11 Reacties
3 maanden geleden
Dit is ook heel herkenbaar! Ik merk ook dat onze dochter van 6 weken een veel kleinere aantal heeft en dat drinken aan de borst vaak niet lukt, met enorme driftbuien tot gevolg. Helaas hier dus geen tips, maar ik hoop dat anderen reageren.
3 maanden geleden
Vervelend dat je op gaat kijken naar de voedingen maar begrijpelijk als het zeer gaat doen.
Ik weet natuurlijk niet hoe je het normaliter doet dus weet niet of je hier iets aan hebt, maar zorg dat zijn neus ter tepelhoogte zit voordat hij aanhapt (dan moet ie groot happen en ligt zn neusje vrij) en hou goede steun met je handpalm tussen zijn schouderbladen, zo wordt zijn houding 'open'. dus niet zijn hoofdje laten rusten in je elleboog.
Hopelijk gaat het snel beter, succes 🫶🏼🙏🏼
3 maanden geleden
Wat een gedoe he! 😞Ik vond dit filmpje erg helpend: https://youtu.be/wjt-Ashodw8?si=uJQIjRmisncs8UIu (Wel erg expliciet, maar daardoor wel echt duidelijk) en zoek eens op teddy roorda aanhappen zonder pijn op youtube. Heeeel veel oefenen en dus echt ook doorzetten als je kleintje gefrustreerd raakt ( i know je moederhart💔) jullie moeten dit samen leren, hoe frustrerend ook!
3 maanden geleden
Ons derde kindje is nu 4wkn oud en had ook een kleine aanhap vanaf de geboorte. Op aanraden van de lactatiekundige zijn we naar de osteopaat gegaan want ze had de kaken en nek vast zitten door de snelle bevalling. Na de eerste behandeling merkte ik al meteen veel verschi, De tijd tussen de behandelingen wordt steeds langer. En mijn tepels gingen na de tweede behandeling niet meer stuk. Ik gebruikte kokosboter op aanraden van de lactatiekundige daarmee kon ik de tijd doorkomen vanaf kraamweek tor 2e behandeling.
3 maanden geleden
Oja en dit deed ik ook nog tijdens het voeden. Als de toeschiet reflex geweest is en baby gaat met grote slokken drinken dan kun je voorzichtig met je vinger het kinnetje qat naar beneden 'trekken', em tegelijl de baby wat meer meer in je borst duwen.
Dit moet je doen als baby de melk uit de borst haalt dus net voordat hij slikt. Beetje moeilijk uitleggen maar je weet vast wat ik bedoel.
Op die manier was het voor mij soms minder pijnlijk dan ging de tepel wat verder achterin haar mondje waar het gehemelte zacht is. Soms kon ik dan zelfs een voeding pijnvrij voeden en wist ik weer dat ik de moed niet moest opgeven
3 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Oja en dit deed ik ook nog tijdens het voeden. Als de toeschiet reflex gew ...
Ik doe iets soortgelijks bij het aanhappen. Sinds we met onze kleine oefenen met drinken uit de fles, knaagt hij namelijk mijn tepels kapot en maakt hij geen grote hap meer uit zichzelf. Als ik nu mijn borst beetpak en aanbied, dan duw ik terwijl hij probeert aan te happen zijn kin naar beneden. Dit helpt ons bij het maken van een grote hap.
3 maanden geleden
Reactie op Linda93
Ik doe iets soortgelijks bij het aanhappen. Sinds we met onze kleine oefene ...
Ah ja dat is ook een manier!
Hier werkte dat niet omdat ze dan een soort in de war leek en mijn vinger probeerde te pakken, dat gaf bij mn dochter veel onrust en frustratie.
De lactatiekundige gaf de tip om het tijdens het drinken te doen.
3 maanden geleden
Bij mij hielp dit filmpje, hopelijk helpt het jou ook
https://youtu.be/uGc98O1j9A8?si=W8Hsrrr9eXd-wZcT
3 maanden geleden
Dank jullie allemaal voor de tips! Ik heb het internet afgestruind naar adviezen maar de tips die jullie geven niet eens gevonden. Fijn om zo'n community te hebben! Er is vandaag een lactatiedeskundige langs geweest en ze voelde dat het gehemelte van onze Boris vrij hoog ligt. Ook de zoek reflex die gepaard gaat met de "mond wijd open" reflex was zwak. Door mn tepel iets omhoog te duwen en tegen zn lip/neus te houden en dan te wachten tot de zoek/mond open reflex komt heeft geholpen! Het duurt soms lang voor ie de reflexen weer inzet en het gaat zelfs beter als hij een beetje gefrustreerd raakt. Volgens de deskundige kan hij dit binnen 2 dgen weer automatisch zelf gaan doen. I hope so!