor alle mama’s die ‘s nachts borstvoeding geven! Ik heb daar zo weinig energie voor, we gebruiken daarom de Baby Brezza ‘s nachts. Zelfs als ik overdag borstvoeding geef, heb ik het al zwaar omdat ik dan zo moe en energieloos ben. De mannen moesten eens weten wat we allemaal doormaken: alle energie die er benodigd is om de kleine in slaap te krijgen, moedermelk te produceren, constant ‘aan’ staan en alert zijn, etc..
één maand geleden
Reactie op WeS187
Oh ik dacht net "laat ik het gesprek nog eens aangaan" en nu is 'ie boos naar bed. 🤣
Misschien moet hij de volgende keer zelf 38 weken een kind dragen, 40 uur lang ingeleid worden, geknipt en bevallen met weeënstorm zonder verdoving, en nu 10 weken pp nog naar de fysio omdat je door je heupen zakt als je opstaat.
Met je "wat eten we vanavond"
Maar hey, IK ben vrij en HIJ heeft de hele dag gewerkt.
Is goedddd!
één maand geleden
Uuuughh beeb gaat om 2:00 vannacht weer zn wakkertijd in…en gaat protesteren als ik niet met hem rondloop. Als ie eenmaal slaapt red ie het ook nog niet tot 7 uur dus weet nu al dat we dit weer een tweede keer gaan doen vannacht. M’n rug en voeten zijn kapoooooot.
één maand geleden
Reactie op Kersepitje2022
Uuuughh beeb gaat om 2:00 vannacht weer zn wakkertijd in…en gaat protestere ...
Vermoeiend hè! 😮💨
één maand geleden
Ben uit eindelijk met de kleine aan de borst in slaap gevallen. En heb hem om half 1 in de co sleeper gelegd. Geen idee hoelaat ik heb de borst aanbood😅 maar niet getreurd sta er alweer. Kleine slaapt slecht de laatste 3 nachten. Zo hopelijk nog uurtje pakken voor de wekker gaat..
Gelukkig snurkt me vriend, want anders is hij zo moe
één maand geleden
Reactie op kaarllieeen
Ja
Sommige babies lusten bv uit de vriezer niet.
Wat je in het vervolg kan doen is de melk eerst pasteuriseren. Dat voorkomt de rare smaak van vriezermelk. Je kan het even opzoeken hoe het moet. Maar ik meen me te herinneren water aan de kook in een pannetje en dan uitzetten het voor. Flesje bv 5 minuten erin laten staan en dat was het.
Voor de melk die je al hebt. Eventueel proberen te mengen met verse melk. En dan als dat goed gaat zou je kunnen proberen de mengverhouding steeds aan te passen. Dus ssmteeda meer vriezermelk. Maar als je pech hebt lust je kleine het gewoon niet en kan je de vriezermelk niet gebruiken 😢
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Ja want wij zijn vrij en hoeven niks te doen..... nou ik moet om 0815 met d ...
Ik snap je helemaal. Hierbde zelfde frustraties en opmerkingen. Ik denk helaas dat als je de hele nacht zelf doet (hier ook) de mannen eigenlijk niet eens in de gaten hebben wat we allemaal doen ‘s nachts. Ze slapen er grotendeels doorheen
één maand geleden
Reactie op WeS187
Lekker een keer op een dag dat hij vrij is iets voor jezelf plannen, de hele dag. Met een vriendin op pad, dagje sauna. Dan kun jij opladen en komt hij er eens achter hoe het is om de hele dag alleen met een baby te zijn. Dat werkte hier bij de eerste een stuk beter dan uitleggen waarom de hele dag met een baby zijn niet makkelijk is :)
één maand geleden
Reactie op kich
Ik snap je helemaal. Hierbde zelfde frustraties en opmerkingen. Ik denk hel ...
Klopt en de kleine man slaapt nu weer 1.5uur en dan moet ik hem zo wakker maken😭😢 moeten om 815 bij het cb zijn. Onmenselijk. Kind is al vermoeid en dan moet ik hem uit de slaap halen die hij hard nodig heeft.
Mijn borst vind het fijn dat hij zo komt. Hopelijk slaapt hij vandaag wat overdag, want anders wordt het heel zwaar. Heb zelf ook amper geslapen