2765 Reacties

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Uhmmm okeee… Ik ben bij m’n moeder en het is 5 uur geweest dus huil uurtjes ...
Soms is het gewoon echt even dat ze bij iemand anders liggen hoor. Vreemde ogen dwingen denk ik😅 Dit gaat met van alles nog gebeuren straks ook met eten bijvoorbeeld.

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Das gewoon beginnersgeluk

één maand geleden

Reactie op Janneke12-21

Soms is het gewoon echt even dat ze bij iemand anders liggen hoor. Vreemde ...
Ja en m’n moeder heeft dit nu 1 keer dus gaat er volledig ontspannen in, terwijl ik al angstzweet heb voor het 5 uur is omdat ik weet dat het weer aan gaat komen. Dat helpt natuurlijk niet… Maarja, het ging allemaal een beetje ongelukkig 🫣

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Mijn moeder wou hier de kleine vorige week ook sussen. Zei prima hier heb je hem en zijn speen succes! Heeft haar dik half uur gekost, koude koffie en een lamme arm had ze eraan over.... zijn slaap duurde 10min daarna🤣

één maand geleden

Hier een regeldag vandaag. Kleine komt om de 1.5-2uur voor een voeding. Weigert langer dan 30min te slapen ook😅 maar wij zitten chill op de bank erbij. Hij had afgelopen nacht van 22-5 en van 6 tot 9 geslapen. Dus kind heeft goed geslapen in elk geval. Hopen op weer zo'n nacht

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, vreselijk. Maar inderdaad wat Janneke al zei: vreemde ogen dwingen. En jij gaf zelf al aan dat je moeder er rustiger in stond dan jij. Of misschien was het beginnersgeluk, wat Charlotte zei. Hier een dag die om 5u begon, twee keer ondergepoept door meneer en hij doet z’n slaapjes alleen in de draagzak. Het is weer zo’n dag 😫

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Dat komt inderdaad echt doordat het niet mama is. Bij mij slapen alle kinderen van vriendinnen vrij makkelijk. Die van mij: no way

één maand geleden

Reactie op Chantal1491

Mijn moeder wou hier de kleine vorige week ook sussen. Zei prima hier heb j ...
Ze is hier nu ook alweer een tijdje aan het huilen 😅 We gingen eten en ik klaag altijd dat ik niet kan eten door die huil uurtjes dus nu is m’n moeder met haar op schoot aan t eten 👍🏼

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ze is hier nu ook alweer een tijdje aan het huilen 😅 We gingen eten en ik ...
Hahahah ach ik zit met een kleine die een regeldag heeft. Me vriend krijgt hem niet stil (raakt zelf gefrustreerd, dus kleine brult nog keer zo hard steeds). Ik laat me bedienen en gelukkig hoef ik niet vaak naar de wc etc🤣 anders brullen bij mijn vriend

één maand geleden

Reactie op Chantal1491

Hahahah ach ik zit met een kleine die een regeldag heeft. Me vriend krijgt ...
Hahaha ik denk dus weleens: gelukkig heb ik geen zwakke blaas over gehouden aan de bevalling. Ik zou niet weten hoe ik dat had moeten doen 😂

één maand geleden

@Koekoeksklok en anderen die hun kind veel in de draagzak hebben: maken jullie je kindje na een bepaald aantal uur wakker? Ik merk dat m’n zoontje vaak wel kan blijven slapen in de draagzak. Gisteren heeft hij daardoor een voeding overgeslagen (ik had zelf het gevoel dat hij die slaap echt nodig had), maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat wijsheid is. Vandaar mijn vraag: wat doen jullie?

één maand geleden

Reactie op sunshine2121212121

@Koekoeksklok en anderen die hun kind veel in de draagzak hebben: maken jul ...
En sorry, misschien niet geschikt voor de klaagmuur

één maand geleden

Ik hou het niet zo lang vol met de draagzak, want ik moet dan in beweging blijven anders wordt ze boos. Maar mocht ze slapen zou ik haar lekker laten slapen.

één maand geleden

Familie weekend met mega veel prikkels voor baby en mama. Is m’n schoonfamilie. Baby ging van hand op hand, met gore rokershanden die allemaal ongewassen waren, bleven maar aan z’n gezichtje zitten, telkens hoofden boven de wagen/het wippertje (laat dat kindje toch even). Hij was helemaal overprikkeld (ik ook). Daarnaast was mn schoonmoeder mega bezitterig over hem en als kers op de taart een zoen op z’n gezichtje vlak naast z’n mond bij vertrek van z’n oudoom. Ik heb wel aangegeven dat ze hem soms even moesten laten en dat ik z’n gezicht aanraken met ongewassen handen niet fris vind. Vond het zo moeilijk om dat van hand op hand te stoppen, gebeurde ook telkens als ik even niet oplette. En ze bedoelen het zo goed. Man hoe kom je dan niet over als psycho? Baby helemaal overstuur einde dag. Bah.

één maand geleden

Ik laat hem slapen. Als ik denk: nu zou hij wel wakker mogen worden, ga ik vaak wel zitten en zelf even chillen. Maar een slapende baby wakker maken durf ik niet 😂

één maand geleden

Reactie op Charlotte1987!

Ik hou het niet zo lang vol met de draagzak, want ik moet dan in beweging b ...
Hier helpt de fitnessbal nog en daarop hobbelen :)

één maand geleden

Reactie op kinderwens1995

Familie weekend met mega veel prikkels voor baby en mama. Is m’n schoonfami ...
Ik geef dan aan dat hij anders straks overstuur is en dat ik hem daarom bij me houd in de draagzak. Daar laten mensen je vaak toch met rust. Ik heb geen zin met een schreeuwend kind in de avond te zitten omdat mensen bezig blijven. Het is allemaal heel lief en goed bedoeld maar een baby kan niet voor zichzelf opkomen. Dus na een tijdje heb ik geen rekening meer gehouden met de andere mensen om me heen en kijk ik wat mijn kinderen nodig hebben. Zelf denk ik altijd dat mensen die het beste met mijn kinderen voor hebben ook dat willen wat voor mijn kind het beste is. De mensen die dat niet willen kunnen me persoonlijk de rug op 😁

één maand geleden

Soms laat ik haar slapen en soms maak ik haar wakker. Ligt er ook aan of ze al goed heeft geslapen die dag of juist niet. Vaak gaat ze een beetje spartelen en kreunen als het etenstijd is maar wordt ze niet per se wakker. Dan maak ik haar wel verder wakker. En nu maak ik haar sowieso wakker omdat ze door het sprongetje (vermoed ik) slecht drinkt en niet altijd zelf komt, maar als ze dan wakker wordt gemaakt en de fles krijgt drinkt ze dus wel. Dus niet één antwoord maar ik bekijk het per keer zeg maar.

één maand geleden

Nee ik maak hem nooit wakker. Wat ik wel meestal doe is hem wegleggen ongeveer 30 minuten voor de volgende voeding ongeveer. Als hij dan wakker wordt is dat prima. Als hij verder slaapt is dat ook prima

één maand geleden

@Charlotte, @Koekoeksklok en @Immie: bedankt voor jullie reacties! Fijn om te weten wat anderen doen. En ook goed om te merken dat we allemaal nog wat zoekende zijn. Ik gebruik die draagzak nu vaak als laatste “redmiddel”, waardoor-ie misschien al oververmoeid is en daardoor langer slaapt. Ik ga toch maar proberen ‘m eerder in te zetten.