Is de kleur bij jullie kleine veranderd?
Onze kleine meid heeft fel blauwe ogen, terwijl mijn man en ik bruine ogen hebben.
(Ik ben de opmerking ‘van de melkboer’ zo zat)
Hier eerst donkerblauw, toen groenig en steeds lichter. Toen weer blauw met een beetje bruin. Alle kleuren zitten er nog in!
Mijn man heeft blauw, ik bruin.
Ik dacht eigenlijk dat bruin vaak dominant is over blauw.
Hij begon donkerblauw en nu is het verandert naar hazelkleurig. De oudste had hetzelfde en is uiteindelijk wel door veranderd naar bruin, ik ben benieuwd of dit nu weer zo gaat zijn. M'n vriend heeft bruine ogen en ik blauw/grijs.
Hier ook beide bruine ogen maar onze zoon fel blauwe ogen.
Blauw schijnt d ...
Hihi nee bruin is dominant. Maar het kan wel wat je zegt. Als jullie allebei een vader of moeder hebben met blauwe ogen is de kans 1/4 dat je zoon blauwe ogen heeft.
Hier eerst donkerblauw, toen groenig en steeds lichter. Toen weer blauw met ...
Ik heb exact dit. Qua oogkleur van mij en mijn vriend, qua oogkleur van mijn dochtertje die constant veranderd volgens deze volgorde, en volgens mij is bruin inderdaad dominant, maar je kunt van beide kanten wel blauw meedragen. Ik heb van 2 kanten opa's met blauw, dus klinkt logisch.
Ik bruine ogen en man hazel en ons dochtertje heeft lichtblauwe ogen tot nu toe. Maar in de directe zon zie ik een tintje van geel/groen, in normale licht gewoon blauw. Dus misschien zijn ze nog aan het veranderen, ze is nu 8 maanden.
Hier eerste weken donkerblauw en nu al een paar maanden groen/blauw oftewel turquoise? Als het goed is zou het nu zo blijven hoorde ik.
Ik begrijp je trouwens helemaal met die opmerking van de melkboer!! Mijn vriend is surinaams en heeft donkerbruine ogen en ik ben Nederlands en heb groene ogen. Onze dochter heeft ja ja je gelooft het niet maar donkerblond haar en dus lichte ogen. We noemen haar onze blanke surinamertje 🤣
Hier eerste weken donkerblauw en nu al een paar maanden groen/blauw oftewel ...
Ik las op verschillende sites dat de oogkleur vast staat tussen de 2 dagen en 2 jaar hahahaha, dus dat is een zeer zeer brede marge waar je helemaal niks mee kan ;)