2765 Reacties

één maand geleden

Reactie op mbaten

Jeetje, dacht ik post even een cute foto op m’n insta story dat we samen ee ...
Ach ik vertel zelfs hoe je de afwas moet doen of de onderbroeken opvouwt🤣🤣🤣 mijn vriend heeft gister de kleine voorzien van de nodige kennis over voetbal. Dus een boekje kan geen kwaad🤣

één maand geleden

Reactie op mbaten

Dat is niet eens waar 😂 Is echt hartstikke goed voor de ontwikkeling. En als je baby overprikkeld is gaat ie wel huilen…

één maand geleden

Reactie op mbaten

Nou wat een onzin! Voor de spraak- taalontwikkeling is boekjes lezen juist heel goed! Ik werk in die sector en wij zeggen daarover altijd tegen ouders: je kunt niet vroeg genoeg beginnen. Dus ik zou gewoon lekker blijven lezen hoor 😃

één maand geleden

Reactie op mbaten

Dat is juist goed een kind dat wordt voorgelezen, leert ongeveer 1,4 miljoen woorden! Lekker doorgaan! (Ik ben taaldocent)

één maand geleden

Even mannen moppertijd. Ben hem alweer helemaal zat. Ga maar terug naar je werk als je er zo chagrijnig vandaan komt, doeiiiiiiii 👋🏻 Vraag hem een flesje te maken, zucht hij diep en zegt hij geïrriteerd dat hij net de kat eten wilde geven. Oké, “over vijf minuten” of “kan jij het nog even doen” is ook een antwoord hè. Schreeuwt vervolgens naar de kat omdat hij voor zijn voeten loopt. Heb al honderd keer gezegd dat ik schreeuwen vervelend vindt voor de kleine. En voor mij trouwens ook. En vanavond gaat hij gewoon weer weg en als hij thuis is meteen naar bed want dan is het laat en morgen vroeg op. Ik ga over 1,5 week een dagje winkelen met een vriendin en ga m’n lieverd heel erg missen maar kijk er zooooooo naar uit dat hij een dag alleen met haar is en alles moet uitvogelen.

één maand geleden

Reactie op jrd

Nou wat een onzin! Voor de spraak- taalontwikkeling is boekjes lezen juist ...
Ik schoot al uit m’n slof bij het lezen, heb hier een hele cursus over gehad 😂

één maand geleden

Reactie op mbaten

Hahahaha niet meer uitgedaagd? Dribbel is inderdaad wel echt de top van de literatuur, daar is geen uitdaging meer boven mogelijk 🤣 Ik hoop toch dat je op zijn minst 🤦 hebt geantwoord? xD

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Hahahaha niet meer uitgedaagd? Dribbel is inderdaad wel echt de top van de ...
Gewoon antwoorden 'wat voor jou geldt, geldt niet voor iedereen' Tenzij je vrienden wil blijven, dan misschien niet

één maand geleden

Reactie op Immie26

Even mannen moppertijd. Ben hem alweer helemaal zat. Ga maar terug naar je ...
Nu moet ik wel toegeven dat ik ook op de kat mopper als ze me voor de voeten loopt met MIAAAAAAUUUWWW alsof ze 6 jaar niet gegeten heeft, om er dan achter te komen dat ze 10 min geleden brokken heeft gekregen. Verder wel echt vervelend. Weet hij waarom hij zo chagrijnig thuis komt ? Ik vind dat zo gek. Als ik van werk kom kan ik niet wachten mijn kindjes te zien. (Na 30 minuten overweeg ik soms terug te gaan voor een avonddienst, maar dat terzijde)

één maand geleden

Reactie op Koekoeksklok

Nu moet ik wel toegeven dat ik ook op de kat mopper als ze me voor de voete ...
Hahaha ja herkenbaar hoor, en onze kat kan er echt wat van. Maar ik zeg dan op geïrriteerde toon: houd nou eens je mond of zo. En ik kan echt hard schreeuwen echt slecht hebben, vind dat voor een kind ook vervelend. Hij zegt vaak dat hij niks anders doet dan werken en dan dingen die hij moet doen, geen tijd om te ontspannen. Maar het maakt naar mijn idee niet zoveel uit hoe druk hij is, hij voelt zich al gauw zo zodra er iets tegenzit als hij moe is. Ik erger me er al langer aan, ook al toen ik zwanger probeerde te worden. Heb toen wel eens gezegd dat ik niet wist of hij wel klaar was voor een kind want dan ben je pas moe enz. Dat we daar serieus over na moesten denken. Dat heeft hem toen heel veel verdriet gedaan en hij deed ook echt z’n best om beter met stress om te gaan. Maar zodra hij moe is, is het heel de tijd chagrijnen en opmerkingen maken, “er gebeurt hier ook nooit wat goeds alles is hier kut”. En ik word daar gewoon heel verdrietig van eigenlijk besef ik me nu 🥲 Ik wil zo graag dat het thuis fijn is voor onze kleine, ben echt allergisch voor stemverheffingen, rotte opmerkingen en irritaties tussen ouders. Goed lekker verhaal. Mand 🫠

één maand geleden

Reactie op Immie26

Even mannen moppertijd. Ben hem alweer helemaal zat. Ga maar terug naar je ...
Oh dat is ook overal hetzelfde 🤣 hier ook soms tegen de kat. Of gister: de kattenbak stinkt. Ja schat doe jij die ff aub ik ben aan het voeden. Of na afgelopen nacht vandaag uit het werk komen en zeggen: ik ben net een wandelende zombie. Schat welkom in mijn wereld ik heb sinds de bevalling nog geen nacht doorgeslapen🤷‍♀️😢 Al moet ik op dit moment zeggen: de kleine slaapt in de box op dit tijdstip en dat is al een hele tijd niet gebeurd. Zit steeds te kijken of ik niet aan het dromen ben🙈 en dan vraag ik me nu af hoelaat komt hij voor voeding en had ik hem niet alvast beter in de co sleeper kunnen leggen

één maand geleden

Reactie op Immie26

Hahaha ja herkenbaar hoor, en onze kat kan er echt wat van. Maar ik zeg dan ...
O en dan merk ik dat hij zich er vervolgens rot over voelt want dan gaat hij dus lief doen: zal ik haar even nemen, wil je een kopje thee, oh je doet het zo goed. En dan denk ik, man zeg gewoon sorry en doe je best om het in het vervolg anders te doen. Misschien ben ik dan een beetje te hard hoor, ik ben ook emotioneel 😂, maar vind dat lieve gedoe achteraf dan zo betekenisloos

één maand geleden

Reactie op Chantal1491

Oh dat is ook overal hetzelfde 🤣 hier ook soms tegen de kat. Of gister: de ...
Hahahaha het doet me wel goed dat dit herkenbare verhalen zijn moet ik zeggen, af en toe denk ik dat het alleen bij ons zo gaat. Heerlijk, lekker van genieten! Kleine slaapt nu bij mij in de draagdoek nadat ze de evening moodies had. Wilde eigenlijk even een dut meedoen maar ben ook blij dat ze slaapt. En had onze contact dutjes stiekem best gemist ❤️

één maand geleden

Ik heb dus mega pijn in mijn gewrichten, voornamelijk polsen. Kan nu niet en baby vasthouden en ook nog eens hier lekker lezen en berichtjes (terug) posten. Spelletjes spelen op telefoon gaat ook niet meer. Echt enorm saai zo. Loop ook gewoon 500 berichten achter hier als ik wel even rustig zit😅🤣 Baby heeft al hele dag niet haar luier volgekakt dus wordt een zware avond. Ik ben dus ook te overprikkelend bezig geweest. Net samen bij de peuter boekje gelezen en nog een kort verhaaltje Dikkie Dik in haar eigen wiegje. Nu krijst ze hele boel bij elkaar🤣

één maand geleden

Reactie op Immie26

Hahaha ja herkenbaar hoor, en onze kat kan er echt wat van. Maar ik zeg dan ...
En vindt hij zijn werk nog wel leuk dan ? Het klinkt nu niet alsof hij ergens energie van krijgt en kan me voorstellen dat het gaat wringen. Is wel iets waar hij iets mee moet denk ik, want de zorg wordt minder intensief maar niet perse makkelijker. Vaak gaan mannen ook pas aan als de kinderen wat ouder zijn en ze er iets mee kunnen. Wel lastig hoor en kan me voorstellen dat jij vanuit jouw perspectief denkt daar gaan we weer. Hopelijk draait hij snel bij 🍀.

één maand geleden

Reactie op Koekoeksklok

Oh nee :( vandaag annuleren. Morgen weer een dag! Werkt de draagzak ? Als i ...
Ja vandaag is ff klaar hahaha. Draagzak vind hij toch zeker 15/20 minuten leuk, maar die heb ik helaas met de lunch verbruikt 😂 goed, lieve vent is thuis en we hebben Grieks gegeten 😬 thanks voor het hart onder de riem ✨

één maand geleden

Reactie op EefAndTiny

Ja vandaag is ff klaar hahaha. Draagzak vind hij toch zeker 15/20 minuten l ...
VINDT, VINDT (sorry grammatica vriendinnen)

één maand geleden

Reactie op Immie26

O en dan merk ik dat hij zich er vervolgens rot over voelt want dan gaat hi ...
Opzich toch al punten dat hij inziet dat hij zich als een kloothommel gedragen heeft en het op zijn manier recht te zetten ? Het is niet jouw manier, maar er zijn er genoeg die daarna gewoon verder gaan alsof niets gebeurt is. Ik wil jou absoluut niet het gevoel geven dat dit aan jou ligt trouwens. Maar merk hier dat het vaak een beetje in het midden ligt en dat het me helpt te realiseren dat het voor hun doen ook zwaar voelt, ookal lijkt dat van ons zwaarder. Voor kinderen voelde ik me ook moe. Als ik nu iemand zonder kinderen hoor zeggen dat ze moe zijn denk ik: jaja 😅

één maand geleden

Reactie op Immie26

Hahahaha het doet me wel goed dat dit herkenbare verhalen zijn moet ik zegg ...
Denk overal wel toch ? Als wij discussies krijgen realiseren we ons ergens dat we niet boos op elkaar zijn, maar de enige uitlaatklep zijn en vooral boos op de situatie. Dat daargelaten heb ik vandaag passief agressief op een leeg toiletrolletje geschreven 'ruim mij op' en die weer teruggezet🤡

één maand geleden

Reactie op EefAndTiny

Ja vandaag is ff klaar hahaha. Draagzak vind hij toch zeker 15/20 minuten l ...
Ik ga soms ook dansen met de baby 😂. Snapt hij geen drol van, maar het kan me soms wel vrolijk maken. Ook al kan ik echt niet dansen en ben ik blij als niemand het ziet. Doe het ook met de peuter als hij opstandig is en als de kleuter een hele meltdown heeft. 'I like to move it' is momenteel de hit van de dag 😃