2765 Reacties
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Pff alweer de discussie laat je kind een halfuur / driekwartier huilen..... ...
Ik word nog steeds zenuwachtig van gehuil doordat de eerste binnen 3 seconden echt een enorme krijskeel op zette. Mijn man ook. Die staat bij elk kreuntje bij haar, dat is weer andere uiterste😅 vanmorgen zei hij, ze begint te huilen, ik zeg nee, dit is brabbelen. Hij wilde al rennen voor fles te maken.
één maand geleden
Vandaag naar een vriendin geweest met baby. Peuter naar opvang. Ruim uur heen rijden en ruim een uur terug.
Ik ben gesloopt. Energielevel is nog niet wat die geweest is. Verkijk ik me dan toch weer op.
één maand geleden
Reactie op Janneke12-21
Ik word nog steeds zenuwachtig van gehuil doordat de eerste binnen 3 second ...
Hier is het binnen 5sec brullen en tranen. Mijn vriend is dus van mening laat maar janken, hij houd vanzelf op en wordt moe.
Nee als hij huilt dan is er wat aan d'r hand en negeer je hem niet😅🫤
Hij is van mening dat je een softie krijgt als je hem niet laat huilen🤷♀️ ik deel een heel andere mening en pak hem dus om hem te troosten
één maand geleden
3 keer raden wiens kraamvisite 5 minuten te vroeg op de stoep stond, waardoor de helft van m'n avondeten nu nog in de koelkast staat.
En als ze dan na max een uurtje op z'n minst gingen, maar ze zijn gewoon een uur en 3 kwartier gebleven. Ik verrek van de honger, baby verrekt van de slaap en niémand pakte m'n hints.
Het waren 4 vrouwen, allemaal van de carnavalsvereniging, beetje een 'moetje' 🤭
Baby huilde, hond blafte, chaos bij binnenkomst.
Nou, ga maar ergens zitten, laat die hond met rust, dan is alles zo weer gekalmeerd.
Zegt de ergste van het stel bij binnenkomst "Ohhh Mexxie kom maar! Kom maar Mexx! Ja braaaaaffff hè!"
Laat. Die. Hond. Met. Rust. Anita. 😑
Zegt ze (want baby huilt nog steeds)
"Oh zal ik anders z'n luier verschonen? Ik weet denk ik nog wel hoe dat moet"
Meid, jouw dochter is 19. Wat denk je d'r zelf van?
Side note: 5 minuten later vertelde ze dat ze uit frustratie haar baby weleens op bed gegooid had omdat die niet stopte met huilen.
Blijf. Met je tengels. Van m'n kind af.
En je krijgt ook geen beschuit met muisjes. En nou wegwezen.
één maand geleden
Reactie op WeS187
3 keer raden wiens kraamvisite 5 minuten te vroeg op de stoep stond, waardo ...
Ik was demonstratief gewoon gaan eten op gegeven moment.
Zelfde met bezoek dat s'avonds lang blijft hangen. Ik zeg dan dat ik zo m'n tanden ga poetsen en m'n bed ga op zoeken. De meesten snappen die hint wel😅
één maand geleden
Reactie op WeS187
3 keer raden wiens kraamvisite 5 minuten te vroeg op de stoep stond, waardo ...
Oh ik moet hier wel om lachen. Maar wat verschrikkelijk hè. Als ze te lang blijven hangen. Ik ben wel eens naar boven gegaan met de baby en ze achtergelaten bij mijn vent. Maar die blijft dan ook steeds drankjes aanbieden.
Maar volgende keer moet je gewoon eten hoor! Dat snappen ze heus wel
één maand geleden
Reactie op kich
Oh ik moet hier wel om lachen. Maar wat verschrikkelijk hè. Als ze te lang ...
Nou ja 'leuke mensen', aka mensen die we zelf een geboortekaartje hebben gestuurd (en waarvan we dus wilden dat ze kwamen) bieden wij ook meerdere rondjes aan, vaak zelfs een wijntje of zo..
Meerdere vrienden zijn tot 23.00 uur blijven zitten 🤭
Maar dan waren wij allebei vrij én vonden we het zelf oprecht heel gezellig dat ze er waren.
Vandaag was een ander verhaal 😅
En mijn man had ook nog eens een etentje van z'n werk dus die kwam net pas thuis..
één maand geleden
Pffff is mijn man thuis en doet hij dingen met de baby: troosten, naar bed brengen enz. doet hij niet wat “werkt”. Houdt haar niet vast in de houding die ze fijn vindt en weet volgens mij ook helemaal niet hoe dat precies is. Legt haar niet slaperig maar helemaal wakker weg. Haalt haar weer uit bed en naar de woonkamer als ze gaat huilen. Zit daar met haar huilend op schoot op z’n telefoon. Nee ze wil rechtop vastgehouden worden, tegen jou aan, gewiegd worden terwijl je shhhhh zegt in het donker. Ben echt te overprikkeld om het hem uit te laten vinden dus heb het zelf maar gedaan en daar voel ik me dan weer lullig over. En m’n kolven al drie keer onderbroken. Poging 4 🫠
Zei eerder vandaag al dst ik het weekend echt volledige focus op borstvoeding, kolven, huid op huid contact wil. Want ben met domperidon begonnen en wil echt het maximale er uit halen door ff alles goed te doen. Vroeg dus aan hem of hij dan alle andere zorg op zich kan nemen. Kijkt hij me heel moeilijk aan, “hoezo heb je ineens besloten dat dat nu moet dan”. Ik leg uit. “Oké….” Wilde nadat ik het kolven drie keer had onderbroken om dus voor haar te zorgen meteen snauwen dat dit dus de reden is dat ik hem nodig heb om alles te doen maar heb me ingehouden 🥲
één maand geleden
Reactie op Immie26
Pffff is mijn man thuis en doet hij dingen met de baby: troosten, naar bed ...
Soms zijn we denk ik ook te makkelijk om het uit handen weer te nemen. Vaak omdat we er zelf last van hebben. Maar ik laat mijn man nu steeds vaker aan modderen. Zowel met peuter als baby. Anders leert hij het nooit.
Nog heel even en dan is hij 1 à 2 dagen per week alleen met ze thuis. Moet hij het ook zien te regelen.
één maand geleden
Reactie op Janneke12-21
Soms zijn we denk ik ook te makkelijk om het uit handen weer te nemen. Vaak ...
Ben het helemaal met je eens, is echt mijn valkuil dit. Erger me er inderdaad flink aan en denk het dan beter te kunnen. Hup ik doe het wel even snel want dan slaapt ze tenminste eerder enz.
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Oké, iPhone heeft een update maar ik durf niet te updaten. Stel dat er wat ...
iOS 18 denk ik? Bij mij ging het redelijk vlot. De voorbereiding van de update kan op de achtergrond worden gedraaid, dus dan kan je je iPhone nog blijven gebruiken. De installatie zelf, waarbij je je iPhone niet kan gebruiken, duurde bij mij denk ik ongeveer 5-10 minuten.
één maand geleden
Jezus staat er weer een op kliko nominatie hoor. Kind. Mama is KAPOT. Het is 3,5 uur geleden dat je gedronken hebt HAP AAN.
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Vragen jullie je soms ook af of je hier wel aan had moeten beginnen?
Ja vooral als het weer eens het enorm op een brullen zet of als je weer in de nacht eruit gaat. Die nachten zijn zo enorm eenzaam🫤😩😟