2765 Reacties
één maand geleden
Reactie op WeS187
Op deze leeftijd kan je ze nog niet verwennen / gewend maken.
Ze huilen al ...
Ja klopt de kleine heeft nu nacht nummer 3 dat hij 2x komt..waarom geen idee🤷♀️ ik zorg 24/7 voor hem en ben zelf ook helemaal kapot soms. Kleine slaapt overdag amper en begint nu in de nachten ook te klooien..hoop dat het een fase is, want tis zwaar op deze manier
één maand geleden
Kan iemand mijn baby uitleggen dat ik geen uithongeringspoeder én geen RedBull in z'n fles heb gedaan?
En dat 180 echt genoeg is, dat hij niet nog meer krijgt en dat het 05.15 is, mama al 3 kwartier met hem in de weer is en héél graag nog even zou slapen?
Bij voorbaat dank.
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Ja klopt de kleine heeft nu nacht nummer 3 dat hij 2x komt..waarom geen ide ...
Hier ook alweer de derde keer vannacht 👎🏻 het is zwaar maar je kan het! Probeer anders als het lukt samen met te kleine een dutje te doen. Dus gewoon bij je nemen in bed, dan slaapt hij wat langer hopelijk
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Ja klopt, en een beetje afbuigen is niet erg, als ze maar weer evenwijdig a ...
Wat vervelend. Hopelijk kan de lactatiekundige nog iets vinden wat helpt, want ik vermoed uit je berichten dat bv erg belangrijk voor je is en ik hoop dat je zo door kunt gaan en de groei snel verbetert ❤
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Goed ik ben dan pas sinds 5 weken moeder en weet echt niet alles etc. Maar ...
Aaaah adviezen uit het stenen tijdperk. Precies waarom het een kv generatie is en het nu zo fantastisch gaat met de ggz wachtlijsten.
Mocht je nog feitelijke reacties hebben:
- Nachtvoedingen zijn tot 1,5 nog heel normaal. En dat is zwaar, maar je helpt me meer als je me steunt, dan door zo'n opmerking te maken.
- Nee, huilen is hun enige vorm van communicatie. Door niet te reageren op hun huilen leren ze inderdaad wat, namelijk dat ik ze toch niet help als ze me nodig hebben. Precies wat je niet wil leren toch?
- Ivm lager risico op wiegendood wordt op eenzelfde kamer tot 6-12 maanden aangeraden.
- Zelfstandigheid komt voort uit diepe afhankelijkheid. Wij hebben ook niet leren zwemmen door zonder zwembandjes het diepe in gegooid te worden.
- Hij heeft 9 maanden 24/7 in de buik gezeten. Hij heeft soms gewoon heimwee naar mama.
- Borstvoeding op verzoek is hoe het hoort. Een kind weet zelf het beste als ze trek hebben. Misschien als ze zelf voor de 2e keer binnen 3 uur wat in hun mond stoppen (eten of drinken) "alweer??? Moet je er geen 3 uur tussen laten?"
Wat naar dat je vriend ook met die ouderwetse winden mee waait. Baby's zijn geen robots, maar minimensjes met een ingewikkelde handleiding waarvan de handleiding nou net even niet is meegeleverd in de placenta. Je doet het super goed!! Mocht je informatie backup voor je gevoel willen:
- Insta: the gentle Kidd, the nurturing kind, liefde van een moeder
- boeken: zachte nachten, wat baby's nodig hebben.
Je doet het super goed!! Blijf je gevoel volgen, zoals ik dat lees zit dat helemaal goed. En de rest van de omgeving moet maar eens kiezen: jouw steunen, of heeeel snel hun mond houden.
één maand geleden
Baby heeft perfect geslapen. Ik heb een prachtig plafond bestudeerd. Gelukkig is mijn man thuis vandaag.
Bah ik hoop toch snel dat hij gaat groeien. Die zorgen is niks. Wil toch het laatste stukje verlof (wat officieel nu af is, maar nog vakantie tot begin november) een beetje zorgeloos in kunnen. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn. Laat dit jaar snel voorbij zijn.
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Goed ik ben dan pas sinds 5 weken moeder en weet echt niet alles etc. Maar ...
Zoals de anderen hier al hebben gezegd: baby’s huilen niet voor niks, dat is hun enige manier van communiceren, dus dan is er altijd wel íets aan de hand. Ik laat de kleine max. 3 minuten huilen voordat ik haar oppak en probeer te begrijpen wat er mis is. Soms is alleen oppakken en wiegen genoeg, ze heeft na die 9 maanden in mijn buik nog behoefte aan geborgenheid. En dat vind ik heel mooi: weten dat zij zich veilig bij me voelt. Voor je het weet, worden ze steeds meer zelfstandig en willen ze niet meer gedragen worden.. Ze worden zo snel groot! 🥺
Hoe moeilijk het ook kan zijn: probeer die ‘adviezen’ te negeren. Ik kreeg ze ook van mijn moeder en ben een keer goed duidelijk geweest dat ze er mee moest kappen.
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Dat deed mijn oudste ook opeens (vanaf ongeveer 1 mnd oud van de gemiddelde naar de -2 lijn gezakt). Ze is nu twee en pas net weer een lijntje geklommen. Maar al die tijd vrolijk, gezond, bij in de ontwikkeling en dus 'gewoon' wat lichter geweest.
Mijn tip: kijk vooral naar je hele baby, niet alleen het gewicht. En baseer daar op of je je zorgen maakt en wat je eraan doet.
De mijne kon ik trouwens wel op mijn verzoek voeden, dus ik voegde een voeding toe. Maakte geen klap uit voor haar gewicht😅. Ze dronk gewoon op elk moment wat minder waarschijnlijk. Ze pakken echt zelf wel waar ze trek in hebben.
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Zou me hier ook niet druk over maken. Bij het cb zijn ze al vrij snel angstig, zeker als een kind onder de gemiddelde groeicurve hangt (maar wel eigen lijn redelijk volgt.
Ik zou sowieso even aankijken. Baby is verder tevreden toch? Je hebt waarschijnlijk al de oorzaak gevonden van de lichte daling.
één maand geleden
Reactie op Janneke12-21
Zou me hier ook niet druk over maken. Bij het cb zijn ze al vrij snel angst ...
Het cb vindt hier nog niks van 😅 Ik vind het vooral zelf te hard afbuigen, voor mijn gevoel klopt het niet. Als hij altijd op de -1 lijn had gehangen, of op de -2 helemaal prima. Maar nu gaat hij in een paar weken tijd van de +1 naar de 0 en als het zo door gaat over een maandje door de -1. Dan is hij 2 lijntjes gezakt en pakt hij er geen enkele op. Ik vind een halve kg onder je eigen lijntje (dus ongeveer 100g per week te weinig aankomen) ook niet meer echt een lichte daling.
Gelukkig komt morgen de lactatiekundige, samen maar even een plan maken. 😊
één maand geleden
Reactie op Guchi
Zoals de anderen hier al hebben gezegd: baby’s huilen niet voor niks, dat i ...
Dat doe ik ook☺️ hij is gewoon heel graag bij mij en ik volg echt mijn gevoel erin. Soms is het gewoon ook even kort drinken en bij me zijn. Soms is het erge honger, maar hem laten huilen doe ik eventjes en geen half uur ofzo
één maand geleden
Reactie op WeS187
Klaarwakker
🎶 strak strak in mijn slaapzak zak kijk hoe ik geen slaap pak🎶
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Het cb vindt hier nog niks van 😅 Ik vind het vooral zelf te hard afbuigen, ...
Wat je zelf al zei: zo'n allergie of iedere vorm van ziek zijn kost ze energie. Dus denk dat je een goede reden hebt waarom het even dipt. Komt goed :)
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Dat doe ik ook☺️ hij is gewoon heel graag bij mij en ik volg echt mijn gevo ...
Goedzo. Gaan ze ook op paard en wagen naar een huis zonder elektriciteit? Of accepteren we met z'n allen dat dingen veranderen. Je doet het heel goed en ik weet dat ik ook rond 6 weken het zwaar begon te vinden. Ik heb hem nog steeds vrijwel continue (mijn man heeft nog steeds geen verlof gevraagd dus hij heeft of de 3 kinderen, of werkt) en het gaat wel beter met hoe ik me voel. Soms nog dipjes maar ze zijn minder. Het wordt makkelijker ❤️
één maand geleden
Krampjes door dat stomme rota vaccinatie😭 ik vind m zielig. En op de achtergrond doet zijn broer alles wat niet deugt..
één maand geleden
Al weken bezig met de kinderopvang om wendagen in te plannen. Over 3 weken is het namelijk al zover.
Ik word nu al gek van de slechte communicatie en ze is er nog niet eens geweest!
Ik krijg al buikpijn bij het idee dat ik haar bij vreemden achter moet laten, dit helpt dan ook niet echt 🙁