2765 Reacties
één maand geleden
Reactie op kich
Ik ook!!!
Ergens wil ik oefenen, maar bij mijn eerste gaf dat uiteindelijk stress ieder dutje en is het nooit gelukt. En je kunt het niet consequent doen met iedereen thuis en alle logistiek :(
één maand geleden
Reactie op Koekoeksklok
Ergens wil ik oefenen, maar bij mijn eerste gaf dat uiteindelijk stress ied ...
Ja dat heb ik ook. Heb er zo ongeveer een trauma aan overgehouden na die eerste. Bij de 2de nooit geoefend en dat is vanzelf gekomen toen ze naar de opvang ging. Denk dat het weer zo iets wordt
één maand geleden
Reactie op Koekoeksklok
Ik probeer nu 1 dutje per dag in z’n wiegje te doen, wat de eerste twee dagen - toen m’n man thuis was - prima ging, omdat m’n zoontje (toevallig?) die voeding aan de borst in slaap viel en we hem zo weg konden leggen. Maar nu ik alleen ben is het een heel gedoe en ben ik die tijd alleen maar kwijt met proberen hem zelf in slaap te laten vallen. Echt, hoe andere moeders dit doen?? En dan zeggen: volhouden.
Ja, maar ik zie geen vooruitgang en bovendien heb ik het geduld van die mensen in die reclame met de pannenkoekmix en het visgerei.
één maand geleden
Reactie op kich
Ja dat heb ik ook. Heb er zo ongeveer een trauma aan overgehouden na die ee ...
Ja hier hetzelfde met 2 en 3 (en waarschijnlijk ook 4🤡)
één maand geleden
Reactie op kich
Ik ken deze reclame niet maar ben wel benieuwd nu 😂
👀👀 ik ook
één maand geleden
Reactie op kich
Ik ken deze reclame niet maar ben wel benieuwd nu 😂
Deze:
https://m.youtube.com/watch?v=lXtJV7eV7Lg
🙈
één maand geleden
Reactie op Koekoeksklok
👀👀 ik ook
En deze:
https://m.youtube.com/watch?v=j00KDQyMJo4
één maand geleden
Reactie op mbaten
Haha precies dat heb ik net gedaan idd! Was even lekker 😊
Goed bezig 😎
één maand geleden
Reactie op Immie26
Ik kwam er net tijdens het voeden van gekolfde melk achter dat er een fruit ...
In het ergste geval wat extra proteïne.
één maand geleden
Reactie op Koekoeksklok
Ik zei gisteren nog tegen m'n man, wij leggen hem echt te weinig in bed overdag. Maar het komt ook gewoon telkens niet uit ofzo, geen idee.
Vandaag sliep hij op de terugweg van de osteopaat, maar dat was een dutje van 8 minuten en da's blijkbaar voor hem een powernap want daarna was hij weer helemaal volgetankt en zo kan ik hem niet in bed leggen 🤷🏻♀️
Vervolgens valt ie dan op m'n arm weer in slaap, maar wegleggen bestaat hier gewoon niet.
Hij heeft net voor z'n fles van 14.30 een uur op mij geslapen en ik ga zo toch maar proberen of hij in bed dan zometeen weer een uurtje wil pakken, maar ik heb er alweer een hard hoofd in.
Ik wens ze volgende week op het kdv ontzettend veel wijsheid 🥲
één maand geleden
Reactie op WeS187
Ik zei gisteren nog tegen m'n man, wij leggen hem echt te weinig in bed ove ...
Ja hier hetzelfde. Over 3 weken gaat hij naar de opvang. Daar slapen ze (bij ons tenminste) makkelijker. Maar ook de dagopvang had nog nooit meegemaakt dat alle broers zo slecht sliepen 😂😂. Dan voel ik me minder een faal aap als zij ook moeite hadden. En niet omdat we niks geprobeerd hadden 🙊. Even zo uit mijn hoofd bij de eerste:
- Vast schema
- Baby volgen
- Vaste routine
- Boek rust ritme en regelmaat ofzoiets
- Boek baby in een droomritme
- Slaapcoach
- Inbakeren met hydrofiele luier
- Puckababy
- Pacco
- Swaddle up
- Cosleeper
- Wandelwagen
- Eigen bed
- Draagdoek
- slaapliedje opzetten bij ieder dutje om een associatie te creëren
- wakker wegleggen
- wakker maar moe
- bed voorverwarmen en slapend wegleggen
En ik vergeet nog een hoop denk ik.
Nu moeten we hem overigens 5 keer roepen voordat hij opstaat. Ook de grap van de eeuw 😅
Dus ergens denk ik bij deze: het komt zoals het komt 🥳
één maand geleden
Reactie op WeS187
Ik zei gisteren nog tegen m'n man, wij leggen hem echt te weinig in bed ove ...
Ja we haalden hem dan op 'oh hij heeft heerlijk 1,5 uur geslapen'
Echt wtf. Mogen we een andere baby mee naar huis? (Mocht niet. Heel kinderachtig)
één maand geleden
Reactie op Koekoeksklok
Ja hier hetzelfde. Over 3 weken gaat hij naar de opvang. Daar slapen ze (bi ...
Draagzak
Inbakerslaapzak
Wandelwagen
Co-sleeper
Eigenlijk ledikantje
Inbakeren met hydrofiel
Elektrische schommelstoel
Wakker wegleggen
Slapend wegleggen
Alles werkt hier 1x, of überhaupt niet.
Op m'n arm valt hij best gemakkelijk in slaap, en slaapt dan ook wel een uur aan een stuk of zo.
Maar alleen als ik blijf zitten hoe ik zit, anders is hij na een dutje van 10 minuten weer volgetankt.
Gisteravond (en eergisteravond) was hij zo oververmoeid dat hij echt zichzelf volledig in de weg zat.
Eigenlijk echt zielig, maar tegelijkertijd denk ik dan "Ga. Dan. Ook. Es. Gewoon. Sla-pennnnn" 😑🫠
één maand geleden
Reactie op sunshine2121212121
Ik probeer nu 1 dutje per dag in z’n wiegje te doen, wat de eerste twee dag ...
Ik heb Lina vanaf het begin al veel zelfstandig laten slapen. Beetje door samenloop van omstandigheden. Achteraf heb ik daar spijt van want had veel meer huid op huid slaapjes willen doen.
Geen idee of dit de reden is dat ze makkelijker inslaapt of dat het gewoon een wat makkelijkere slaper is.
Anyway, vandaag lopen alle flessen kut qua tijdstippen en heeft ze 3x een half uur geslapen. Ze voelt zich beter dan gisteren maar ze doet niet als zichzelf in haar ritme 😂
Ik heb overigens wel als een malle m’n huishouden gedaan tijdens die slaapjes. Stofzuigen, dweilen, afstoffen, de keuken, vuilnis en de was 🙏🏼
één maand geleden
Net het gras gemaaid jaja met de kleine in de draagzak. Mijn vriend heeft 2 linker handen en hrt zat me in de weg. Kleine wil weer amper slapen ergens anders dan in de draagdoek dus ik bind hem straks wel weer om. Eerst ff frisse lucht
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ik heb Lina vanaf het begin al veel zelfstandig laten slapen. Beetje door s ...
Ah ja, wie zal het zeggen?
Hier vandaag eerste dutje in draagzak maar te kort, slechts 30 minuten. Tweede dutje na veel hangen en wurgen in wiegje, weer slechts 45 minuten op z’n hoogst. Derde dutje (nu), op mijn schoot. Needless to say, ik heb nog niets aan het huishouden kunnen doen vandaag 🫢