18 Reacties
één maand geleden
Km t reflux zijn? Mijn zoontje heeft daar overdag last van anders bij een osteopaat kijken ik ga morgen ook een afspraak maken lijkt me heel zwaar veel succes en onthou alles is een fase❤️
één maand geleden
Mijn baby slaapt inmiddels steeds vaker in de cosleeper maar voor mij dé oplossing voor alle problemen in de nacht: veilig samen slapen. Dit hebben we de eerste weken standaard gedaan en doen we nu nog als hij een nachtje wat lastiger is door krampjes bijv of als ik zo moe ben dat ik niet wil opstaan 😛 Het is vooral ideaal als je bv geeft. Bij het eerste geluidje kan je gelijk half slapend aanleggen en baby slaapt dan veel makkelijker door. Zelf slaap ik altijd alweer voor hij klaar is met drinken. Ik voed liggend en op mijn zij en slaap in maternale houding. Ideaal, geen gedoe met heen en weer lopen, in slaap moeten wiegen etc en voor de baby constante geborgenheid dus geen reden tot onrust of huilen
één maand geleden
Reactie op AnoniemLwd
Mijn baby slaapt inmiddels steeds vaker in de cosleeper maar voor mij dé op ...
Verschoon jij dan ook niet ‘s nachts? Gaat dat goed?
één maand geleden
Hier hele korte periode ook geweest, al was ze dan gewoon wakker na de voeding en lachen en daarna jammeren. Ik legde haar op een Voedingskussen met hoes tussen onze kussens in🙊 dan sliepen we allemaal weer door. Nu slaapt ze van 20:00 tot 7/8 door, als ze wel wakker wordt leg ik haar zo in bed (eigen kamer) en jammert ze soms iets en valt ze zelf in slaap
één maand geleden
Heeft hij echt honger? Hier merken we dat ze soms ook gewoon ‘ wakker wordt. Eerder gaven we direct een voeding maar dat betekende ook weer darmkrampjes, gespuug etc. Nu blijkt dat ze niet altijd honger heeft als ze wakker wordt
één maand geleden
Ik denk dat hij de melk aan het verwerken is en daarom zoveel lawaai maakt. Zou eens proberen om hem even bij je te nemen en samen tot rust te komen. Eventueel daarna wat melk aanbieden. Staat zijn bedje of matrasje een beetje schuin? Kan ook wat helpen misschien
één maand geleden
Reactie op citrus1987
Heeft hij echt honger? Hier merken we dat ze soms ook gewoon ‘ wakker wordt ...
Klopt, dit vraag ik me ook af. Zoveel drinkt hij ook niet s nachts. Soms heeft hij een poepluier, dan moet ik wel verschonen en anders pas in de ochtend. Dat scheelt ook.
Ivm kv laat ik hem niet meer bij me slapen maar in de cosleeper naast ons.
Ga er ook vanuit dat het een fase is 🙏
één maand geleden
Reactie op rhnv
Hier hele korte periode ook geweest, al was ze dan gewoon wakker na de voed ...
Hij kan niet goed zelf in slaap vallen, dat is ook een probleem s nachts…
één maand geleden
Hier ook een kindje die onrustig uit borst drinkt, veel dronk/drinkt snachts en veel lucht mee hapt vooral. Laat je je kindje goed boeren? Hier bleef hij onrustig in bed en merk nu als hij goed boert dat hij rustiger wordt. Daarnaast zou ik ook goed kijken of het écht honger is iedere 2 uur.. want ze kunnen juist ook weer onrustig worden van steeds een voeding. Hier lijkt het sinds 3 dagen opeens beter te gaan. Hij slaapt wat langere stukken en met een speentje soms de voeding te rekken.
één maand geleden
Reactie op Fristi2023
Verschoon jij dan ook niet ‘s nachts? Gaat dat goed?
Nee dat deed ik in het begin wel omdat hij toen nog vaak poepluiers had maar nu heeft hij nog maar een keer per week een poepluier en nooit snachts. Plasluier verschoon ik snachts niet en dat gaat goed. Slechts één keer gehad dat hij was doorgelekt. Ik gebruik de pure luiers van Kruidvat maat 3
één maand geleden
Reactie op rhnv
Veilig samen slapen kan ook eigenlijk alleen als je borstvoeding geeft, gee ...
Klopt… Maar sommige kv moeders zijn het daar niet mee eens en daar ontstaat wel eens discussie over dus ik ben altijd maar een beetje voorzichtig met die uitspraak haha 🫣
één maand geleden
Reactie op LaFleur1
Dit doe ik ook! Drinkt jouw kleintje dan maar aan een borst in de nacht? Of ...
De eerste weken wel want toen durfde ik hem niet tussen mij en mijn man in te leggen. Mijn andere borst was dan wel heel vol en aan het lekken maar ik heb er niet snel last van in de zin van dat het me pijn doet dus ik nam dat voor lief en gaf sochtends na het opstaan dan gewoon gelijk de volle borst. Inmiddels heb ik echter gemerkt dat mijn man ook enorm licht en oplettend slaapt, net als ik, en durf ik het wel aan om mijn zoontje af en toe tussen ons in te leggen zodat ik van zij kan wisselen. Ik por mijn man dan even wakker met de mededeling dat de baby naast hem ligt en dan gaat hij helemaal op het uiterste van het bed tegen de muur aan gedrukt liggen en verroert hij geen vin meer 😂 en ons bed is groot dus ook al zou hij zich toch omdraaien in zijn slaap dan rolt hij niet meteen op de baby
één maand geleden
Update: vannacht heeft mn man de nachtronde gedaan en wat denk je: ze liggen beiden binnen een half uur weer te slapen. Ja, ik doe echt iets fout 😅
één maand geleden
Reactie op Kersepitje2022
Update: vannacht heeft mn man de nachtronde gedaan en wat denk je: ze ligge ...
Top toch? Kan hij het elke nacht doen als het hem zo goed af gaat 😂
één maand geleden
Reactie op AnoniemLwd
Mijn baby slaapt inmiddels steeds vaker in de cosleeper maar voor mij dé op ...
Krijg jij geen lamme arm van dat veilig samen slapen? Ik draai zo veel in mijn slaap (borstvoeding of niet) dat ik na 3 sec zo liggen al ren lamme arm krijg. Daarom werk op mijn zij voeden ook niet…
één maand geleden
Reactie op saartje2024
Krijg jij geen lamme arm van dat veilig samen slapen? Ik draai zo veel in m ...
Haha soms wel. Maar ik merk dat pas bij het opstaan sochtends. Snachts ben ik zo moe dat het me niet stoort en ik zo weg ben. Ik moet bij het opstaan eerst even rekken en strekken 😂 maar na een paar minuten geen last meer van. Dus heb het er voor over