2765 Reacties
één maand geleden
Een clusterende kleine man vanavond en straks lekker voetbal kijken. Ik laat me bedienen vanavond, last van mijn rug en buik vandaag. Hopelijk ziet die kleine aap het en gaat hij vannacht eens slapen ipv gekke streken uithalen🫤 hopelijk is het clusteren een goed teken, want afgelopen 2 nachten waren drama en toen ging hij jiet clusteren
één maand geleden
Wat een verhalen 😨 Ik mag niet klagen over mijn bevalling, was ondanks dat het natuurlijk zeer deed echt een droom bevalling. Alleen heel jammer dat ze meteen onderzocht moest worden en naar de IC. Maar die zwangerschap, vreselijk! Eerste twintig weken iedere dag de hele dag misselijk en kotsen. Laatste twintig weken gepieker. En toch kijk ik ernaar uit weer zwanger te zijn in de toekomst, gek hè 😂
één maand geleden
Reactie op WeS187
Mij ook niet!
Een inleiding van 40 uur waarin precies níks gebeurde..
Ee ...
Mijn eerste was ook sterrenkijker met voorhoofdsligging. Kan me voornamelijk van die bevalling de persweeën wegpuffen en de katheter herinneren. Ring of fire viel in het niet bij die katheter. En toen dus flink gescheurd. Zei toen ook dit nooit meer en toen pas vol ongeloof naar m'n kleine man. 2.5 jaar later stond ik weer in het zkh, verloskamer er tegenover😅
één maand geleden
Reactie op Janneke12-21
Mijn eerste was ook sterrenkijker met voorhoofdsligging. Kan me voornamelij ...
Te vroeg geklikt.
Deze bevalling was echt prima vergeleken met de eerste. Mooi om het zo af te sluiten 😅
Vanaf eerste (?) wee tot aan geboorte 8 uurtjes. Alleen de ring of fire was echt een hele en heb toen ook niet nieuwe perswee afgewacht, op de naweeën van de tweede perswee haar er uitgeperst want dacht dat ik dood ging van de pijn.
één maand geleden
Baby slaapt heerlijk. Ik niet. Wakker liggen van een afbuigende groeicurve. Voelt toch wat amateuristisch na al 2 jaar voeden... Donderdag komt de lactatiekundige 🤞
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Baby slaapt heerlijk. Ik niet. Wakker liggen van een afbuigende groeicurve. ...
Goed dat er naar gekeken wordt door een deskundige, maar ik zou me niet teveel vasthouden aan curves hoor (zegt zij, met slechts 10 weken ervaring en geen 2 jaar).
Ze volgen allemaal hun eigen curve, en de ene stijgt harder dan de andere.
Ik zou kijken naar hoe tevreden je kindje is (en volgens mij gaat dat nu heel goed toch?) en niet naar het Nederlands gemiddelde...
Daar maken ze je knettergek mee.
Die van ons steeg veel te hard, nou en?
één maand geleden
Reactie op WeS187
Goed dat er naar gekeken wordt door een deskundige, maar ik zou me niet tev ...
Ja klopt, en een beetje afbuigen is niet erg, als ze maar weer evenwijdig aan een lijntje verder groeien. Maar dit is wel een keiharde afbuiging 😔 Eigenlijk hoort hij een beetje het lijntje van zijn geboorte te volgen (zoals de eerste 3 weken) en in de 7 weken daarna is hij zo'n 500g achter gaan lopen op dat lijntje, dat is wel echt flink.
Dat is opzich een symptoom van een allergie/intolerantie, dus hopelijk lost het zich op met mijn dieet aanpassen. Maar tot die tijd moet er ook wel meer melk in... Alleen weigert hij de 2e borst, en wil hij echt alleen drinken op zijn verzoek en vaak niet op dat van mij 🥴 ben er een beetje bang voor dat hij melk heeft gekoppeld aan: daar krijg ik buikpijn van.. 😕
één maand geleden
Reactie op WeS187
Goed dat er naar gekeken wordt door een deskundige, maar ik zou me niet tev ...
Ze zeiden bij die van ons van 4 jaar dat hij tegen obesitas aan zat. Nou weet niet waar het ziet maar hij heeft zware botten denk ik😅
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Ja klopt, en een beetje afbuigen is niet erg, als ze maar weer evenwijdig a ...
Wie weet is hij volgende keer wel meer aangekomen.
Het hangt aan zoveel factoren af. Wie weet net een volle poepluier gehad net voor het wegen.
En wat een leuke naam trouwens.
één maand geleden
Gelukkig komt m’n vriend morgen thuis. Want jeetje wat mis ik hem zeg. Niet eens qua zorg en helpen maar gewoon als partner m’n maatje. Die knuffel van hem of die kus. Hij zou misschien langer wegblijven maar ik ben morgen jarig dus ik zei je bent wel thuis dan.
Laatst een gesprek met hem gehad dat wij zoveel dichter bij elkaar gekomen zijn na de komst van Robbie. En ik weet dat het anders kan. Niek z’n vader 3,5 jaar geleden gedag gezegd vanwege ruzies.
Maar deze is echt van goud.
één maand geleden
Goed ik ben dan pas sinds 5 weken moeder en weet echt niet alles etc. Maar ik doe wat goed voelt.... maar ik wordt helemaal gek van mensen die het allemaal beter weten.
Zo de opmerkingen van mijn oma en moeder:
Die kleine heeft genoeg gewicht, die heeft geen nacht voeding meer nodig. .... hij komt er toch echt voor opeens weer sinds 3 nachten🤷♀️🫤
Laat hem maar brullen, want daar leren ze van.
Waarom ligt hij nogsteeds bij jullie op de kamer, dat is veel te lang.
Je hebt hem te veel bij je liggen, zo leert hij nooit zelfstandig te zijn.
Dat kind kan zich prima alleen vermaken in de box. Brult het dan negeren.
Borstvoeding op verzoek is onzin, kind hoort om de 3uren te eten. Komt het eerder dan moet je het niks geven en gewoon laten janken.
Nu vind mijn vriend opeens ook dat de kleine prima een half uur mag huilen. Dit gaat tegen mijn gevoel in en ik neem hem dus dan ook lekker bij me.
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Goed ik ben dan pas sinds 5 weken moeder en weet echt niet alles etc. Maar ...
Het lijkt wel of (schoon)moeders 30 jaar terug in de tijd gaan en denken dat het nog steeds zo moet terwijl ze het eigenlijk vergeten zijn? Ik snap helemaal wat je voelt! Hier zeggen ze allebei als ze heel even huilt ‘het zit niet lekker hè’, die zin kan ik niet meer horen. 🙃 En bij elk geluidje wat ze maakt stoppen ze er het liefst een flesje in.
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Niet naar luisteren hoor! Die oudjes zeggen dat allemaal op de een of andere manier en ik geloof er niks van dat zij zich daar aan hielden.
Gewoon je eigen gevoel volgen.
En oh ja. Om de 3 uur voeden met bv is de reden dat het bij onze moeders allemaal niet lukte met de bv, is slecht voor je productie.
En ik zou aan je vriend eens vragen waarom hij in godsnaam zijn zoon een half uur wil laten brullen? Waar is dat goed voor???!!!’
Nee hoor, volg je eigen gevoel
één maand geleden
Reactie op kich
Nou bleek ik dus toch gelijk te hebben toen meneer gisteren 7 uur sliep. He ...
Ah nee, beterschap voor het ventje! Zo sneu om te zien
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Precies, wat @kich al zei, volg je eigen gevoel! Jouw instinct klopt
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Allemaal onzin adviezen. Je weet zelf wel wat goed voor hem is en daarbij hebben die kleintjes geborgenheid nodig, dat heeft niks met zelfstandigheid te maken!
Net als voeding, honger is honger en hij heeft het nodig, dat doet hij niet om jou te pesten.
Lekker laten lullen!
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Op deze leeftijd kan je ze nog niet verwennen / gewend maken.
Ze huilen als er wat is en echt niet om jou te testen of te kutten.
Dus inderdaad, je doet het goed!
Gewoon die kutadviezen negeren, en zeker niet je baby..
En je man, sorry voor hem, moet ook z'n mond houden.