2765 Reacties

één maand geleden

Reactie op Koekoeksklok

Krampjes door dat stomme rota vaccinatie😭 ik vind m zielig. En op de achte ...
Lina krijgt straks de rota druppels. Krijg nu al flashbacks van toen ik de jbpm ging proberen 🫣🫣

één maand geleden

Reactie op MD999

Al weken bezig met de kinderopvang om wendagen in te plannen. Over 3 weken ...
Ik snap helemaal dat het een rotgevoel geeft maar het is echt heel lastig om die intake en wendagen te plannen. Ze willen dat jouw kindje de vaste leidsters ziet, dat jij een intake met de mentor hebt en dat moet op een moment dat er genoeg personeel is, personeel ís een drama op het moment. Ook is een wenkind, een extra kind dus soms moet daar ook extra personeel voor ingezet worden. Of de maximale groepsgrootte is bereikt en dan kan je dus ook geen kindje komen laten wennen. En dan moet dat alles op het zelfde moment goed uitkomen… Het is maar goed dat ze daar zorgvuldig mee omgaan, zodat er genoeg mensen in de rondte lopen en de kindjes niet te lang hoeven te wachten en genoeg aandacht krijgen. 😘

één maand geleden

Reactie op Koekoeksklok

🎶 strak strak in mijn slaapzak zak kijk hoe ik geen slaap pak🎶
🤣🤣🤣 Dus dat

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Aaaah adviezen uit het stenen tijdperk. Precies waarom het een kv generatie ...
Oprechte vraag, wat bedoel je met "kv generatie" en dat het nu "zo fantastisch gaat met de ggz wachtlijsten"? Hier was kv een bewuste keuze, ik heb geen drupje bv geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat het voor moeders die moesten switchen van bv naar kv, om welke reden dan ook, kwetsend kan zijn. Zo'n opmerking, bedoel ik..

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Zit in de hele dag met dit deuntje in m’n hoofd 😂😂
Graag gedaan. Verzoekjes mogen worden ingediend 🥸 Hier is de peuter continue op dreef. 6000 vragen stellen, alles zelf willen doen, me aankijken terwijl hij over de schone kolf spullen aait, alles op de grond gooien bij minste of geringste nee. Ik ben net even weg moeten lopen en ben al 1 keer uit mijn slof geschoten

één maand geleden

Reactie op WeS187

Oprechte vraag, wat bedoel je met "kv generatie" en dat het nu "zo fantasti ...
Ik denk dat de ggz wachtlijsten verwijzen naar het half uur laten huilen waarvan gezegd wordt tegenwoordig dat dat niet goed is voor de veilige hechting van een kind

één maand geleden

Reactie op WeS187

Misschien bedoelde ze dat die generatie meer standaard uit ging van flesvoeding door de marketing toen waardoor er weinig begrip/geduld is met borstvoeding?

één maand geleden

Reactie op WeS187

Met de kunstvoeding generatie bedoel ik niks negatiefs tav kunstvoeding, maar kan me voorstellen dat het zonder de intonatie en verdere uitleg wel zo op te vatten is, sorry! Ik bedoel dat er een hele generatie is geweest waarbij kunstvoeding de norm is. Hierdoor is er ontzettend veel kennis over borstvoeding verloren gegaan. Dit maakt dat veel adviezen die die mensen geven totaal niet aansluiten bij borstvoeding, sterker nog, veel adviezen kunnen als je ze opvolgt het einde van je borstvoeding betekenen. Echter denkt die generatie (even alles gegeneraliseerd hè, er zijn natuurlijk ook uitzonderingen) wel dat zij precies weten hoe het zit, ondermijnen ze vaak (afgaande op de verhalen die ik lees, gelukkig met eigen (schoon)ouders geluk) het moedergevoel en bagatelliseren ze een hele hoop van wat we tegenwoordig weten. De wachtlijsten van de ggz lopen de spuigaten uit. Vroeger (ook weer even gegeneraliseerd hè) moest je vooral je kind laten huilen, anders zou je het verwennen. Als een kind het lastig had en daardoor een driftbui kreeg, was het vooral lastig, moest het op de gang, naar hun kamer etc. Een corrigerende tik was een geaccepteerd onderdeel van de opvoeding. Allemaal adviezen die we nu nog steeds van de generatie boven ons. Maar leer je je kind daarmee emoties reguleren? Zeer zeker niet. Een kind leert dat die emoties er niet mogen zijn, dus krop maar vooral op. Ik ben er van overtuigd dat emoties niet kunnen reguleren regelmatig aan de basis zit van veel psychische problematiek. Veel mensen van die (wederom gegeneraliseerde) generatie doen alsof ze de waarheid in pacht hebben, alsof zij wel weten hoe het opvoeden werkt, zonder te reflecteren op die opvoeding. Maar ondertussen maken ze nieuwe moeders wel onzeker door zulke dingen te zeggen, dat is gewoon ontzettend jammer. Het zou veel beter zijn als ze hen zouden steunen.

één maand geleden

Reactie op kich

Ik denk dat de ggz wachtlijsten verwijzen naar het half uur laten huilen wa ...
Ja precies! Ik had mezelf gisteren matig ondertiteld merk ik xD

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Met de kunstvoeding generatie bedoel ik niks negatiefs tav kunstvoeding, ma ...
Helder! 😘

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ik snap helemaal dat het een rotgevoel geeft maar het is echt heel lastig o ...
Dat kan ik allemaal begrijpen. Alleen is het ook fijn als ze hierover communiceren! Ik werk zelf in de zorg en weet ook hoe hoog de werkdruk in de kinderopvang is, maar communicatie is wel handig 😉

één maand geleden

Ik tegen m'n baby: "Wat is er kereltje, moet je poepen?" Mijn hond: "Huh? Koekje?? 😏"

één maand geleden

Reactie op MD999

Dat kan ik allemaal begrijpen. Alleen is het ook fijn als ze hierover commu ...
Daar ben ik het zeker mee eens!

één maand geleden

Kan iemand tegen m’n dochter zeggen dat je toch echt dutjes nodig hebt als je 6 weken oud bent? Was om half 8 wakker, al aan het gapen vanaf half 9, dus: slaapsignaal, we gaan dutten! Helaas denkt ze daar zelf anders over en ik vrees dat ze nu na anderhalf uur alweer helemaal oververmoeid is… Leuk joh, die krampjespiek/huilpiek/sprong 2 🥲

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ik snap helemaal dat het een rotgevoel geeft maar het is echt heel lastig o ...
Helemaal eens! Zoon had 2 wendagen de week voorafgaand dat hij startte. Dat lukt nu met ons dochtertje niet ivm bezetting van leidsters en grootte groep. Het was gepuzzel, maar gelukt. Gisteren ook mentor doorgekregen en dat was één van de favorieten van onze zoon. Benieuwd of dochter dat straks ook zo heeft.

één maand geleden

Reactie op PHv

Kan iemand tegen m’n dochter zeggen dat je toch echt dutjes nodig hebt als ...
Slapen is voor baby's! Hoe durf je ?@

één maand geleden

Reactie op Koekoeksklok

Slapen is voor baby's! Hoe durf je ?@
Idd dat doe je niet. Slapen wat is dat?? Hier krijgt hij nu voeding en schone kont.... dan weer in de wagen en weer uur lopen😬 dan slaapt hij in elk geval een dik half uur

één maand geleden

Ok ik moet even los gaan. Ergens heeft mijn man onbewust besloten dat de baby mijn zorg is. Hij zorgt voor de andere 3 of is werken. Hij heeft dus eigen tijd -- kind -- eigen tijd -- kind Ik heb continue kinderen in een variërend aantal. Vanochtend zegt hij dat hij thuis gaat werken. Gevolgd door een sarcastische 'oh dankjewel schatje'. Alsof ik bedankt moet zeggen dat hij dan thuis is, achter zijn laptop en nog steeds weinig bijdraagt aan de zorg voor nu baby en peuter. Als ik namelijk een schreeuwende baby in de draagzak heb en de peuter langs zie lopen met kinetisch zand, die na 3 keer roepen van mij het niet terug zet, kan hij er niks van zeggen want hij is een mail aan het typen. Flikker op het je kut mail, ik hoop dat hij het zand over de laptop flikkert. (Hij ruimt ook nooit zijn thuiswerk spullen op en ik heb gezegd dat ik de peuter er niet meer weghaalt als hij zijn zooi niet opruimt). De baby is van slag door de rota meuk, de peuter is een peuter en daarmee compleet recalcitrant. Zodra ik iets vraag (niet alleen met werk maar ook verder) zie ik aan zijn gezicht dat het eigenlijk niet uit kwam. Zijn lijst bestaat uit dingen die hij wil doen en dan 1 puntje baby. Mijn lijst bestaat uit continue baby en af en toe iets willen. Vanochtend app ik hem (want hij was beneden) of hij me wat doeken kon geven want ik was ondergespuugd en dat ik zo moest plassen maar de baby niet in bed durf te laten liggen als er een peuter ligt. De baby sliep ondanks de krampjes dus ik had weinig ambitie hem wakker te maken met verplaatsing naar bed. Toen is hij de hond uit gaan laten en rustig ontbijt gaan maken voor de kinderen terwijl ik enorm moet plassen. Uiteindelijk maar de baby wakker gemaakt, hem schoongemaakt, mij schoongemaakt en gaan plassen. Heb m gestuurd dat ik het zelf al had opgelost waarop hij stuurt 'lijkt alsof je het er niet helemaal mee eens bent' Hij heeft op momenten dat ik er doorheen zit een paar keer gevraagd wat hij kan doen. Mijn antwoord is continue of hij een dag verlof kan nemen om me een dag te helpen zodat ik er niet alleen voor sta, iets anders heb die dag dan alleen baby en een uurtje voor een massage kan mrt een rug die helemaal vast zit door continue voeden en dragen van een kind. De vraag voor het uurtje massage staat al sinds 2 weken pp (nu bijna 10 weken pp) Net maakt hij lunch en vraagt wat ik wil. Maar door een schreeuwende baby kon ik alleen antwoorden doe maar salami. Vervolgens komt hij langs met 3 broodjes met allemaal luxe beleg. Ik eet mijn broodje met een schreeuwende baby, hij die van hem met een mailtje. Ik wilde het ei z'n gezicht in duwen. JIJ wilde ook een 4e kind. Sterker nog, jij bent diegene die het wilde! Dan zorg er gvd ook voor ipv mij continue iets te moeten laten vragen als het moet gebeuren. Wat wil je? Gvd een sticker bij verschonen van een luier. Mocht het jullie ontgaan zijn, ik ben kwaad. En zit nu schommelend met de slapende baby die maar niet stopte met huilen.

één maand geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ok ik moet even los gaan. Ergens heeft mijn man onbewust besloten dat de ba ...
🤍🤍🤍🤍 Gooi dat ei maar gewoon naar hem 😘

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

🤍🤍🤍🤍 Gooi dat ei maar gewoon naar hem 😘
Die is al op😭