2765 Reacties
één maand geleden
Oke, ik ga even een spreekbeurt houden. Gewoon omdat ik er vanaf moet.
Ik heb PCOS, heb ik volgens mij al een keer gezegd. Anyway, van m’n 13e/14e tot m’n 18e was mijn ‘cyclus’ 3 weken bloedverlies, 1 week niet, dan weet 3 weken bloedverlies etc. (En soms ook 6/7 weken bloedverlies non stop)
De eerste week van het bloedverlies was altijd meeega erg, echt niet een uur met een super tampon kunnen doen. Alle soorten pillen en hormoon kuren gehad maar niks stopte het bloedverlies.
Op m’n 18e kreeg ik een spiraal en toen was het ‘over’. Van altijd bloedverlies naar nooit meer.
In m’n pubertijd is dit natuurlijk onderzocht door de gynaecoloog en daar kwam PCOS naar voren. Bloedverlies kwam niet voort uit een eisprong want dat is simpelweg onmogelijk in 1 week tijd en de onderzoeken bevestigden dat.
Nou: moraal van het verhaal. Ik ben zo lekker kort van stof.
Ik ben sinds 2 dagen ‘ongesteld’, weet natuurlijk niet of het voort komt uit een cyclus, ik denk het haast niet maar who knows.
Maar ik verlies zo ontiegelijk veel bloed, ik kan niet eens een half uur met een tampon doen dus ik heb eigenlijk flashbacks van vroeger. Ik zal nu toch niet weer 3 weken bloed gaan verliezen en dat op repeat. Was eigenlijk niet van plan om weer een spiraal te nemen. 😶😶😶😶
Nou heb ik wel gelezen dat je eerste menstruatie na de bevalling erg heftig kan zijn maar toch word ik er een beetje benauwd van 😅
Volgens mijn fertiliteitarts was de kans echt heel klein dan mijn hormoonhuishouding zou resetten na de zwangerschap dus ik gok niet dat dit een gewone menstruatie is.
Nouja, als ik morgen nergens op reageer: dan ben ik dood gebloed 👍🏼
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ik ...
Ik heb dan geen pcos, maar sinds donderdag voor de tweede keer mn menstruatie. Ik zei gister tegen mn vriend als ik bloedarmoede had dan was ik er nu niet meer. Voelde het gewoon stromen met opstaan en lopen. Het is na een bevalling heel heftig. Ook met kleine stolsels gewoon echt vies😅.
Thanks voor de waarschuwing😂😂
Wie kunnen we bereiken eventueel😜
één maand geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Ik heb dan geen pcos, maar sinds donderdag voor de tweede keer mn menstruat ...
Vreselijk hè? Als ik op de WC ga zitten, loopt het eruit alsof ik plas, sorry voor deze informatie 😂
Hopelijk is het gewoon nog ff een goede schoonmaak van de baarmoeder en houdt het verder niet te lang aan 😅
06-zusvanKellaaa
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Vreselijk hè? Als ik op de WC ga zitten, loopt het eruit alsof ik plas, sor ...
Ja het is echt herkenbaar😅.
Ik hoop het ook voor je. Ellende.
Haha top thanks.
Trouwens blij met je babybuikje?
Hoe heb jij hem staan gewoon los of in een stolp?
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ik ...
Ik heb ook PCOS en ben 2 weken terug ongesteld geworden. Voor mijn zwangerschap was ik heel onregelmatig ongesteld, maar wel maar een dag of 5 totaal. Nu een dikke week en ook echt heftig. Het was 3 dagen weg en hup weer opnieuw 3 dagen. En ook nu af en toe nog wel wat bloed. Snap er geen reet van. Maargoed ik snapte het voor m’n zwangerschap ook niet 😂😅
Maar om even terug te komen op je verhaal, bij mij is het nu dus ook heel anders, dus misschien is het inderdaad niet de “normale” menstruatie, maar echt de eerste keer weer.
En je hebt nu natuurlijk ook geen spiraaltje? Wie weet als je die weer zou nemen veranderd het weer.
Ik wil ook een spiraaltje laten plaatsen maar verloskundige raadde aan nog ff te wachten tot 12 weken. Ben benieuwd hoe mijn menstruatie dan word..
één maand geleden
Reactie op MD999
Ik heb ook PCOS en ben 2 weken terug ongesteld geworden. Voor mijn zwangers ...
Ik heb nu geen spiraaltje idd en hormonen liggen sowieso compleet overhoop natuurlijk, merk dat sowieso al erg aan m’n huid en m’n suikerspiegel.
Wilde een spiraaltje dus eigenlijk niet doen, vind dat ik wel genoeg te voortduren heb gehad down under 😅
Maar goed, ik wacht het even af. Ik mag sowieso na 12 weken even een echo laten maken, om te zien hoe het er voor staat daarbinnen. Voor m’n zwangerschap had ik 60+ follikels op m’n eierstokken 🫠🫠
Ben erg benieuwd of de zwangerschap daar nog verandering in heeft gebracht.
één maand geleden
Reactie op Immie26
Hebben al onze kinderen afgesproken dat ze niet gaan slapen of zo 🤡
Dan heeft de mijne die memo gemist🙈
één maand geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Dan heeft de mijne die memo gemist🙈
Die van mij heeft de memo verscheurd. Zo wakker als ze de hele dag geweest is, nu is ze zoooo diep in coma. Krijg er amper een flesje in op dit moment haha
Ze drinkt altijd slapend maar nu is ze echt ver weg.
Haalde haar met poep uit bed en er zat een vlekje op haar romper en pyjama, geen poep maar wel nattig. Ik heb het maar gelaten, ze is zooo ver in slaap. Morgenochtend lekker in bad en dan is alles weer fris…
Volledig tegen m’n principes maar het is wat het is 😅
één maand geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Ik heb dan geen pcos, maar sinds donderdag voor de tweede keer mn menstruat ...
Ik heb ook geen PCOS maar nu ook voor de 2e keer ongesteld, het voelt verdomme alsof ik het weer opnieuw aan m'n bekkenbodemspieren heb.
Man man man wat een druk staat er daaronder op.
Ik moest straks tóch al naar de gynaecoloog dus dan vraag ik meteen of dat normaal is (want ik had dat altijd wel een beetje, maar dit?!) en of ze me bijvoorbeeld de pil of een spiraal ofzo adviseert. Zodat hopelijk de (last van) menstruaties minder wordt..
Heb dat spul allemaal 10 jaar geleden de deur uit gedaan maar misschien toch weer het overwegen waard.
één maand geleden
Reactie op Immie26
Hebben al onze kinderen afgesproken dat ze niet gaan slapen of zo 🤡
Die van mij heeft dan ook niet opgelet 🫣We kregen haar niet wakker voor de laatste fles (die was ook best laat, namelijk pas om 23.30 uur). Ze kwam nu uiteindelijk om 01.30 uur en is alweer in dromenland 🍼
één maand geleden
Baby ligt weer heerlijk te slapen. En wie is er weer klaar wakker?
🙋🏻♀️ Joe joe
En dan zijn ze vanaf vliegbasis Eindhoven ook nog bezig met militaire trainingen waardoor de helikopters mega laag vliegen.
Normaal vind ik dat hartstikke interessant (hoewel ik me gisteren de pleuris schrok, 3 militaire vliegtuigen, echt als in een film voor m'n gevoel 2 meter boven m'n huis) maar ik was even vergeten dat ze natuurlijk 's nachts ook oefenen 🥲
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ik ...
Bij mij waren na de eerste zwangerschap mijn menstruaties ook enorm heftig. Dat nam wel na een paar keer menstrueren af, maar het is altijd heftiger gebleven dan voor de zwangerschap. Alleen geen pcos ervaring hier, dus dat kan ik je niet vertellen. Maar dat leegbloeden binnen een half uur is wel herkenbaar. Ik heb geloof ik bij de eerste keer m’n overgebleven kraamverband gebruikt 😳
één maand geleden
Ok dit is er 1 voor de heerlijke momenten en de klaagmuur. Even getwijfeld maar toch maar hier:
Ik wordt dus net wakker van de babe. Die begint geluidjes te maken in de cosleeper (toch maar even alle rommel eruit gehuild). Kijk op m’n telefoon. Heeft dat kind 7 uur geslapen!!! (Dit is voor de heerlijke momenten)
Goed ik haal hem eruit en verschoon hem. Merk dat hij snotverkouden is 👎🏻
Boobs staan op springen en hij heeft superveel honger maar kan niet goed drinken door z’n verstopte neus. Vervolgens poept hij alles onder. Ga ik hem toch maar verschonen en moet hij hoesten en daardoor komt alle melk er weer in golven uit en moet ik mezelf en hem omkleden 👎🏻
Hopelijk gaat het meevallen die eerste verkoudheid, ik vind dat toch zo zielig
één maand geleden
Pff dan komt die kleine opeens weer voor een nachtvoeding.... enorm kreunen, scheten laten en in 10min klaar met drinken.... echt ik hoop kind dat je gewoon tot 8uur ofzo gaat slapen, want ik ben echt kapot