2765 Reacties
één maand geleden
Reactie op Guchi
Aaah, shit hey! Wat een klote nacht inderdaad.. Hier meldde ze zichzelf om ...
Ja raar he. Hier ookal paar nachten feest om maar zo te zeggen.
Ben zelf zo langzaam ook echt gesloopt van deze nachten🫤😩
één maand geleden
Lina moest net huilen omdat het te lang duurde voor ik haar uit bed haalde.
Normaal heb ik haar er al uitgevist maar ik dacht wacht ff af of ze nog in slaap valt want gisteren en eergisteren werd ze pas tegen half 8 wakker.
Anyway, ze huilde en ging ff gauw een fles maken zodat ze gelijk kon aanvallen maarja… eerst moest ook nog die luier verschoond, brullen!
En dan voel ik me zooooo schuldig naar m’n bovenburen. Hun slaapkamer is direct erboven.
Tegelijk denk ik: ze moeten niet zeuren want de laatste keer dat ze in de nacht gehuild heeft, was denk ik de kraamweek en ze is vandaag 9 weken.
Maar je voelt je zo opgelaten en ik stond echt als een bezetene te verschonen. 😂😂😂
één maand geleden
Reactie op WeS187
Ik doe hem 's nachts 1 maatje groter aan (3 i.p.v. 2), dan hoef ik hem pas ...
Heb dat 1 keer gedaan en toen was der hele bed nat..
ze slaapt straks (als het goed is) ook weer verder tot minimaal 9 uur dus dan heeft ze 13 uur die luier om, met 2 flessen melk in die tussentijd.
Normaal is de luier ook geen probleem maar als dit de nieuwe trend is, ga ik wel ff experimenteren 😜
één maand geleden
Reactie op WeS187
Ik doe hem 's nachts 1 maatje groter aan (3 i.p.v. 2), dan hoef ik hem pas ...
Ik doe dit bij onze peuter nog steeds. Anders ook natte lakens.
één maand geleden
Hier ook onrustige nacht, totdat er een bombardement los werd gelost in de luier en een boer werd gelaten waar een volwassen kerel trots op zou zijn.
Verschoond en toen sliep ze binnen no-time in. Alleen ik klaarwakker. Hopelijk zo of straks nog even wat hazenslaapjes mee doen
één maand geleden
Reactie op Janneke12-21
Hier ook onrustige nacht, totdat er een bombardement los werd gelost in de ...
Dat was hier ook het geval😅 hij is gewassen, schone kleding en voeding erin... meneer slaapt op mijn arm🤷♀️ eens kijken of hij verder wil tukken in zijn nestje
één maand geleden
Pffff... 😩
Baby is 's ochtends precies 15 minuten te genieten en dan begint het gezeik alweer.
Hij heeft gegeten, 3 kwartier op m'n arm geslapen, gepoept, gekotst, gespeeld in de box, geschommeld in z'n stoel, in de draagzak mee de hond uitgelaten..
Schiet mij maar in een taart hoor, ik weet het soms écht niet meer.
Nou sukkelt 'ie weer op m'n arm in slaap.
Ik denk dat het gewoon oververmoeidheid is maar dat kind weigert ook gewoon te slapen overdag, dus ik snap dat je dan stikkapot én chagrijnig bent.
Als ik nou eens gewoon kon zeggen
"Ga. Dan. Slapennnn"
en dat hij me begrijpt en een dutje doet.
Dat zij toch ideaal zijn hè..
één maand geleden
Wanneer kunnen die kleine klauwtjes zelf dat speentje terugduwen? Ik zit op de 108e keer vandaag denk ik..
één maand geleden
Rommelige ochtend qua voedingen 😩 Rond een uur of 9 minder dan normaal gedronken, maar wilde niet meer dus in bed gelegd. Werd daarna toch wakker van de honger, in bed nog een beetje gegeven. Kort verder geslapen, werd lachend wakker dus maar eruit gehaald en op het speelkleed gelegd. Jengelen want nog steeds honger. Nog wat gegeven en ligt nu weer in bed. Maar eens zien wanneer ze weer komt dan 🙄
één maand geleden
Hier ook rommelige ochtend. Heeft nadat ik moest opstaan nog 20 minuten op het grote bed geslapen zelf (op z’n buik, vind ik toch altijd spannend). Daarna wakker. Even spelen terwijl zussen worden klaargestoomd voor de dag. Toen half uurtje geslapen in draagzak terwijl de boodschappen werden gedaan. Toen weer wakker en in bad. Daarna 15 minuten in bed geslapen en weer wakker. Nu maar in de draagdoek en hopen op een langer dutje
één maand geleden
Het is rommelige maandag! Hier ben ik na een brullende wandeling (ik moest echt pcm hebben tegen hoofdpijn en pakjes waren leeg). Met een kletsnat 't shirt weer thuis gekomen, want van huilen gaan me boobs sproeien.
Een extra voeding gegeven, want blijkbaar is hij uitgehongerd na die slechte nacht.
En nu slaapt meneer opeens zomaar al een uur op mij🤷♀️ heb wel even heel chill een aflevering van mijn serie kunnen kijken.
Zo hem wegleggen en dan zien of hij binnen 5min of 10min wakker is. Heb ik precies tijd om ff snel te plassen en drinken te pakken.
één maand geleden
Reactie op WeS187
Pffff... 😩
Baby is 's ochtends precies 15 minuten te genieten en dan begi ...
Ik probeer zelf te bedenken dat als hij zo onrustig is dat het niet aan mij ligt en dat hij me dan vooral nodig heeft om er te zijn. Werkt soms, gisteren niet. Drukke dag, weinig dutjes en oververmoeid na schreeuwen in de auto in slaap gevallen.
Nu wel 1 goed dutje in de draagdoek. Wilde m nog eens in de draagdoek doen maar toen gooide de peuter Ranja om. Draagdoek nat, sokken nat. Nu verder in de draagzak.
één maand geleden
Oprecht heel erg fijn die bevestiging dat het goed gaat in het ziekenhuis, MAAR een afspraak van 8:45-10:15 is eigenlijk gewoon niet te doen. Hij slaapt nu ein-de-lijk in de draagzak en ik hoop dat-ie een beetje diep kan slapen.
Maar ik lees bij Chantal, WeS, kich, Immie en Charlotte dat het ook een onrustige ochtend is dus misschien hebben die baby’s gewoon wat met elkaar afgesproken 😏
één maand geleden
Voor wie vandaag een mindere dag heeft, ik kwam dit tekstje tegen en het heeft mij weer een positieve boost gegeven voor de rest van de dag! 🤍
“Het is 9 maanden geleden mama,
En eindelijk zijn we er nu.
Samen, van huid tot huid,
De troost van je hartslag is nog zo dichtbij.
Het was een lange weg mama,
Je hebt zoveel voor me gedaan.
Je lichaam opofferen, je slaap, je alles,
Allemaal om me veilig in je buik te laten groeien.
Het is nog niet het einde mama,
We zijn nog maar net aan het begin.
Ik heb nog steeds elk deel van je nodig,
In het licht van dagen en nachten van donker.
Het is allemaal zo groot hier mama,
En ik ben nog nergens zeker van.
Ik vind het geweldig dat je nog steeds dicht bij me bent,
Jij bent mijn gepersonaliseerde vangnet.
Het is meedogenloos wat je doet mama,
Ik ben klein en heb zoveel nodig.
Maar vooral heb ik jouw liefde en veiligheid nodig,
Je ademt, je huid, je aanraking.
Het is veel voor mij op dit moment mama,
De buitenwereld is allemaal zo nieuw.
De geuren, de gezichten, de geluiden,
Maar mijn favoriete ding van alles ben jij.
Het is een nieuwe reflectie, ik ken mama,
Voor jou maar niet voor mij.
Weet je nog dat ik je niet eerder kende,
Maar jij van nu is perfect, dat is alles wat ik zie.
Soms is het niet makkelijk mama,
Ik weet dat het moeilijk voor je kan zijn.
Het voeden, het genezen, de rauwheid,
De pure overweldiging van al het nieuwe.
Het is ok als jij ook huilt mama,
De tranen zijn niet alleen van mij.
Er is veel aan de hand voor ons beiden, tegelijk,
Het is ok om ze tegelijkertijd af te schudden.
Het zal allemaal te snel gaan hoor mama,
Ik zal niet altijd zo klein zijn.
Ik heb je elke dag minder nodig,
En de tijd, hoewel traag, zal niet echt rekken.
Jij bent het die me hier gebracht heeft mama,
Vergeet niet hoe capabel je bent.
Je kunt je nu zwak en onstabiel voelen,
Maar echt mama, je bent zo ver gekomen.
Het is een dag tegelijk oké mama?
Laten we het samen uitzoeken.
We zijn al maanden een team,
We weten allebei dat we alles aankunnen.
Het is nu zo’n bijzondere tijd mama,
Dit tweede hoofdstuk in ons verhaal.
En niets voelt beter voor mij,
Dan je mijn leven te geven, voorlopig, in vertrouwen. “
één maand geleden
Reactie op mbaten
Voor wie vandaag een mindere dag heeft, ik kwam dit tekstje tegen en het he ...
Dankjewel💙 de tranen lopen hier op de moeilijke momenten. En je weet dat het beter gaat worden, maar soms zijn de dagen/nachten heel erg pittig.
Vandaag een koala hier, maar hoop dat hij dat straks even een half uurtje bij papa kan doen. Dan kan ik even iets voor mezelf doen, want verder dam de bank kom ik niet met hem op deze manier